Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Vad tycker ni

  1. #1
    V.I.B & Contributor Dragoss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Iggesund
    Inlägg
    345
    Tackad: 0

    Vad tycker ni

    Hej
    jag tänkte byta styre på min Super Glide Custom till ett Z-style Chubby styre (1, 1/4 tum H,10 B,77 Pullback 8 cm) så man sitter lite mer framåtlutad än vad man sitter nu. Skulle det bli bra eller har ni nåtta annat förslag till ett bättre styre som ni tycker är bra
    Dom säljer styret för 1195:- på www.nize.se

  2. #2
    Du frågar och jag personligen är ingen fan av dessa modeller. Tycker det är för lite mycket OCC/custom och passar inte så bra på en std H-D.
    MEN man gör precis som man vill! Ett vanligt drag-bar tycker jag skulle se bättre ut. Du får samma körstil som med ovan nämnda.

    Styre är svårt och det brukar ta några innan man är helt nöjd. Själva sittställningen behöver inte vara så dum. Om du inte är jättekort.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3
    Hagis
    Guest
    Oj, vågat av dig att gå ut i en tråd och fråga råd om en sån detalj Jag tror du gör bäst i att helt enkelt köpa styret, montera det och pröva det några mil! Smaken är som baken, och det är inget illa menat mot alla som kommer med goda råd! Men tex. skulle du frågat om ett aphäng så hade jag "sågat" dig direkt och sagt att det är bland det fulaste som finns! Sen att resten av forumet skulle vilja stena mig till döds för att sen återuppliva mig och börja om... ja som sagt smaken är som baken så pröva dig fram helt enkelt! Det är mitt bästa råd

  4. #4
    kan ge dig ett litet tips,Åk till en HD affär och kolla lite hojar och provsitt det gjorde jag

  5. #5
    Gillar det styret som f*n men kanske inte till en standar hoj (utgick ifrån att det är den som är på bil i dit garage). På den hade jag hellre satt på ett dragbar styre.

    Kolla annars på bikeline, tyckte deras z-bar styre var ganska mycket billigare där. Inte säkert att jag minns rätt.

  6. #6
    FortyEight
    Guest
    Du har en grym hoj, ett Z-bar ser jag mer som passande för smala less is more choppers,
    Sätter du på ett Z-bar till din hoj så enligt mig blir det som tändstickor. Personligen så skulle jag inte sätta nått Z-bar på en Super glide, jag skulle kolla på och testa ett sk badboy styre som är bredare med en bred bas och med mindre pullback.
    Dessa finns i höjder från 4"-7"

    Vill du ha högre styre så skulle jag oavsett höjd fokusera på basen, inget aphäng med smal bas utan på ett med bas bredd på minst 11"
    Sen höjd mindre än det.

    Missa inte att kolla in bagger styren.

    Men smaken är ofrånkomlig.

    För att spara kr, köp lite tcp elrör, bocka och böj och testa under vintern.

    Skriv ner måtten och sök.

  7. #7
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av FortyEight Visa inlägg

    För att spara kr, köp lite tcp elrör, bocka och böj och testa under vintern.
    Det där var ju ingen dum ide!

  8. #8
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    Och jag som trodde jag var allvetande, där trillade man ner på jorden igen..vad är TCP??

  9. #9
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Benny Visa inlägg
    vad är TCP??

Liknande ämnen

  1. Vad tycker ni om 2012 Nightrod Special?
    Av Pontus i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-07-19, 23:42
  2. Vad tycker ni om Deuce
    Av tolfan i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-08-11, 18:09
  3. Gillar stilen! :) Vad tycker ni??
    Av mclizen i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-29, 21:29

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •