Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: blinkers lyser med fast sken samtidigt som bromsljus

  1. #1

    blinkers lyser med fast sken samtidigt som bromsljus

    Har ett el problem på min softail slim 2012 som jag inte riktigt blir klok på.

    När jag bromsar (både fram och bak) så lyser båda blinkers i bak ihop med bromsljuset. Har följt kablarna för att se om det är några skador på dessa men inte funnit något. Har kopplat ur bak lyktorna och mätt i kontakterna och ser att jag har ström i både blinkers kabeln och bromsljus kabeln så fort jag aktiverar bromsen. Tycker jag då borde kunna utesluta att det är något fel i lyktorna? Det är led lyktor med allt i samma hus, och dessa går ej att ta isär...

    Någon som har vart med om samma problem eller har någon ide vart felet kan ligga?

  2. #2
    Har det alltid varit så, eller har det plötsligt kommit?
    Är det originallyktor?
    Är hojen importerad?

  3. #3
    Jag misstänker att det varit så sens jag köpte hojjen i våras. Märkte det under en åktur i sommras. Det är originallyktor och hojjen är import från england.

  4. #4
    OK. Är det 3-i-1-ljus i bak, eller är de separata?

  5. #5
    Det är 3-i-1 ljus

  6. #6
    OK. Insåg att du skrev det i första posten med...

    Och du hade ju mätt och sett att du fick ström till både blinkers och bromsljus när du bromsade, ja. Så då lär det ju inte bero på något fel i lyktorna, nej.
    Är inge vidare på nyare hojar, men misstänker att det inte är något som är fel, utom att allt är som det är tänkt då. Vet att ljusen kan fungera så i t.ex. USA.

    Frågan är väl om det får fungera så i Sverige, eller om det är något du måste åtgärda.
    Är glasen helröda så att även blinkersen är röd, eller blinkar det oranget på något sätt?

  7. #7
    Jaa det stämmer ju att det är så i usa men då är även blinkers röda va? Mina glas är orangea, så blinkers lyser orange men bromsljus lyser rött. Vet ej hur det är i England med lampor. Men det känns inte rätt...

    Testar jag o kör varningsblinkers och samtidigt bromsar så slutar dom blinka ibak och lyser istället konstant ihop med bromsljus, dom borde ju fortsätta att blinka tycker jag?!

    Kanske får höra med någon HD verkstad.

  8. #8
    Ja, då brukar även blinkers vara röda.
    Det kan inte bara vara så att glasen är bytta vid importen då?
    Jag tycker inte att det du beskriver låter så konstigt, utom tycker att det låter konstigare att ha orangea glas på bromsljus.
    Hur är det på de som säljs i Sverige?

Liknande ämnen

  1. BLinkers lyser med fast sken
    Av Kavallin i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-05-17, 08:17
  2. Bromsljus som lyser hela tiden.
    Av Tapza_hd i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-05-10, 13:23
  3. Bromsljus lyser konstant
    Av Erik Lundberg i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-05-04, 15:50
  4. LED ljus eller glödlampor med fast sken
    Av Softailspringer i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-01-04, 08:58
  5. Olagligt att konvertera blinkers till bromsljus och blinkers i ett?
    Av pipps83 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-12-28, 20:53

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •