Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 29

Ämne: Vad händer under vintern?

  1. #1
    V.I.B Petters avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Norrköping,Sweden
    Inlägg
    29
    Tackad: 0

    Vad händer under vintern?

    Hur känns det när vintern är här? Ska hojen skruvas ner helt eller byggas om? Möjligen finns det fler som jag som är småmätt på allt vad mc innebär och ganska tillfreds med att hösten kommer. Man kikar emellanåt igenom bilderna på datorn och minns sommarens trevliga och kanske mindre trevliga mc-upplevelser och repor.
    Själv är jag inte ett dugg intresserad av att fixa och styra när mc-säsongen är över, det är ju nu som suget på nytt ska byggas upp, fan vi är ju snart där igen!
    Jag gör allt jag kan för att maskineriet ska fungera när det är dags för inställning så det bara är att rycka av kapellet och starta där i april någonstans när vårsolen kikar fram!
    Vi ses i vår. // P.

  2. #2
    Håller på för fullt med mitt bygge. Gillar bygga mer än köra.

    Du/Ni kan hitta medlemmarnas ombyggen här: http://harleyforum.se/forumdisplay.p...Medlemsbyggen!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3
    V.I.B Axmans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    201
    Tackad: 0

    Putsande till tusen, sista turen hem från service i ösregn och genom vägbyggen för att sedan avsluta med att stå så ett tag var inte snäll mot hojen.
    I have come here to chew bubble gum and kick ass, and I am all out of bubble gum.

  4. #4
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Väntar på våren
    There are no problemsonly solutions

  5. #5
    Hagis
    Guest
    vår rulle "plopp"

  6. #6
    V.I.B chrille64s avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Hudiksvall Hälsingland
    Inlägg
    101
    Tackad: 0

    köpte så sent så kommer att köra till sommaren för att se vad jag vill göra, känns inte akut att göra nått i år då jag gillar stuket.
    Nulla via invia est

  7. #7
    Hoppas jag får svinga några bägare med dom andra i "Fika o så Gbg" under vintern

  8. #8
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Whiplash Visa inlägg
    Hoppas jag får svinga några bägare med dom andra i "Fika o så Gbg" under vintern
    Ja det tror faaaan det Nästa gång blir det väl efter hojmässan o det ska bli jävligt roligt Hoppas HELA gruppen kommer!
    There are no problemsonly solutions

  9. #9
    Bygga om ny bakfälg, nytt aphäng , mini blinkers och omlackning till mattsvart står på listan skulle vilja byta avgassystem med men det får vänta skulle vilja ha ett 2-1 system med ett skönt dunk i ......ingen som har ett bättre beg att sälja.??

  10. #10
    Jag själv tycker ju att den riktiga hojsäsongen börjar på hösten. Brukar ha svårt att låta bli att varva upp vinkelslipen och börja bygga :-)

  11. #11
    V.I.B Petters avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Norrköping,Sweden
    Inlägg
    29
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av chrille64 Visa inlägg
    köpte så sent så kommer att köra till sommaren för att se vad jag vill göra, känns inte akut att göra nått i år då jag gillar stuket.
    Tja Chrille!
    Förstår att du väntar och känner på cykeln ett tag, kikade på den tidigare på garagesidan, riktigt snygg hoj du har!
    Riktigt sköna bilder dessutom.

  12. #12
    V.I.B Petters avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Norrköping,Sweden
    Inlägg
    29
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av oggy69 Visa inlägg
    Bygga om ny bakfälg, nytt aphäng , mini blinkers och omlackning till mattsvart står på listan skulle vilja byta avgassystem med men det får vänta skulle vilja ha ett 2-1 system med ett skönt dunk i ......ingen som har ett bättre beg att sälja.??
    Hallå oggy69!
    Lycka till med bygget, ska hålla utkik efter ett system åt dig!

  13. #13

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av oggy69 Visa inlägg
    Bygga om ny bakfälg, nytt aphäng , mini blinkers och omlackning till mattsvart står på listan skulle vilja byta avgassystem med men det får vänta skulle vilja ha ett 2-1 system med ett skönt dunk i ......ingen som har ett bättre beg att sälja.??
    Krom eller svart?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  15. #15
    I år blir det motorn som ska få sig en liten uppryckning. Med goda inspel från den fantastiska Onatop så ligger den röda tråden klar.
    kamaxlar, ventilfjädrar, planing av topplock, byte tändsystem, plus diverse annat smått & gott så hoppas jag få ut runt 80 kusar och ligga en bit över
    100NM i vrid. Man vet ju aldrig hur det ser ut innan man öppnat upp aggregatet, 6000mil sätter nog sina spår. Klarar jag mig undan borrning och diverse
    andra överaskningar så borde jag vara klar lagom till våren. Det tar ju ett bastant grepp i plånboken så fort man börjar med nåt, men va fan, det är min hobby och mitt liv.
    Det är inte målet som räknas, utan färden
    Framtiden är som ett babianarsle, färgglatt och fullt med skit.

  16. #16
    V.I.B Petters avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Norrköping,Sweden
    Inlägg
    29
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av gasselurra Visa inlägg
    I år blir det motorn som ska få sig en liten uppryckning. Med goda inspel från den fantastiska Onatop så ligger den röda tråden klar.
    kamaxlar, ventilfjädrar, planing av topplock, byte tändsystem, plus diverse annat smått & gott så hoppas jag få ut runt 80 kusar och ligga en bit över
    100NM i vrid. Man vet ju aldrig hur det ser ut innan man öppnat upp aggregatet, 6000mil sätter nog sina spår. Klarar jag mig undan borrning och diverse
    andra överaskningar så borde jag vara klar lagom till våren. Det tar ju ett bastant grepp i plånboken så fort man börjar med nåt, men va fan, det är min hobby och mitt liv.
    Ibland är kostnader oundvikliga! Det kostar att må bra.

  17. #17
    V.I.B chrille64s avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Hudiksvall Hälsingland
    Inlägg
    101
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Petter Visa inlägg
    Tja Chrille!
    Förstår att du väntar och känner på cykeln ett tag, kikade på den tidigare på garagesidan, riktigt snygg hoj du har!
    Riktigt sköna bilder dessutom.
    Tack Petter. bilderna tog jag den 1.a november innan jag ställde undan den för vintern.
    Nulla via invia est

  18. #18

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av oggy69 Visa inlägg
    Admin, ett kromat gärna ,..
    ok. Känns som om du skulle ha fatt i ett klassikt V&H Propipe! Bra ljud och bra prestanda.


    du har sett denna?

    http://harleyforum.se/showthread.php...1868#post21868


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  20. #20
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Hittade detta här om dagen .. handen värmare för endast 28kr .. bryta förseglingen och lägg dem i dina handskar .. håller dem varma i 12 timmar ..I'm saved Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01340.jpg 
Visningar:	8 
Storlek:	57,4 KB 
Id:	3318 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	SB Sweden 257.jpg 
Visningar:	12 
Storlek:	93,1 KB 
Id:	3319

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Rösta, Har du ställt in hojen för vintern?
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 21:50
  2. Vintern kommer.
    Av xbones i forum Körningar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-17, 22:43
  3. Köra hoj på vintern?
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 22:32
  4. Vad händer i midsommar då?!?!
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-24, 09:43

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •