Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: 2006 Wide Glide som går illa och dör

  1. #1

    2006 Wide Glide som går illa och dör

    Hej

    Börjar närma mig slutet på mitt vinterprojekt. En 2006 Wide Glide som stått ute i en lada i 2 år innan jag tog tag i den. Den är egentligen klar, jag har bara ett problem kvar att lösa. Motorn går inte längre ca 1 minut sen börjar den att gå ojämt för att tillslut stanna. Spelar ingen roll om den bara står på tomgång eller om jag kör, den tvärdör sen gå den bara i några sekunder om jag startar den igen innan motorn dör igen. Innan jag börjar att felsöka den jobbiga vägen så tänkte jag kolla om någon har några tips som jag borde kolla först.

    Länk till en film som visar när den börjar bete sig illa och dör.
    https://youtube.com/shorts/f1bJ-n-6iLA?feature=share

  2. #2
    Det var sugsilen till bränslepumpen som låg i tusen bitar i botten på tanken. Allt nytt nu hela vägen från silen fram till insprutet.
    Tyvärr valde hojen att nypa frambromsen mitt på en raksträcka helt utan förvarning. En resa över styret några timmar på akuten och en hoj med hela högra sidan förstörd. Tråkigt, tur att man har lärt sig att alltid ha en extra hoj när man äger en HD, så man har något att åka på varje gång den går sönder. Som man brukar säga, 90 % av alla tillverkade HD är fortfarande ute på vägarna. De andra 10% klarade sig hela vägen hem 😂 Men självklart blir det en HD igen ifall försäkringsbolaget inte vill laga den.

  3. Följande användare tackar Geronimoe för detta inlägg:

    Y62 (2023-05-28)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-05-15, 11:40
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-09-22, 11:52
  3. ECM Säkring går sönder då och då..
    Av mikey i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-06-14, 11:58
  4. Någon som saknar en blå Wide Glide ?
    Av xrab00 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-06-06, 18:09
  5. Sadel och aphäng Dyna wide-glide....
    Av Sleven71 i forum Köpes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 21:33

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •