Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Larmproblem

  1. #1
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Larmproblem

    Har sett att frågan om larm dykt upp ett flertal gånger, men jag har inte hittat svar på mitt problem.
    Tvättade hojen, och efter tvätten så gick det inte att larma av. Fick till slut rulla ut hojen från tvätthallen med tjutande larm som följd...
    Fick tipset att koppla bort startbatteriet och vänta typ 20 minuter. Den skulle nollställa sig eller nåt?
    Nåväl. Kopplade tillbaka batteriet, och den hade i alla fall slutat att larma. Alltid nåt...
    Dessvärre så var mitt batteri rätt urladdat, då jag inte kört på ett tag. Uppstart hemma och uppstart för körning in i tvätthallen gjorde väl slut på det sista.
    Så startkablar alltså. Men trots bra snurr på grejorna, så startar inte skiten! Är det fukt som kan ställa till det, eller är det nån startspärr av nåt slag?
    Hojen är en Wide Glide 2005. Bytte naturligtvis batteri i larmdosan direkt när det inte gick att larma av.

  2. #2
    V.I.B Billy Bollockss avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Tackad: 0

    Larmproblem

    Hej har en 2005 Nightrain. På vissa platser går det inte att larma av, har hänt vid påfart till englandsfärjan (mkt stress!) och avfärd från Norrtäljeträffen bl.a. En kompis berättade att det kan vara vissa tekniska system i närheten av stormarknader kan störa ut våra larm.

    I mitt fall räckte det med att rulla hojen 5-10 m så funkade det, larmet gick förstås för fullt under tiden

    Ser nu att dina probs fanns kvar, då är det nog fukt som letat sig in på fel ställe.

  3. #3
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Lämnade in hojen på Northbike för felsökningen, och det var tydligen ett trasigt relä som gjorde att den inte startade. Om det har nåt med att den inte gick att larma av har jag ingen aning om... Tvättar alltid i den tvätthallen, och det har aldrig varit problem att larma av där förut.
    Nåväl. Den ska vara ok när jag väl får det beställda reläet.

Liknande ämnen

  1. Larmproblem fatbob 09
    Av hulle i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-09-16, 19:09
  2. Larmproblem...
    Av Pär S i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-02-12, 11:12

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •