Hej,
vet inte om jag kvalar in här som Shovel men har iaf det mesta från Harley- Flh - 78 på hojen, även i pappren så ( motorn dock en EVO - 84 uppe i ca 1450 cc , Leinweber kam för starkare bottenvrid, handväxel, ).
I kombo har jag en 4vxl låda troligen från - 78.

Nu söker jag lite råd och tips som kan hjälpa med slirande koppling vid gaspådrag.

Efter otaliga justeringsförsök där inget syns hjälpa, blev något lite bättre efter lite tuffare åtdragning av kopplingens inställning, mer spänn på fjädrarna alltså men såklart utanför handbokens inställningsrekommendation.
Men inte bra tillräckligt, slirade ändå, så har nu plockat ner en del och lamellerna ser ut som nya, plåtskivorna med ryck-utjämnare verkar ok, justeringspinnen ok, kopplingskorgens 10 fingrar hade lite gropor inte så värst ändå tycker jag, slipat och jämnat dem nu. Sitter Ram Jett platta redan sedan tidigare och verkar ok installerad , ca 0,4.0,5 mm rörelse ut/in.
Enligt utsaga från tidigare ägaren är det nya lameller Alto Kevlar som sitter i och jag kör med lite olja i botten av primärkåpan, skvätt upp smörjning av kedjan.

Nu är jag i faggorna att göra "sista" insatsen och planerar att köpa nya kopplingsfjädrar, jag mätte de "gamla" som monterats ur och de har en ofjädrad längd av ca 37 mm.
Vad jag har kunnat läsa mig till har standard fjädrar ca 44 mm som längd för handväxel så jag misstänker de är trötta och detta orsakar slirning.

Nu undrar jag om jag är rätt ute med mina antaganden där jag misstänker man inte bytt fjädrarna när man bytte till nya lameller och om jag skall pröva nya original fjädrar eller om jag hellre borde montera Heavy Duty alternativ.
Andra råd och tip är också välkomna.

Tack!

//Bengt