Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Open Belt primary på TC88?

  1. #1

    Open Belt primary på TC88?

    Jag gillar ju open primary belt som fasen. Det ser hårt, ut men det verkar omotiverat dyrt att handla in.

    Nån som kör med belt primary och kan dela med sig sina erfarenheter om det?

  2. #2
    Kan inte dela med mig av erfarenheter men:

    1. Ja, det är hårt och manligt
    2. Kolla Ultima http://www.ultimaproducts.com/, de har flera olika varianter under 10.000SEK (om du handlar via USA).

    3. Nackdelar kan vara, stenar i belten och/eller fastna med byxa eller känga (men det kan det vara värt).


  3. #3
    Några fördelar: Minskad effektförlust, enklare service, enklare underhåll och brutalare motorljud

  4. #4
    Hej Carl-Inge och välkommen in i värmen!

  5. #5
    Finns inga fördelar whatsoever...
    ULTIMA= Kinesjunk...

  6. #6
    Kinajunk kanske det, man får ofta vad man betalar för...

    Du har ju även EVIL ENGINEERING ( http://evil-engineering.com/ ) dom gör asgrymma open belt...


  7. #7
    Håller med.. de är coola som fanken men dyra som... Jag tror dessutom att jag vuxit ifrån breda beltar. HD blir så sagolikt osymmetriska med bred primär. Ok på vulgobygge men jag har redan hår på bröstet (och ryggen)

    Bull

  8. #8
    Jo, erfarenheter var det ja.. generellt sett så har du mycket bättre kopplingskomponenter på en öppen belt. Om du står ut med lite rassel när du kopplar vid korvmojjen så är du rätt ute. Allt som andas racing är tufft på riktigt. Enkelt att hålla koll på och du slipper oljeblasket.. samtidigt lite känsligt för stenar och annan skit som letar sig in.

    BTW: jag har kört på prylar från Ultima och har ALDRIG haft ett enda problem. Det där sancket om att bara för att det kommer från Korea eller vad fan det är så är det skit.. handlar om principer mer än nåt annat. Jag tror i alla fall att det är t o m bättre att få min motor ihop-plockad av en motiverad asiat än en missnöjd fet jävla amerikan som tjänar som en dagavlönad tivoliarbetare.

    Bull

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Bull Visa inlägg
    Jag tror i alla fall att det är t o m bättre att få min motor ihop-plockad av en motiverad asiat än en missnöjd fet jävla amerikan som tjänar som en dagavlönad tivoliarbetare.
    Kul som f-n.

    Det är väl knappt några företag som tillverkar grejer själva i väst idag. Biltwell, Apple för att nämna ett par har sin montering/tillverkning i Asien.

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •