Sidan 285 av 297 FörstaFörsta ... 185235275283284285286287295 ... SistaSista
Resultat 5 681 till 5 700 av 5928

Ämne: Idag..

  1. #5681
    Så jä... nice😎

  2. #5682
    Lite vårputs😎
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer uploadfromtaptalk1425638452902.jpg  

  3. #5683
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Idag sitter jag och väntar på imorgon... för från och med då blir jag Boråsare på nytt.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  4. #5684
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Gött för dig Sanniz.
    Själv sitter man på ett hotell i Malmö och dricker öl, har varit på Lord of the Dance.

  5. #5685
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av slycke Visa inlägg
    Gött för dig Sanniz.
    Själv sitter man på ett hotell i Malmö och dricker öl, har varit på Lord of the Dance.
    Låter rätt najs det också.
    Malmö är en trevlig stad, som jag har goda minnen från.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  6. #5686
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Idag sitter jag och väntar på imorgon... för från och med då blir jag Boråsare på nytt.
    Lycka till Sanniz med återvändningen till Borås, hoppas du kommer trivas i nya lägenheten/GonZa


    Timeo Danaos Et Dona Ferentes
    Timeo Danaos Et Dona Ferentes

  7. #5687
    Äntligen fått på dom nya handtagen på hojen! Premiärturen får vänta då det är sjukt nycket grus hemma på vägarna, kryper duktigt i fingrarna nu!

  8. #5688
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av GonZa Visa inlägg
    Lycka till Sanniz med återvändningen till Borås, hoppas du kommer trivas i nya lägenheten/GonZa


    Timeo Danaos Et Dona Ferentes
    Tack... Hade hellre bott närmare Göteborg, men det kostar oftast mer också på alla nivåer.
    Lägenheten är fin men liten. Dock kan jag inte bo mer centralt med både city och Knalleland.
    Gå avstånd till det mesta...

    Lite ovant bara eftersom jag inte kunde få med mig djuren heller...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  9. #5689
    premiärturen togs igår. bara en fem mil å sedan hem för bänkkörning en stund i solen. Bara en öl så ingen större fyllnadsgrad alls.

    Fråga: bromsen alltså. hård å svampig å kass verkan. vad kan ha hänt i vinter? i höstas gick det ju utmärkt å bromsa. bromsoljan e bara ett år gammal. bakbromsen var inget vidare den heller. ska jag behöver byta bromsolja varje år eller kan nåt annat tatt skada i vinter?? hojen har stått svalt i vinter.

  10. #5690
    Kanske bara behöver lufta systemet?

  11. #5691
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Kanske bara behöver lufta systemet?
    inte så bara änna. läst en massa om det å det verkar vara ett himla spektakel å få till det rätt. buhu

  12. #5692
    Så förbaskat svårt är det väl inte att lufta bromsar på en hoj? Kika på lite klipp på youtube, ta en stärkande öl och ut till garaget bara! Sen finns det väl hjälpmedel typ speedbleeders och allt vad det heter om man är lagd åt det hållet...

  13. #5693
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Så förbaskat svårt är det väl inte att lufta bromsar på en hoj? Kika på lite klipp på youtube, ta en stärkande öl och ut till garaget bara! Sen finns det väl hjälpmedel typ speedbleeders och allt vad det heter om man är lagd åt det hållet...
    öl å garage har jag. tålamod å talang saknas i överflöd dessvärre. hur gör man då? hittar inget vettigt på youtube? vart sitter den där nippeln p oket man ska öppna osv?? har ju verktyg å så men saknar knowhow.

  14. #5694
    Jag brukar köra baklänges-varianten, alltså att jag pressar in bromsolja i oket.

    "...eller ta en vattenflaska som används vid sportutövning. Köp den för 10-20 kr på stadium. Det ska vara den modellen som har en genomskinlig 10cm slangstump påstucken i hatten.
    Köp sedan 1m genomskinlig 10mm-slang på OK/Q8

    Ta flaskan och gör ett pennstort hål mitt på flaskan. Trä på slangen från bensinmacken på flask-korken och andra ändan på nippeln till bromsoket. Fyll flaskan med bromsvätska. Lossa locket på reservoartanken så du ser när den fylls på.

    Skruva på locket på flaskan, håll tumen för hålet och öppna luftnippeln. Tryck nu försiktigt på flaskan samtidigt som du håller för hålet på flaskan. Nu trycker du vätska bakvägen och in i behållaren. Ha koll på nivån i behållaren för det går ganska fort att lufta på det här sättet.
    Måste du "ta nytt tag" på flaskan så glöm inte släppa tummen för hålet i flaskan först."

    Lånat härifrån:
    http://forum.svmc.se/showthread.php?808-Luftning-av-bromsar&p=7469&viewfull=1#post7469 där du hittar fler tips också!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    öl å garage har jag. tålamod å talang saknas i överflöd dessvärre. hur gör man då? hittar inget vettigt på youtube? vart sitter den där nippeln p oket man ska öppna osv?? har ju verktyg å så men saknar knowhow.
    Nippeln brukar ha en liten gummihätta över sig, det bör inte finnas så mycket att välja på! Inte banjobulten som håller slangen, utan den andra!

  15. #5695
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Jag brukar köra baklänges-varianten, alltså att jag pressar in bromsolja i oket.

    "...eller ta en vattenflaska som används vid sportutövning. Köp den för 10-20 kr på stadium. Det ska vara den modellen som har en genomskinlig 10cm slangstump påstucken i hatten.
    Köp sedan 1m genomskinlig 10mm-slang på OK/Q8

    Ta flaskan och gör ett pennstort hål mitt på flaskan. Trä på slangen från bensinmacken på flask-korken och andra ändan på nippeln till bromsoket. Fyll flaskan med bromsvätska. Lossa locket på reservoartanken så du ser när den fylls på.

    Skruva på locket på flaskan, håll tumen för hålet och öppna luftnippeln. Tryck nu försiktigt på flaskan samtidigt som du håller för hålet på flaskan. Nu trycker du vätska bakvägen och in i behållaren. Ha koll på nivån i behållaren för det går ganska fort att lufta på det här sättet.
    Måste du "ta nytt tag" på flaskan så glöm inte släppa tummen för hålet i flaskan först."

    Lånat härifrån:
    http://forum.svmc.se/showthread.php?808-Luftning-av-bromsar&p=7469&viewfull=1#post7469 där du hittar fler tips också!

    - - - Uppdaterad - - -



    Nippeln brukar ha en liten gummihätta över sig, det bör inte finnas så mycket att välja på! Inte banjobulten som håller slangen, utan den andra!
    oohkay.. eh. jag är inget vidare på å läsa instruktioner. sorry. tack för försök till hjälp ändå. jag måste se för att lära. aldrig kunnat läsa mig till kunskap. ja grym på att snickra å bygga saker i trä men mekaniska saker har ja aldrig grejat. tar ölen ändå utan å meka

  16. #5696
    Ja men ta ett par öl framför datorskärmen, skriv in "bleeding brakes" och "sportster" i sökfönstret på youtube och njut av ölen! Jag ska göra detsamma, ja inte titta på bromsluftning, men njuta av en öl framför skärmen! Skål!

  17. #5697
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Ja men ta ett par öl framför datorskärmen, skriv in "bleeding brakes" och "sportster" i sökfönstret på youtube och njut av ölen! Jag ska göra detsamma, ja inte titta på bromsluftning, men njuta av en öl framför skärmen! Skål!
    oki ska försöka på de sökorden. visst inte vilka sökord jag skulle använda så jag försökte förut på svenska sökord å hittade inget. ska testa igen med "bleeding brakes" hej å hå!!
    ja skål! en bärsa är ju inte fel.
    Senast redigerat av modestrick den 2015-03-13 klockan 18:39.

  18. #5698
    jag brukar ta en stor spruta och spruta in oljan bakvägen precis som tidigar nämnts.. hittar du hur man kör och känner för att pröva kan jag skicka en spruta till dig, va lite jävligt att få tag på nä jag skulle ha sist och fick köpa ett 10pack på apoteket efter mycket om och men.. förklara länge och väl att jag inte skulle sprutmissbruka med 100ml sprutor utan kanyl innan jag fick köpa dom..


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  19. #5699
    kan ev ha nån gammal "hur man lär sig skruva hoj" bok jag fått som ligger och skräpar.. den har jag för mig avhandlade luftning av bromsar och innehöll mycket bilder.. är förbi det stadiet i mekning som dom böckena avhandlar så hittar jag den skickar jag den med.. dra ett pm med adress och dyligt.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  20. #5700
    Citat Ursprungligen postat av alex.johansson Visa inlägg
    kan ev ha nån gammal "hur man lär sig skruva hoj" bok jag fått som ligger och skräpar.. den har jag för mig avhandlade luftning av bromsar och innehöll mycket bilder.. är förbi det stadiet i mekning som dom böckena avhandlar så hittar jag den skickar jag den med.. dra ett pm med adress och dyligt.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    himla bussigt, Alex!

Sidan 285 av 297 FörstaFörsta ... 185235275283284285286287295 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Hur är vädret i din del av Sverige idag??
    Av Bikebandit i forum Off Topic
    Svar: 263
    Senaste inlägg: 2012-10-13, 14:02
  2. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 12:43
  3. Bus med batten idag
    Av ViLa i forum Region Västra Götaland
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 02:04
  4. En lite kul logo jag snidade ihop idag..
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 10:40
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-07, 10:18

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •