Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 76

Ämne: 07 Street Bob....Work in Progress..

  1. #1
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    07 Street Bob....Work in Progress..

    Köpte min SB och under de senaste tre åren gradvis byggde det till mer i min smak..
    Här är en bild när jag fick hem SB'en från Harley återförsäljare efter de monterad VH avgassystem, SE luftfilter och sert.



    . och hur det är idag efter en hel del pulverlack, progressiv sänkt fjädring fram och bak, modifierade luftfilter och Harleys finned derby och timing covers .. oh ja och SB 2010 svarta fälgar o och bredare däck e;


  2. #2
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Anledningen till denna tråd är att jag inte har nått mitt mål ännu, men vill slutligen komma dit inom de närmaste månaderna..Det mesta jag har till hands är 10.000 kr men hoppas att avsluta de förändringar inom budgeten,vissa delar kommer att vara nya, några begagnade delar.
    Ändringar jag vill göra..
    Apes : Byt till 14 "Wild 1 Chubby Outlawz i svart http://www.wild1inc.com/OUTLAWZ.html
    Liksom dessa men dessa är 12 "

    ..då naturligtvis internt kablar och längre koppling, broms och gas..det kostar
    Sen vill jag dumpa OE blinkers och använda dessa, kommer de främre flyttas ner från styret till tripletrees

    Sedan finns det en Le Pera barebones sits ...
    Senast redigerat av Bikebandit den 2011-03-11 klockan 03:32.

  3. #3
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Sist men inte minst .. har funderat på en 200 däck bak Hmmmm .. X Bones fälg på min SB nav är det billigaste sättet..

    kanske till och med en 2009 chopped fender ? Vem vet... om det finns pengar över

    Vad tycker ni ? Skulle jag klara mig på 10,000kr

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Bästkusten
    Inlägg
    338
    Tackad: 0
    Bra tråd, Fortsätt gärna såhär, Mkt bilder & Lagom text =)

  5. #5
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Tack ! kommer att göra dessa under de kommande månaderna .. beställa delar från USA kommer att ta tid och om jag beslutar mig för 200 däck kommer jag att ge jobbet till Gibsons i Svedala ,han har redan gjort en del arbete på min SB och göra ett bra jobb

  6. #6
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Har bara fått reda på om dessa .. RSD Vintage King Apes i svart 16 ".Kosta runt $280(1,754kr) i USA, ringde runt i Sverige och fick höra 3,750kr..Vilken jävla skillnad !!!
    Om jag ändrar mig och få dessa ska jag inte köpa dem här..no way !

    • No swaging or uneven surfaces on these bars
    • Accepts stock or aftermarket hand controls, handlebar clamps and risers
    • Allows use of aftermarket hydraulic clutch master cylinders
    • 16″ style 36-1/2″ wide x 16″ rise x 9-3/4″ center width x 6″ pullback, 1-1/8″ diameter bars with 1″ diameter center mounting surface and control clamping surface
    • Black finish
    • Slotted and drilled for internal wiring
    • Knurling for risers at 3-1/2″ on-center (except Springer)
    • Stylish multi-hole drilled corner gusset offers strength and rigidity
    • Fully TIG welded

    snygg va!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer rsd%20king%20ape%20blk.jpg  

  7. #7
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    Bra tråd! Gillar vad du gjort med hojjen. Det ser riktigt bra ut! Fan vilken skillnad det är med dom svarta fälgarna, mycket snyggt!
    Bobber 883 -06

  8. #8
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Tack! Inte riktigt klar med den ännu

  9. #9
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Jag var tvungen att glömma RSD styret, för dyrt och tar för lång tid att få,är tidsbegränsad(got a time limit) faaaaaan! skit oxså !!, har andra delar att köpa för SB'n så har nu beställt Burly 14" Vintage apes i svart .. ska få dem i en vecka ..tror att de är ok och kommer att ser bra ut monterad på Street Bobben
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer BURLY-14-INCH-APE-HANGER_11123.jpg  

  10. #10
    Ser riktigt schysst ut! Men tror du inte att det skulle bli riktigt nice med en dragbar istället? Kanske är det bara jag som är lite anti mot apstyre

  11. #11
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Personlig smak antar jag .. men tror att SB'n passar apes bra .. bara inte riktigt höga(dessa är 4 "högre än OE mini apes av SB),och jag tror att de inte bör vara bredare än tripletrees där de monteras. Dessa kommer att passa bra .., svart och 1" tjock (old school ) .Apes är ok för cruising runt om i landet här och på en trevlig solig dag 130-140 är inga problem på motorvägar.. party

    Styre är beställt .. nu blinkers hmmmm ..
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer MH940903_2192.jpg  

  12. #12
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Blinkers kom idag och Harley handtag jag beställde från usa .. fick betala en extra 200kr på handtagen till Tullen men ändå 300kr billigare än att köpa dem här.
    ...i morgon kommer jag att få min Burley 14 " narrow apes e;
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer DSC00155.jpg   DSC00154.jpg  

  13. #13
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Genom kontakter i tyskland har jag lyckats att få bra och som ny 2010 Street Bob bakskärm och bakljus ... varför? eftersom jag har ett 2007 SB och detta är en mycket kortare fender,skickas och bör få det inom en vecka
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer IMG_0010.JPG   IMG_0011.JPG   IMG_0012.JPG  

  14. #14
    Kanon! Bara att börja skruva! Ganska mycket plug and play Hade dock pluggat lamphålet och satt på Kellermann DF-1000 3 in 1...

  15. #15
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Nearly bought the Harley chopped fender kit from a guy in germany,comes with a clean fender but missed out by a few days..När jag får detta kommer jag att måla bakbelysningen matt svart

  16. #16
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    ok .. kör till Helsingborg nu för att hämta min Burley ape

    @admin...hoppas att det verkligen är plug and play med nya fender och ljus
    Senast redigerat av Bikebandit den 2011-04-05 klockan 12:19.

  17. #17
    Bra att måla lampan, TÄNK på att det är metall, kromat och du kan INTE ta av lyktglaset!!! Så maskera bra, scotcha ner kromet sedan lacka för hand! Du kan inte lämna in den på pulverlack. Tro mig, har försökt plocka av glaset

  18. #18
    @ admin, eller någon annan som vet.
    Skulle gärna ta emot tips på något snyggt sätt att fästa kellermann df-1000 på, om man inte vill använda skärmstagsöverdragen!

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av foxtrotdelta Visa inlägg
    @ admin, eller någon annan som vet.
    Skulle gärna ta emot tips på något snyggt sätt att fästa kellermann df-1000 på, om man inte vill använda skärmstagsöverdragen!
    Vad pratar vi för hoj?

  20. #20
    Problemet är (Dyna/Sportster) att skärmstagen är för tjocka, Kellermannbultarna når inte igenom. Du får således borra från insidan (försänka hålet så att muttern får plats) Detta är dock bra eftersom det förhindrar ett ev. brett däck inte slipar av sladdarna.

Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Snygg Street Bob från Panama, bakskärm Dyna!
    Av admin i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-12-04, 17:58

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •