Sidan 287 av 297 FörstaFörsta ... 187237277285286287288289 ... SistaSista
Resultat 5 721 till 5 740 av 5928

Ämne: Idag..

  1. #5721
    Nu får det vara nog! Imorgon plockar jag fram hojen och kör hem den (8 mil), det får vara vilket jävla väder det vill..
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  2. #5722
    Citat Ursprungligen postat av rakarör Visa inlägg
    Nu får det vara nog! Imorgon plockar jag fram hojen och kör hem den (8 mil), det får vara vilket jävla väder det vill..
    Helt rätt!
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  3. #5723
    V.I.B chrille64s avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Hudiksvall Hälsingland
    Inlägg
    101
    Tackad: 0

    Byter olja och filter till morgondagens testsväng med nya kammar, Hoppas på bra väder så blir de nog en tur Hälsingland runt.
    Nulla via invia est

  4. #5724
    Jahapp, efter 6 månaders vinterförvaring var det bara att vrida på tändningen och starta moppen som om vintern aldrig hänt.. Det enda som behövdes var ett par hekto vårluft i däcken, Sportstern startade som att det var igår jag körde den sist. Det var en fullständigt euforisk känsla att äntligen få köra hem hojen.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer IMG_4440.jpg   IMG_4441.jpg  
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  5. #5725
    V.I.B chrille64s avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Hudiksvall Hälsingland
    Inlägg
    101
    Tackad: 0

    har jag fått testa hojen efter kambytet m.m., en liten runda på 15mil fick det bli och all funkade perfekt.
    Nulla via invia est

  6. #5726


    Test av nya korvätarhjälmen Caberg Duke med intercom Sena SMH-10. Extremt nöjd!


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  7. #5727
    Idag blev det tjugo mil med choppern. Har lämnat in bilen till försäljning och tänkte att man får klara sig med hojjarna ett tag. 08:00 rullade jag ur Linköping och körde mot Nyköping till flygklubben där. 3-4 grader, var helt genomkall när jag kom upp. Mycket bättre nu vid femtiden på vägen hem!

  8. #5728
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Idag blev det tjugo mil med choppern. Har lämnat in bilen till försäljning och tänkte att man får klara sig med hojjarna ett tag. 08:00 rullade jag ur Linköping och körde mot Nyköping till flygklubben där. 3-4 grader, var helt genomkall när jag kom upp. Mycket bättre nu vid femtiden på vägen hem!
    Flyger du på din fritid också?

  9. #5729
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Citat Ursprungligen postat av druttkasken Visa inlägg


    Test av nya korvätarhjälmen Caberg Duke med intercom Sena SMH-10. Extremt nöjd!


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Den har jag aldrig sett. Snygg hjälm, får lust att byta integralhjälmen till en sån. Men som Emils pappa säger; "-köpe å köpe!"

  10. #5730
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Flyger du på din fritid också?
    Jag är precis nybörjare men fick certet i mars.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	11039841_10206202771096909_8407230601032307096_n.jpg 
Visningar:	81 
Storlek:	75,8 KB 
Id:	16548

  11. #5731

    Idag..

    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Jag är precis nybörjare men fick certet i mars.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	11039841_10206202771096909_8407230601032307096_n.jpg 
Visningar:	81 
Storlek:	75,8 KB 
Id:	16548
    Jaha vad roligt, då får man passa på att gratulera till certet då

  12. #5732
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2013
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    108
    Tackad: 1

    Idag va det verkligen helt underbart väder för att ta shoveln till/från jobb!
    På vägen hem kändes det nästan som man flög fram i luften

    Men väl hemma så blev det oregelbunden tomgång och ett hemskt klonkande från blocket på vänstersidan som känns i hela hojen... fan, nu när det är bra väder, dåligt med stålar att handla delar för och ingen tid till att skruva. Hur länge tror ni en småbarnsfamilj kan leva på spillolja?

  13. #5733
    Fick tillbaka min hoj efter att Nilssons mc i Linköping hade monterat en ny power commander på den och kört den i bänken. Vart en helt ny maskin mot tidigare

  14. #5734
    Citat Ursprungligen postat av NevYn Visa inlägg
    Idag va det verkligen helt underbart väder för att ta shoveln till/från jobb!
    På vägen hem kändes det nästan som man flög fram i luften

    Men väl hemma så blev det oregelbunden tomgång och ett hemskt klonkande från blocket på vänstersidan som känns i hela hojen... fan, nu när det är bra väder, dåligt med stålar att handla delar för och ingen tid till att skruva. Hur länge tror ni en småbarnsfamilj kan leva på spillolja?
    Ett par tre veckor.

  15. #5735
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Fick tillbaka min hoj efter att Nilssons mc i Linköping hade monterat en ny power commander på den och kört den i bänken. Vart en helt ny maskin mot tidigare
    Ja vad var det jag sa, skönt att även du är riktigt nöjd med Dan:s jobb

  16. #5736
    Citat Ursprungligen postat av slycke Visa inlägg
    Ja vad var det jag sa, skönt att även du är riktigt nöjd med Dan:s jobb
    Ja jag är nöjd som fan och det var jag även innan med tidigare jobb han har gjort åt mig

    Har dock varit lite skeptisk till att det skulle bli så stor skillnad som det vart.
    Satt en power commander 3 på hojen som beviks monterade när hojen köptes. Den hade dock gått sönder visade det sig när han försökte ta sig in i den med datorn så han bytte till en power commander 5 istället.
    Hojen går så mycket bättre, svara på gasen på ett helt annat sätt och vart mycket rappare när man vrider på rullen. Hoppas nu bara med att soppaförbrukningen ska sjunka lite

  17. #5737
    Är det du stroker49 som är den skyldige?

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20720283.ab

  18. #5738
    Hade dagens första nära döden upplevelse som vanligt när jag tittade mig i badrumsspegeln. Den andra kom efter några mil på väg till jobbet när en älg plötsligt kliver upp på vägen. Helvete vad stora näsborrar älgar har! speciellt när man ser dem på ett par centimeters avstånd.. Bara tur att jag inte fick möte när jag väjde över i mötande körfält (hade vägen haft mitträcke så hade jag inte haft några problem längre..)
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  19. #5739
    Citat Ursprungligen postat av rakarör Visa inlägg
    Hade dagens första nära döden upplevelse som vanligt när jag tittade mig i badrumsspegeln. Den andra kom efter några mil på väg till jobbet när en älg plötsligt kliver upp på vägen. Helvete vad stora näsborrar älgar har! speciellt när man ser dem på ett par centimeters avstånd.. Bara tur att jag inte fick möte när jag väjde över i mötande körfält (hade vägen haft mitträcke så hade jag inte haft några problem längre..)
    Ståtliga djur de därna älgarna. Bättre å så dem på lite längre avstånd än du gjorde förstås. Jag har en jävla massa älg här nästan varje kväll på fälten utanför mina hästhagar. Frugan min såg 10 älgar samtidigt en kväll här. jag har sett 8 som mest.
    Va ute å gick me vovve sent på kvällen för ett tag sedan och såg nåt röra sig i skogen å tänkte att nu håller jag på å promenerar rakt in i älgflock men det var 3 danskar som va ute å gick på min väg. "älgsafari" sa de. Kikade efter älg.

  20. #5740
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4



    Idag är det första officiella dagen, som jag inte längre är Harley ägare...
    Ledsamt men hade inget val direkt...
    Hoppas nästa ägare får kul på vägarna.

    Till er andra...
    Kör med huvudet!
    Det kommer fler säsonger även efter denna...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

Sidan 287 av 297 FörstaFörsta ... 187237277285286287288289 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Hur är vädret i din del av Sverige idag??
    Av Bikebandit i forum Off Topic
    Svar: 263
    Senaste inlägg: 2012-10-13, 14:02
  2. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 12:43
  3. Bus med batten idag
    Av ViLa i forum Region Västra Götaland
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 02:04
  4. En lite kul logo jag snidade ihop idag..
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 10:40
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-07, 10:18

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •