Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 48

Ämne: Har ni frågor kring lackeringsarbeten?

  1. #21
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Snygg guide!
    Tänkte jag ska se ifall jag kan få upp några fler guider inom kort tid. Har ni önskemål på vad ni vill se? Posta!
    - "I fart in your general direction, your mother was a hamster and your father smelt of elderberries!"
    - "You know, if my dog was as ugly as you. I'd shave his butt and tell him to walk backwards!"

  2. #22
    Hej har kollat med ppg om transparent grund, snackade med deras tekniker som sa att königsegg hade kommet med samma förfrågan och dom hade försökt att lösa detta men inte lyckats.En av mina kolleger kör med standox och han har också försökt att hitta någon grund men nope.Det är möjligt att där finns någon som har något liknande som skulle kunna annvända som grund men för tillfälligt har jag inte hittat nånn.Skulle jag hitta/höra talas om skriver jag in det i detta forumet
    mvh lagumist
    www.lagumist.se MC-Lackering, 10% Off-Season pris till alla!

  3. #23
    Rocket Bobs England har vid ett antal tillfällen "färgat" original gaffelbenen på HD (se bildexempel). Även svarta.

    Är det nåt ni kan göra?

    Pete på RBCW skickade denna benämnng på behandlingen.

    "The stanchions are Titanium Nitride coated (gold) or DLC coated (black)
    DLC stands for : Diamond Like Carbon"




    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  4. #24
    Tank, fram stänka, bak stänka . FXDWG . Pris ?

  5. #25
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av Tundra Trotter Visa inlägg
    Tank, fram stänka, bak stänka . FXDWG . Pris ?
    Skicka ett PM till lagumist, mail till lack@lagumist.se eller så en signal. Svårt att sätta pris på den när man inte har sett den, mycket hänger på förarbete osv. Har du bilder så skicka med det
    - "I fart in your general direction, your mother was a hamster and your father smelt of elderberries!"
    - "You know, if my dog was as ugly as you. I'd shave his butt and tell him to walk backwards!"

  6. #26
    Går du in på min hemsida www.lagumist.se och tittar på den svarta intrudern det ända jag inte har målat på den är avgassystem och cylindrar.Så visst går det att fixa
    www.lagumist.se MC-Lackering, 10% Off-Season pris till alla!

  7. #27
    Hur hade du tänkt att det lackas typ linjer,fält,flammor, berätta lite hur du vill ha det och kan du dra iväg ett mail med bilder på hur det ser ut idag kan man nog lättare komma på ett pris. lagumist@telia.com
    mvh lagumist
    www.lagumist.se MC-Lackering, 10% Off-Season pris till alla!

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av abelseth Visa inlägg
    Skicka ett PM till lagumist, mail till lack@lagumist.se eller så en signal. Svårt att sätta pris på den när man inte har sett den, mycket hänger på förarbete osv. Har du bilder så skicka med det
    Will do.

  9. #29

    plåtren tank

    Citat Ursprungligen postat av lagumist Visa inlägg
    Klarlack hjälper men hållbarheten är inte så lång,Återkommer om där finns en grund som är transpirant och funkar direkt på renplåt. Har försökt att hitta en transpirant grund finns tydligen inte.Klarlacken håller väl 1-2 år efter en överläggning med mina kolleger längre tror vi inte.
    mvh Lagumist
    Tänker själv göra en test skall slipa en tank plåt ren sen lägga en klar lack sen får tanken stå utomhus då kan jag följa hur den åldras under vintern .kan vara intressant,bilder på tanken lägger jag in här på forumet och hemsidan
    mvh lagumist
    www.lagumist.se MC-Lackering, 10% Off-Season pris till alla!

  10. #30
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Nu har vi gjort ett test här!

    Tanken kommer ifrån en Fram-King 58 http://www.mo-ped.se/moped/fram58f4.jpg

    Vänster sida var grovt slipad, och höger är fint slipad. Sen la vi 3 lager klarklack. Nu ska vi se hur det håller så kommer vi sätta ut den i det skånska skitvädret, och med jämna mellanrum någon gång i månaden posta upp nån bild om det skulle ske några drastiska förändringar.

    Detta är ju det ultimata testet för att se ifall man kan lägga klarlack på en plåtren tank!

    Frågor? Posta!


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PICT0577.jpg 
Visningar:	45 
Storlek:	37,1 KB 
Id:	3015Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PICT0578.jpg 
Visningar:	40 
Storlek:	45,5 KB 
Id:	3016Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PICT0579.jpg 
Visningar:	39 
Storlek:	45,3 KB 
Id:	3017Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PICT0580.jpg 
Visningar:	39 
Storlek:	45,5 KB 
Id:	3018Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PICT0583.jpg 
Visningar:	39 
Storlek:	45,3 KB 
Id:	3019Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PICT0584.jpg 
Visningar:	42 
Storlek:	31,3 KB 
Id:	3020Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PICT0585.jpg 
Visningar:	38 
Storlek:	33,1 KB 
Id:	3021Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PICT0586.jpg 
Visningar:	46 
Storlek:	45,4 KB 
Id:	3022
    Senast redigerat av abelseth den 2011-11-14 klockan 16:10.
    - "I fart in your general direction, your mother was a hamster and your father smelt of elderberries!"
    - "You know, if my dog was as ugly as you. I'd shave his butt and tell him to walk backwards!"

  11. #31
    Det här är inget som kommer ske på ett år minst, om det sker. Men funderar att till nästa år byta tank på hojen, och isåfall byter jag färg på den. Om det blir så, vad ungefär ligger det på att ni lackar en tank i någon form av svart, och eventuellt med någon sorts flames på? Det kan vara en plåtren tank eller en begagnad med färg på. Kan vara kul att veta på ett ungefär så jag kan planera i sommar!

  12. #32
    Hagis
    Guest
    Spännande med tanken, det ska bli kul o se resultatet längre fram!

  13. #33
    Om man vill ändra originaltanken på en Sportster 1200 (2009) och lätta upp det helröda med gräddvita sidor, måste hela tanken då lackas om?

  14. #34
    Om man scotchar en KROMAD yta, typ en fälgbana, KAN man då lägga matt klarlack på detta för att undelrätta underhållet? (fingeravtryck och annat sätter sig direkt på scotchade ytor)



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  15. #35
    problemet med att lacka plåtrena ytor är vidhäftning och hållbarhet.jag håller på med en test på en tank jag har klarlackat på plåtren yta en så länge ser det bra ut.men har fått tag på ett nytt thinner som verkar lovande både för vidhäftning samt hållbarhet,den ända skillnaden med matt lack och klar lack är utseende lack tekniken är densamma .kommer att testa på en tank med ena sidan blästrad och den andra scotchad. är själv nyfiken på detta nya thinner min tanke var att klarlacka blästrade detaljer som motorblock för att behålla den gnistrande yta man får vid glasblästring av aluminium kommer att testa de också samt högblank polerade aluminium/ rostfritt detaljer. kan ble himla intressant och förhoppnings vis funkar det som dom har utlovat
    mvh lagumist
    www.lagumist.se MC-Lackering, 10% Off-Season pris till alla!

  16. #36
    Ok, nu är scotchat inte plåtrena ytor, utan en kromad yta som du bara "mattar" ner. Du kommer aldrig igenom kromet liksom.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  17. #37
    ok sant men kromet är en typ"plåt" så vid häftningen kvar står. Skall man lacka en kromad ytan måste man lägga en waschprimer först gäller också plåtrena ytor problemet med detta är att primern har en grön tonad nyans pga syran funkar om man skall ha en lack med nyans typ svart röd blå fluroserande rosa osv.osv.osv
    men klarlackar men får man en grön tonad tank .Inte så fräckt
    mvh lagumist
    www.lagumist.se MC-Lackering, 10% Off-Season pris till alla!

  18. #38

  19. #39
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Jag har en sissy i rostfritt som är blästrad och ska lackas, har inte bestämt mig om jag ska köra matt el blanksvart än, men vilket är bästa sättet att lacka det på, grundfärg och spray bara el är det bättre att pulverlacka den?
    Jag vill kunna spänna fast en väska på den utan att lacken börjar flagna så det är ju bra om det är nått som sitter ordentligt.

    PS. Hur blir det om man lackar med mattsvart sprayfärg och lägger på klarlack, blir det halvblankt då el hur funkar det, en offtopic fundering jag har bara?

  20. #40
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av 883r Visa inlägg
    Jag har en sissy i rostfritt som är blästrad och ska lackas, har inte bestämt mig om jag ska köra matt el blanksvart än, men vilket är bästa sättet att lacka det på, grundfärg och spray bara el är det bättre att pulverlacka den?
    Jag vill kunna spänna fast en väska på den utan att lacken börjar flagna så det är ju bra om det är nått som sitter ordentligt.

    PS. Hur blir det om man lackar med mattsvart sprayfärg och lägger på klarlack, blir det halvblankt då el hur funkar det, en offtopic fundering jag har bara?
    Vad jag förstått, när maken samtalat med en tjej som heter Lillianne, så använder man en "matt klarlack" om man vill ha den matt... Han frågade om sådant, när han skulle lackera delar till sin mattsvarta nightrod. En blank klarlack tar ju bort effekten, man annars kanske tänkt sig.

    Du kan kolla med henne... Kontaktinformation finns på hennes hemsida http://www.johlen-art.se/index.html


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Byggfrågor kring 883
    Av Hagis i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 164
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 13:57
  2. Säkring?
    Av Night88 i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 22:48
  3. FILM: Viktigt med rätt försäkring på Harleyn :D
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 10:03
  4. Tankar kring Night rod 07-09
    Av MagnusR i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 23:38

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •