Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Tankar kring begagnad Fatboy

  1. #1
    Nykomling
    Reg.datum
    Dec 2019
    Ort
    Tumba, Stockholm
    Inlägg
    6
    Tackad: 2

    Tankar kring begagnad Fatboy

    Dags att byta upp till en Fatboy.
    Tittar på ett par stycken just nu och funderar lite över ålder, körsträcka och pris.
    En från 2000 på ca 5000mil för 90".
    En från 2008 på ca 1500mil för 140".

    Köper jag mig problem med den äldre hojen?
    Är det värt skillnaden i pengar för att få en något yngre hoj? Enda skillnaden är väl egentligen den 6e växeln (?).

    Tacksam för era tankar och synpunkter inför mitt köp.

    /Niclas

  2. #2
    Jag gillar fatboy men inte TC. Min favorit är en med EVO och fotpinnar istället för plattor. Det var inte svar på din fråga men en åsikt fick du
    The best diplomat I know is a fully activated phaserbank
    y62.se
    En udda tanke

  3. #3
    Bredare bakhjul och större motor med bättre kamkedje belägg och oljepump på 08:an sen är det ju insprut på 08:an och förgasare på den andre

  4. #4
    Nykomling
    Reg.datum
    Dec 2019
    Ort
    Tumba, Stockholm
    Inlägg
    6
    Tackad: 2
    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Bredare bakhjul och större motor med bättre kamkedje belägg och oljepump på 08:an sen är det ju insprut på 08:an och förgasare på den andre
    Tack. Är det värt prisskillnaden? Kommer 08:an kännas och fungera så mycket bättre?

    /Niclas

  5. #5
    ska du borra upp 00:an till 95-97 cu" och byta ut de dåliga spännarna och uppdatera hela kamplattan med olje pump så kostar det en slant. Sen personligen gillar jag förgasare bättre mycket mjukare gång. Men för skillnaden på 50k så kan du ju göra mycket på 00:an. Det som du kommer att sakna är ju sexans växel

  6. #6
    Nykomling
    Reg.datum
    Dec 2019
    Ort
    Tumba, Stockholm
    Inlägg
    6
    Tackad: 2
    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    ska du borra upp 00:an till 95-97 cu" och byta ut de dåliga spännarna och uppdatera hela kamplattan med olje pump så kostar det en slant. Sen personligen gillar jag förgasare bättre mycket mjukare gång. Men för skillnaden på 50k så kan du ju göra mycket på 00:an. Det som du kommer att sakna är ju sexans växel
    Jag kör idag en 5växlad 800kubikare, Kawasaki Vulcan bobber, och saknar absolut 6:ans växel. Över 110km/h är det inge roligt...
    Är det lika på en Fatboy med nästan dubbelt så stor motor? 1450cm3.

  7. #7
    Skiljer ungefär 500 varv mellan 5 växlad och 6 växlad men då 08:an har en 96 cu" motor så har du också ett bättre vrid än på 88 cu"som sitter i 00:an såvida den inte är borrad till 95 cu"

  8. #8
    Nykomling
    Reg.datum
    Dec 2019
    Ort
    Tumba, Stockholm
    Inlägg
    6
    Tackad: 2
    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Skiljer ungefär 500 varv mellan 5 växlad och 6 växlad men då 08:an har en 96 cu" motor så har du också ett bättre vrid än på 88 cu"som sitter i 00:an såvida den inte är borrad till 95 cu"
    Ok, inte borrad men Screaming Eagle luft och buller så kanske lite bättre än orginal. Borde ju oavsett vara en ordentlig skillnad från min lilla kawa.

  9. #9
    Du har helt annat vridmoment så du behöver inte vara som på en liten 800 det är klart ett lyft mot det du har idag

Liknande ämnen

  1. Orginal tankar till Panhead -48
    Av panhead1948 i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-08-21, 20:40
  2. Tankar/tips om en Superglide?
    Av Groggen_i_glaset i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-06-12, 00:30
  3. Pruta på begagnad hoj på mc-firma
    Av Sedition i forum Off Topic
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2013-08-24, 20:02
  4. Två tankar för custombygget säljes
    Av admin i forum Säljes
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-19, 18:23
  5. Tankar kring Night rod 07-09
    Av MagnusR i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 23:38

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •