Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Hur har ni fäst era sidoväskor?

  1. #1

    Hur har ni fäst era sidoväskor?

    hej alla där ute !

    undrar hur ni har satt fast era väskor?
    har hittat en billig postväska:

    http://www.mcklader.eu/epages/mcklad...%C3%A4ska-0047

    men skulle behöva lite tips på hur man sätter fast den på nått bra sätt. har sätt att det finns väskbyglar o sätta på skärmstaget och så men vill helst ha kvar sista hålet närmast skylten för o sätta mini blinkers.

    har även funderat på m10 gängstång med en skarvmutter och en vingmutter på insidan av väskan så att man får ut den lite.

    vill helst slippa köpa en komplett sats med väska o hållare från typ hd eller lejonkulan för flera tusen.

    hur har ni löst det?

    tacksam för tips

  2. #2
    silvertejp!
    ...nädå, jag har lite samma problem... eller rättare sagt, jag har inte ens ett skärmstag att sätta fast den på så jag kommer få mecka ihop ett eget på nåt vänster när jag ska hänga på väskan... men sånt löser sej alltid...
    men nog tror jag det borde funka även att få ihop det med miniblinkers... jag menar, miniblinkers är juh inte direkt någon jätteny företeelse och nog måste folk ha kunnat montera det tillsammans med postväskor förr... annars får du ta fram borren å borra nya hål!

  3. #3

  4. #4
    Kan nog få fram en hyfsat bra och billig sido väska som det sitter en metal skiva i baksidan Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0826.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	41,2 KB 
Id:	2910
    ca 40*45*25 skicka Pm om intresse och pris
    Senast redigerat av oggy69 den 2011-11-10 klockan 00:15.

  5. #5
    Hagis
    Guest
    Gå till din lokala smed alt plåtslagare alt järnaffär och köp ett plattjärn! Tror min väska enbart är surrad i nederkant samt fäst med bult rakt in i färdiga tail hål, kan kolla i em o fota....

  6. #6
    Min har ett plattjärn på baksidan, fäst med popnitar. Sedan är 1 rejält hål taget och så fäster jag den direkt i den övre stötdämparbulten. Sedan har jag en liten rem nedtill runt svingen så den inte ska fladdra.

  7. #7
    Kolla i mitt garage bilder, där ser du lejonkulans snabbfäste
    Dyna Wide Glide 06 Dempa
    kostar 900, inte flera tusen
    Senast redigerat av Dempa den 2011-11-10 klockan 19:42.

  8. #8
    Jag har en väskbygel till övers för den som är intresserad

  9. #9
    tackar för tipsen ska försöka klura lite på det i helgen funtar nu på köra med m10 gängstång stång o en skarvmutter för att hålla ut väskan och en svart plåtskiva bak på väskan för stabilitet sen kolla hur man håller ut den stadigt så den inte kan fladdra

  10. #10

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av mullemeck Visa inlägg
    Jag har en väskbygel till övers för den som är intresserad
    Hej, En väskbygel som ser ut hur och funkar hur? Har en sportster som saknar väska och anordning att fästa med... vore därmed intresserad. Mr.AxA

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av oggy69 Visa inlägg
    Kan nog få fram en hyfsat bra och billig sido väska som det sitter en metal skiva i baksidan Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0826.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	41,2 KB 
Id:	2910
    ca 40*45*25 skicka Pm om intresse och pris
    Hej, jag saknar vettig väska och söker därmed en till vettigt pris. Du har en? Vad ligger priset på den då? Hälsenor mr.AxA

Liknande ämnen

  1. Hårda väskor
    Av nordiq i forum Köpes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-20, 17:41
  2. packväskor heritage 95
    Av bloppa i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-09, 21:11
  3. Fästen för sidoväska
    Av IndianBlue i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2011-08-09, 23:05
  4. Fatboy: Gaffelben, sissybarkudde, väskor m.m.
    Av Ragnar rekyl i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-29, 12:26
  5. Packväskor harley nightrod
    Av Shunrod i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-17, 22:36

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •