Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 63

Ämne: Bästa försäkringsbolag?

  1. #1

    Bästa försäkringsbolag?

    Tjena.

    Det lutar åt att jag ska köpa en Wide Glide 10 eller 11. Så jag undrar vilket försäkringsbolag som är bäst för denna hoj när man husserar i Stockholm?

    Mvh
    Sheriffen

  2. #2
    Svedea har 12% rabatt för HD under hösten

  3. #3
    Nu bor jag inte i Sthlm, men jag ringde runt när jag tecknade försäkring på min superglide och jag fick i princip samma pris överallt, bör väl vara lika där även om ni säkert ligger lite högre än här. Jag betalar 217 kr månaden för helförsäkring och då har jag varit av med bilkortet så jag räknas som lite högre risk. Ställer jag av den är det 28 kr månaden för garage försäkring.

  4. #4
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    685
    Tackad: 29

    Det bolag som har lägst premie är nödvändigtvis inte bäst. Om ett bolag är bra eller ej visar sig först när du har en skada som skall regleras. Jag har idag Gjensidige eftersom de hade en betydligt lägre premie än TryggHansa men vad gäller skadereglering har jag bara gott att säga om TryggHansa.

  5. #5
    Hagis
    Guest
    Det är ju lite av en moment 22 fråga!
    Du kan få en billig försäkring men en dyr självrisk! Du kan få en dyr försäkring men en låg självrisk! Jag skulle rekommendera dig att sätta dig med ett par kannor kaffe någon ledig vardag och ringa runt och kolla skillnaderna mellan förskingringsbolagen!

  6. #6
    Jag har Bilsport & MC Specialförsäkring. Kanon.

  7. #7
    Jag har Länsförsäkringar men jag har både hus,bil ,hoj och lägenhet hos dom så man får rätt mycke rabatt 2095:- om året hel försäkring 3000:- självrisk vid stöld och 3000:- vid vagnnskada ...... 40+

  8. #8
    Hagis
    Guest
    Mmmm har med bilsport mc och har en självrisk vid stöld på 10 K! Så den som snor min hoj spikar jag upp på betongväggen och använder som lamparmatur!

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Betalar ca 3000 / året i LF men har då 3000 i självrisk för stöld bl.a.Har för mej att Svedea har
    10k i stöldsjälvrisk som Bilsport-mc.

  10. #10
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Man kan inte veta vilket bolag som är bäst! Det får man ju känna av om o när det händer nåt eller hur? Och för att kunna jämföra olika så ska man ju vara utsatt för olycka flera gånger,eller? Sen är det ju säkert individuellt från fall till fall så enda man kan gå efter är ju premie kontra självrisk samt krav på skyddsutrustning.
    There are no problemsonly solutions

  11. #11
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Sen är det ju säkert individuellt från fall till fall så enda man kan gå efter är ju premie kontra självrisk samt krav på skyddsutrustning.
    Precis,man kan inte göra så mkt annat.Betalar personligen lite högre premie och får lägre självrisker.

  12. #12
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Aggelito Visa inlägg
    Svedea har 12% rabatt för HD under hösten
    Har Svedea o pröjsar 4600. Dom delar upp i 4 delar. Sommar o vår betalar man mer o höst o vinter mindre. Har ju hojen reggad året runt så man kan köra när som helst.
    There are no problemsonly solutions

  13. #13
    Jag skulle tippa på bilsport mc, jag har själv min Night rod där en 2011 för 3200:- helår jag är 40år, i folksam skulle den kosta 18000:- LF skulle ha 7000:- och då har jag hus lån barn mm hos dom, så bara för att man har många försäkringar i ett bolag är ingen garanti för att man får det billigt!
    Jag håller med föregående, en kanna kaffe och ring runt!

  14. #14
    Betalar 2006 kr på Svedea för min Night Train -08 men bor ju uppe i skogen norr om Örebro och då har jag XL delen på försäkringen,Bilsport&mc skulle ha en 6 hundring mer för samma

  15. #15
    A tack för alla svaren. Svedea och bilsport mc verkar även här vara uppskattade bolag. Har hört mycket gott om dem.
    Sant som ni säger om att lägga några timmar på att ringa runt och höra med bolagen om vad som är bäst och mest förmånligt för MIG.
    Tack

  16. #16
    V.I.B Axmans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    201
    Tackad: 0

    Efter att ha använt min försäkring hos bilsport och mc så får jag noga säga att jag är kund hos dem för livet som det ser ut nu. (kommer att ta ca 100 år innan de går med vinst på mig)
    I have come here to chew bubble gum and kick ass, and I am all out of bubble gum.

  17. #17
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Axman Visa inlägg
    Efter att ha använt min försäkring hos bilsport och mc så får jag noga säga att jag är kund hos dem för livet som det ser ut nu. (kommer att ta ca 100 år innan de går med vinst på mig)
    Heheh,ja dom får ju punga ut också! Inte bara håva in
    There are no problemsonly solutions

  18. #18
    Hagis
    Guest
    Kan dock tillägga att när min brors hoj vart snodd så hade han inga problem med att få ut pengarna! Det gick fort och smidigt, han behövde dock bara prompa på att hojen faktiskt var värd mer än strax över 20 K (totalvärde som han lagt ut låg på över 50 K) så när dom bråkat klart i ca 1 timme så fick han ut så han var nöjd!

    *EDIT:
    Bilsport mc pratar jag om!
    Senast redigerat av Hagis den 2011-11-07 klockan 23:27.

  19. #19
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
    Jag har Bilsport & MC Specialförsäkring. Kanon.
    Ah, speciellt om du har en äldre hoj som går under deras classic-försäkring. Då blir det löjligt billigt!
    - "I fart in your general direction, your mother was a hamster and your father smelt of elderberries!"
    - "You know, if my dog was as ugly as you. I'd shave his butt and tell him to walk backwards!"

  20. #20
    Läs det fin stilta noga. Jämför. Spara eller snåla är tyvärr dom alternativ som finns. They are all in it for the money .
    Capitalistic swines .

Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Byta försäkringsbolag - Svedea
    Av Pontus i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 09:02
  2. Försäkringsbolag
    Av niclas88 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2011-08-23, 12:55

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •