Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: För er säkerhet!

  1. #1
    Hagis
    Guest

    För er säkerhet!

    För er säkerhet så tänk på att forumet har besökare från hela världen och även om man inte är reggad så kan man läsa innehållet på forumet!
    Lämna därför inte ut era privata uppgifter så som kontouppgifter, telenr osv via dom öppna trådarna i forumet! Är ni som mig, ansvarig för körningar inom en viss geografisk omnejd så skaffa en billig eller begagnad mobil och ett kontant kort som inte är registrerat på någon, sen kan ni lägga ut tex. mobil numret!

    Detta gäller inte bara här utan på hela internet!

    För er som inte är "hemma" med internet, några enkla tips som underlättat för mig!

    Ska jag mot förmodan lägga ut ett kontakt nr för säg körningar så lägger jag ut ett betalkortsnummer och använder en begagnad mobil.

    Ska jag lägga ut en annons på säg blocket eller någon annan sälj plats så hänvisar jag nästan alltid till en mail adress jag bara använder för just det syftet! Den mail adressen använder jag även för att registrera mig på olika konton. Orsaken, därför att det är där all reklam hamnar och om jag inte har något till försäljning så kollar jag aldrig mailen! Sen rensar jag inboxen innan jag lägger ut en ny annons! Jag föredrar att hålla det privata privat!

    Jag skickar inte iväg mitt kontonummer förens jag fått kontaktuppgifterna från personen som ska köpa något av mig! Adress mm. på så sätt kan jag kontrollera via skattemyndigheten att personen faktiskt finns och inte försöker blåsa mig på varenda krona på kontot!

    Skaffa ett lösenord på minst 10 tecken, blanda siffror och bokstäver och använd stora som små bokstäver!
    Detta gäller inte bara på forumet utan på ALLA ställen du hänger på. INGA lösenord med hundens, frun eller barnens namn, dessa är lätta att få tag i via ex Facebook, hitta.se osv!

    Ha olika lösen på alla olika sajter! Man använder i regel samma användarnamn på olika ställen och googlar man användarnamnet kan hackare/kapare ta sig in på andra sajter ni "hänger" på.

    Detta ihop med en "fejkad" e-post som jag nämnde ovan, gör att du får väldigt mycket lugn o ro på din privata mail och du minskar risken att bli hackad/kapad! DOCK ska jag ändå säga, som vi skickar ut mass mail om viktiga saker, tex. att tröjorna är till försäljning osv. Detta skickas till den epost du registrerar här, så ja risken är att du missar en del information om du inte kollar mailen! Men det gäller att väga för mot nackdelarna och själv vara aktiv i sina val!

    Paranoid? Inte det minsta men med internet eran så måste man vara försiktig!

    OBS! Harleyforum.se kommer ALDRIG be om lösen eller dyligt via e-mail!

    Får ni något konstigt som verkar vara från oss så kontakta oss.
    Senast redigerat av Hagis den 2011-11-11 klockan 09:44.

  2. #2
    Bra talat!

    OBS! Detta gäller även om man skriver inne på en medlems "logsida". Alla kan läsa denna.

    PM eller e-mail är det ni ska köra!!!

    Genvägar till dessa ovan (om medlemmen valt att ange sin mail) är:
    Bilden saxad från annan fråga. Men PM och ev e-mail syns i denna ruta!

    Forumet döljer en massa godis och jag har långt ifrån allt hittat alla funktioner....



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3
    När vi sitter på egen server funderar jag på att medlemmar på forumet kan få en egen användarnamn@harleyforum.se e-postadress

    Men det är ett projekt längre fram i tiden! Sätter det på listan "att göra".


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  4. #4
    Hagis
    Guest

    Lightbulb VIKTIGT

    Nu börjar hösten ta slut och vintern kommer krypandes! I och med detta så börjar även inläggen från er medlemmar ramla in vilket är enormt roligt! Men tänk på att lägga trådarna ni startar på rätt ställe! Är ni osäkra på om det finns en tråd redan så sök efter tråden eller fråga någon av oss moderater så hjälper vi er! Bara dra ett pm!

    Vi kommer givetvis fortsätta att flytta trådar som ligger fel! Har ni garagerensning och har massa prylar som ska säljas så lägg dom i motorblocket! Inte i någon tråd! Vi kommer skicka ett pm till den som skapar en tråd och sen tar vi helt enkelt bort det inlägget! Hjälp oss att hålla ordning på inlägg och trådar så blir det lättare för andra användare att hitta det dom söker!

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •