Sidan 251 av 297 FörstaFörsta ... 151201241249250251252253261 ... SistaSista
Resultat 5 001 till 5 020 av 5928

Ämne: Idag..

  1. #5001
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    [QUOTE=Caspher;92692)
    Hoppas bara vi slipper ett riktigt stenskott in i en öppen hjälm.
    Det small rejält i bilrutan häromdan vid möte med en timmerbil. Jag såg stenen och så small det.
    Då var jag rätt tyst en stund medan jag tänkte på hur jag skulle sett ut i plytet om jag hade åkt hoj istället.
    [/QUOTE]

    Fick en sten i visiret från en lastbil på E18 för nåt år sen.Fan,då var man glad att visiret satt där och hade originalvisir.
    Drygt 800 för en plastbit men den gången var det värt det
    Fuck cancer

  2. #5002
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Fick en sten i visiret från en lastbil på E18 för nåt år sen.Fan,då var man glad att visiret satt där och hade originalvisir.
    Drygt 800 för en plastbit men den gången var det värt det
    Förra året fick jag in ett stenskott när jag körde långsamt på en mindre väg med öppet visir, mm från att mista synen
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  3. #5003
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Förra året fick jag in ett stenskott när jag körde långsamt på en mindre väg med öppet visir, mm från att mista synen
    Tur det gick bra Lasse,tror det var det en kille på forumet som hade köpt några solglasögon som inte höll för nån sten eller insekt med följd att ögat
    skadades.Har kört "öppet" i nästan alla år men det känns faktiskt gött att ha visiret nu.
    Fuck cancer

  4. #5004
    Sprättade lös klädseln från sadeln för 1,5 timme sedan och nu sitter den där igen, men med lite tillklippt liggunderlag som extrastoppning mellan stommen och befintliga stoppningen.
    Tjohoo! Gick hur smidigt som helst hoppas den är lite bekvämare nu, annars ger jag mig på min andra sadel också.

    Måste nog belöna mig med lite kaffe nu innan jag monterar tillbaka den.
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  5. #5005
    Tvättat och vaxat hojen samt polerat allt krom idag, blev väldigt nöjd med resultatet tanken är som en spegel, samma med kromet kan rekomendera meguiars produkter!

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

  6. #5006
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Förra året fick jag in ett stenskott när jag körde långsamt på en mindre väg med öppet visir, mm från att mista synen....
    Ja du Lasse. Det kunde sett värre ut det där om det velat sej ännu mer illa.
    För egen del är den öppna hjälmen "säkrare" eftersom den har ett litet visir som går ner och vilar på näsan och det är nästan alltid nere faktiskt. En tand kan man ju fixa med lite padding eller om det är löningsvecka kan bissedoktorn få göra jobbet. Ögat är värre..
    När integralhjälmen är på så åker vänsterhanden automatiskt upp och öppnar visiret.
    Absolut inget jag kan påverka - det blir så vad jag än gör, det är liksom inte jag som öppnar - det är handen och just då känner vi inte varann, min vänsterhand och jag....

  7. #5007
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Körde skåneslätten idag .. om du har kedja smörjmedel i ditt rapsolja du köper skylla mig


  8. #5008
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Körde skåneslätten idag .. om du har kedja smörjmedel i ditt rapsolja du köper skylla mig
    Men! Varför är du ute och virrar runt på den mitt i högsommarn!!

  9. #5009
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Hade något att göra i lund, var inte bara för skojs skull .. och jag kan inte köra min Harley över bonde Svenssons fält, diken och längs grusvägar men det går med Affen

  10. #5010
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Idag 16.50 skulle de visst gå en repris i "tvåan" om en kille som kvaddat sin mc och blev rullstolsbunden och sedan köpte sej en trike.

    Kopierar in text från svt play:

    Svensk intervjuserie från 2014. Del 5 av 6. Man svårt skadad i motorcykelolycka. Hur ofta har vi inte läst den rubriken? Den här gången gällde det bikern Kent som lämnade sitt hem som dubbelföretagare med världen för sina fötter och återvände med färdtjänst. Efter smällen förändras hans liv för alltid. Han kan inte gå, inte sitta och halva kroppen har slutat fungera. Hur återupptäcker man livet samtidigt som man sörjer sig själv? Ibland ändrar sig livet och tar en annan riktning. Anja Kontor träffar människor som berättar om var trösten kan finnas när det oväntade händer.

    http://www.svtplay.se/nar-livet-vander
    Fuck cancer

  11. #5011
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Idag 16.50 skulle de visst gå en repris i "tvåan" om en kille som kvaddat sin mc och blev rullstolsbunden och sedan köpte sej en trike.

    Kopierar in text från svt play:

    Svensk intervjuserie från 2014. Del 5 av 6. Man svårt skadad i motorcykelolycka. Hur ofta har vi inte läst den rubriken? Den här gången gällde det bikern Kent som lämnade sitt hem som dubbelföretagare med världen för sina fötter och återvände med färdtjänst. Efter smällen förändras hans liv för alltid. Han kan inte gå, inte sitta och halva kroppen har slutat fungera. Hur återupptäcker man livet samtidigt som man sörjer sig själv? Ibland ändrar sig livet och tar en annan riktning. Anja Kontor träffar människor som berättar om var trösten kan finnas när det oväntade händer.

    http://www.svtplay.se/nar-livet-vander
    Ja, man kan aldrig ana om o när det händer en själv. Så Be careful out there folks
    There are no problemsonly solutions

  12. #5012
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Idag har jag fått min risketta för mc godkänd...
    Faktiskt förvånansvärt kul och givande!
    Jag kan varmt rekommendera Z motor & trafik AB på Hisingen i Göteborg.

    Delmål ett avklarat.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  13. #5013
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Idag har jag fått min risketta för mc godkänd...
    Faktiskt förvånansvärt kul och givande!
    Jag kan varmt rekommendera Z motor & trafik AB på Hisingen i Göteborg.

    Delmål ett avklarat.
    kämpa på

    Liten morgon tour blev det med en god vän.... ....




  14. #5014
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Tackar Bikebandit...
    Räknar ner till dagen då jag kan åka ut exakt när jag själv vill och kan.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  15. #5015
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Så då har man varit på besiktning i Herstaberg Norrköping. Fick ej godkänt, jävla puckon säger jag
    Jag åkte på: Avgassysteme, provisorisk ljuddämpning.
    Vi satte i 2 diskbollar och sen 2 gängstänger i ett kors för att slippa byta till originalet. Men icke, det gick inte.
    Han sa att det låter för mycket och sen så syns den provisoriska dämpningen. Okay sa jag förvånat?
    Men ska du inte mäta ljudet då frågade jag?
    Nej det behövs inte numera! sa han och sen visade han en massa paragrafer på skärmen.Fuck it
    Så ikväll åker original på, så imorgon åker jag in igen och betalar 200kr till staten
    Aldrig mera bilprovning i Herstaberg igen med hojen Carspec blir det lätt nästa gång

  16. #5016
    Citat Ursprungligen postat av Fritte Visa inlägg
    Så då har man varit på besiktning i Herstaberg Norrköping. Fick ej godkänt, jävla puckon säger jag
    Jag åkte på: Avgassysteme, provisorisk ljuddämpning.
    Vi satte i 2 diskbollar och sen 2 gängstänger i ett kors för att slippa byta till originalet. Men icke, det gick inte.
    Han sa att det låter för mycket och sen så syns den provisoriska dämpningen. Okay sa jag förvånat?
    Men ska du inte mäta ljudet då frågade jag?
    Nej det behövs inte numera! sa han och sen visade han en massa paragrafer på skärmen.Fuck it
    Så ikväll åker original på, så imorgon åker jag in igen och betalar 200kr till staten
    Aldrig mera bilprovning i Herstaberg igen med hojen Carspec blir det lätt nästa gång
    Jäkla mini-Hitlers!
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  17. #5017
    ...har jag i ensamt majestät avnjutit en 10 mila-runda på långa, för mig nya, slingriga vägar i denna göörgoa vårvärme! Det är ju nästan sommar ute för sjutton

    Trevlig helg på er!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  18. #5018
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    ...har jag i ensamt majestät avnjutit en 10 mila-runda på långa, för mig nya, slingriga vägar i denna göörgoa vårvärme! Det är ju nästan sommar ute för sjutton

    Trevlig helg på er!
    jag fick ihop 7 trevliga mil på gamla vanliga vägar. fick med mig en påse ostbågar hem också. himla go hoj jag har. tänk att jag slösat bort 7 år på Triumph när jag hade kunnat åka harley. tokigt det kan bli.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Idag har jag fått min risketta för mc godkänd...
    Faktiskt förvånansvärt kul och givande!
    Jag kan varmt rekommendera Z motor & trafik AB på Hisingen i Göteborg.

    Delmål ett avklarat.
    grattis! ful-åker du inget då? (utan kort) Nödinge e ju på landet. finns väl inga snutar där. jaghar kört hoj i 10 år å hittils inte blivit stannad för kontroll en enda gång.

  19. #5019
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    modestrick... nope... lite dyrt för mig att bli av med kortet som pendlar 17 mil varje arbetsdag. *L* Så jag får vänta tills jag får köra själv eller än så länge med handledare...
    Sedan tror jag polisen har för bra koll på vissa... Maken är med i klubb... så man är ju bl a registrerad p.g.a. diverse hojfester o.s.v...
    Så mig har de koll på... Förra bilen kände de allt igen också. Vet ej om de hunnit notera att jag kör en annan i dagsläget.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  20. #5020
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    modestrick... nope... lite dyrt för mig att bli av med kortet som pendlar 17 mil varje arbetsdag. *L* Så jag får vänta tills jag får köra själv eller än så länge med handledare...
    Sedan tror jag polisen har för bra koll på vissa... Maken är med i klubb... så man är ju bl a registrerad p.g.a. diverse hojfester o.s.v...
    Så mig har de koll på... Förra bilen kände de allt igen också. Vet ej om de hunnit notera att jag kör en annan i dagsläget.
    jo det är sant. bäst å ha kortet. kom på det själv efter 2 år av ful-åka. gjorde bort mig rejält när jag dök upp på körskolan med min H-D superglide som jag få hade kört hemifrån å till körlektion. jäklar vilken utkskällning jag fick!
    Fick byta körksola å sedan tog jag kortet å har skött mig sedan dess

Sidan 251 av 297 FörstaFörsta ... 151201241249250251252253261 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Hur är vädret i din del av Sverige idag??
    Av Bikebandit i forum Off Topic
    Svar: 263
    Senaste inlägg: 2012-10-13, 14:02
  2. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 12:43
  3. Bus med batten idag
    Av ViLa i forum Region Västra Götaland
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 02:04
  4. En lite kul logo jag snidade ihop idag..
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 10:40
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-07, 10:18

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •