Hej!

Köpte en Night Rod Special av årsmodell 2015 i torsdags.

Jag provade den såklart innan och allt kändes bra.
MEN! När jag körde hem den så började den efter ett tag att gå som ”en påse nötter”.
Den går ryckigt som bara den, har dött ett par gånger på tomgång, luktar bränt, luktar sot och det kommer avgasknallar så att man kan tro att man har hamnat i ett krigshärjat område.
Avgasröret blir så varmt att man bränner sig på benet och när man stannar i tex en korsning måste man flytta benet en bra bit från röret.
Luftfjädringen sänks av sig själv. Antar att det är normalt när hojen inte är igång men det har hänt att jag har fått stanna när jag kör för att höja den igen för annars kan jag inte svänga åt höger för då tar ljuddämparen i marken.

Jag köpte den på en firma som sålde för en kunds räkning.

Jag är fullt medveten om att man inte bara kan häva köpet bara sådär utan att firman måste få chansen att lösa problemen först.
Jag kontaktade firman via mail efter råd från konsumentverket.
Jag frågade firman ändå om vi kunde häva köpet då jag inte är så sugen på att ha den längre när jag köper en så dyr hoj och den strular direkt.
Jag fick ett trevligt svar att jag ska komma in med hojen nästa vecka så ska de kolla mappningen och luftdämparna på den.
Som svar angående värmen från avgasröret sa de att det blir så på alla V-rods/night rods så att det är inget de kan göra något åt.
Tycker själv att det är märkligt att HD tillverkar en hoj som man inte kan köra utan att bränna sig på.
Sen efter att de har kollat om de kan laga hojen eller inte så skulle vi ta det därifrån.

Jag skickade igen och frågade om de inte kunde fråga förra ägaren som de sålde till om han kunde tänka sig att vi häver köpet.
Som kompensation sa jag att de kan behålla 5000 så kan de använda dem pengarna för ny annons och reperationer osv.

Då försvann det trevliga hos dem.
Då fick jag som svar att de inte kan häva köpet pga dem problemen som det är på min hoj.
Det är en begagnad hoj som jag provkörde innan så de kan inte häva köpet.
Och en anledning till varför de inte kan häva köpet.
De poängterade tre gånger i sista mejlet att de inte kan häva köpet.

Kan kan de ju men vill inte såklart. Måste inte heller det vet jag.
Men vad säger ni angående problemen på min hoj?

Förlåt för en hel uppsats.

Mvh Markus