Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: FaceBook + harleyforum.se

  1. #1

    Lightbulb FaceBook + harleyforum.se

    Om du har konto på FaceBook kan man "länka" ihop FB med harleyforum.se.

    Man når på detta sätt ut till MASSORNA. Bra om man tex.

    *Söker delar.
    *Säljer/köper delar
    *Vill visa sitt senaste bygge.
    *Dela en "viktig" nyhet eller mc-träff.


    Ditt inlägg du gör i forumet kommer även upp i dina vänners "Logg" på Facebook!

    Gör såhär:

    Klicka på det blåa f:et (connect) i toppen på forumet.


    Då kommer det upp en ruta om applikationsinstallation. Godkänn.

    * * * * * *

    Om allt fungerat som det ska så ska det se ut såhär när länkningen är aktiverad.


    * * * * * *

    När du sedan skapar/skriver ett nytt inlägg kan du slälv bestämma om du vill att det ska läggas en länk på FB.


    * * * * * *

    Du kan ÄVEN klicka "Gilla" på någon annas inlägg!


    * * * * * *

    Notisen visas på FaceBook!


    * * * * * *

    Kör hårt!

  2. #2
    Hagis
    Guest
    Vi har nu även en ny sida på facebook!
    Jag tror denna länk ska funka, om den inte gör det så säg till!
    http://www.facebook.com/?ref=home#!/...20781897995526

  3. #3
    V.I.B Nightsters avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    188
    Tackad: 0
    Varför en ny FB sida? Var det fel på den andra sidan?

  4. #4
    Hagis
    Guest
    Nej inget fel! Men Admin drog igång denna sida och efter lite diskutioner igår så kom vi fram till vissa saker! Bla att vi skulle fixa till den nya sidan och försöka få över folket från den som vi haft till den nya! Jag vill inte gå in så mycket mer på detaljerna utan lämnar dom till Admin, men det finns en plan med allt vi håller på med just nu så vänligen ha tålamod och överseende!

  5. #5
    V.I.B Nightsters avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    188
    Tackad: 0
    Oki doki.. Då önskar jag oss alla lycka till med den nya sidan då...

  6. #6
    Bra jobbat Hagis! Jag fattar egentligen inte heller skillnaden eller så, men har begripit att den FB-sidan vi har idag är en "vanlig" privat personsida. Den nya är egentligen samma sak MEN den är mer företag/förening/grupp eller "gilla"-sida (som många företag/klubbar/föreningar har) Man behöver alltså INTE ansöka om att bli vän eller så, som man gör idag.

    Men kontentan är samma, vi vill ha in H-D-folket in hit, hur vi gör det är skitsamma...


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Bästkusten
    Inlägg
    338
    Tackad: 0
    Sätter fan ett krav på den nya FB sidan! Skaffa en bättre profilbild :P
    Förmodligen redan planerat men idag känner jag för att gnälla lite, Han inte få köpt ngn öl
    Senast redigerat av Wallis den 2011-05-06 klockan 21:45.

  8. #8
    Hagis
    Guest
    haha wallis det kommer, känns inte som högsta prioritet en ledig fredag med en öl i handen! Men det är något jag får ta på mig, men jag känner att den profilbilden var mer relevant än Admins avatarbild

    Admin, precis!
    Den sidan vi har idag är en vanlig sida, precis som min privata sida! Det betyder att man måste ansöka om att bli vänner, man kan inte nå ut till samma mängd personer på samma gång då begränsningarna är betydligt hårdare. Kort och gott, den enda lösningen till det vi prata om igår är att öppna den sidan du redan påbörjade! Vilket även betyder att OM du sen vill ha en egen privat sida så är det bara byta profilbild på din sida

    Edit:
    Jag har även lagt en åldersgräns på den nya sidan, så är man under 18 år kommer man inte åt informationen! Detta är på prov och av en enda enkel orsak! För att slippa folk som påminner om sporthoj.com och bara ställer till oreda m.m. Det sänker moralen och ger oss moderatorer ett helvetes berg med jobb!
    Senast redigerat av Hagis den 2011-05-06 klockan 21:58.

  9. #9
    V.I.B Nightsters avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    188
    Tackad: 0
    Om vi vill ha allt HD folk så bör vi finnas med på någon mässa typ 2 hjuls mässan.. säkerligen skulle Harley Davidson Sweden sponsra eftersom vi har en stor ström av HD folk som passerar forumet och även FB sidan som har blivit en succé. Tänk en liten monter på 2 hjuls mässan där folk från forumet snackar med en massa HD intresserade. Tänk på den du Admin..

  10. #10
    Hagis
    Guest
    Helt rätt nightster! Bomba på med förslag på hur vi kan nå ut till ännu fler personer! Ibland när man sittar som jag själv gjort dom senaste två dygnen, jobbat med en företagshemsida samtidigt som man fixat grunden till FB sidan samtidigt som man har tjejens 30 årsfest att planera och få av stapeln om två veckor bla bla bla och givetvis ett par pilsner. Då får man förr eller senare stop i skallen och blir lite förvirrad!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer galenmus.gif  

  11. #11
    Haha... jo, mycket jobb, MEN vill man vara fin sår man lida lite pin!....Mässa är en jättebra grej! MER TIPS!

    Jag tror oxo att många är inne och endast läser men inte vågar/vill/kan skriva!? Hur ändrar vi detta?!?! Pistol mot huvet, Ger tillbaka tangentbordet vi stal?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #12
    V.I.B Nightsters avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    188
    Tackad: 0
    Tips är mitt mellannamn...
    var lugn de kommer, jag var själv inne och vände säkert 10 gånger innan jag våga säga hej...

    Jag vet i ett annat forum jag hängde på var vissa ämnen låsta just för att man skulle vara med i forumet för att kunna ta del av allt. själv gillar jag inte den idén..

    Är vi bara goa gubbar och är trevliga och glada så märker alla att detta forum är stället där alla är kompisar och har kul..

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •