Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Är begagnade Harleys generellt överprissatta?

  1. #1

    Är begagnade Harleys generellt överprissatta?

    Jag är på jakt efter en för mej ny (Alltså begagnad) Harley och dammsuger Blocket på objekt men slås av att folk begär relativt mycket för gamla hojar.
    Ser man på 15-20 år gamla modeller så ligger dom generellt runt 100´sträcket och mer därtill trots att vissa gått runt 4.000 mil.
    Visst de flesta har luft och buller och annat extra men är detta värt såpass mycket mer?
    Jag kan tänka mej att den wide glide inte låg på så mycket mer än 130 nypris 2002 i originalutförande (Kan ha väldigt fel där dock).

    Hur ser ni på begagnatpriserna, är det i rätt spann eller är det oftast så att man tror att det är värt såpass mycket mer än vad marknaden är beredd att betala?

  2. #2
    2001 wide glide låg på 183.400:- i svart lack tillval 2 tons lack för 5000:-

  3. #3
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    685
    Tackad: 29

    "är det i rätt spann eller är det oftast så att man tror att det är värt såpass mycket mer än vad marknaden är beredd att betala?"
    Det är nog så att säljarna överskattar värdet på sin hoj. Jag gissar att det finns viss prutmån.

  4. #4
    Ja det känns lite som att Harley-ägarna kan ta ut mer för system, filter och övrigt än vad de som har japsare kan.
    Kommer själv från tankpressar åkande men har med åldern tänkt om

  5. #5
    Tycker nog generellt att beg.priserna gått neråt dom senaste 10 åren. Det har ju ändå blivit en sorts inflation med tanke på hur många Harleys det sålts i Sverige.


    //Robban

  6. Följande användare tackar Robban för detta inlägg:

    TCKalle (2020-08-27)

  7. #6
    Jag håller med, priserna sista 10 åren har sjunkit. Jag köpte min dyrt alldeles innan ett stort ras. Min sämsta affär någonsin.
    The best diplomat I know is a fully activated phaserbank
    y62.se
    En udda tanke

  8. #7
    Sen tror jag att det är få som får vad de begär för sin hoj på Blocket.
    De absolut flesta annonserar nog med en ganska god prutmån.
    Så drar man av ungefär 10 % (uppskattad genomsnittlig prutmån) så kan jag tycka att priserna ligger bra.

  9. #8
    Japp ! Helt klart en övertro på värdet. se bara på vad man ska ha ut för begagnade grejor.

  10. #9
    De man skruvar på, sågar av , elboxar, kam osv är väl det man betalar för sitt förädlande ,( Intresse och innehav av vinkelslip och sticksåg ) i en dels ögon klart tecken på mentalt stadie i nivå med Rutger i förskoleklass 1c käcka äpplet. Tror inte att det ger så mycket i vinst..verkar som om ett tex original avgassystem till hyfsat bevarad hoj betingar mer i prisökning än div annat.

Liknande ämnen

  1. Vad är begagnade cylindrar och kolvar värt?
    Av Martin i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-10-25, 15:04
  2. Nykläckt rent generellt
    Av kallekula82 i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-14, 18:36
  3. Hur ser egentligen prisläget ut för begagnade sporrar?
    Av Martin i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-08-28, 09:29
  4. 4 polare - 4 Harleys - 1 Roadtrip
    Av Forty8 i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2014-06-04, 07:48
  5. Begagnade delar till HD FLHTCU årsmodell 2009
    Av Svensson 63 i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:36

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •