Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Blinkers problem...

  1. #1

    Blinkers problem...

    Jag har ett... blinkers problem.
    Har en sportster-94 som envisas med att ge fast sken på blinkersen när jag slår på den, höger eller vänster samma sak.
    När jag däremot slår på varningsblinkers så funkar den alldeles som den ska.
    På ProBike menades det att det är blinkers relät som är kajko vilket jag får äran att köpa av dem för ynka 2300 kr.
    Om ett relä inte vill så vill det väl inte plötsligt när man kör varningsblink...
    Olika personer säger olika saker i ämnet så nu min undran: Har någon varit med om detta? Kan någon förklara vad det kan vara för bug?
    Medelst vänligaste hälsenor mr.AxA

  2. #2
    jag har exakt samma problem.. och har skrivit en tråd om det....
    du har led-blinkers va?? å led-blinkers är inte orginal på din hojj??
    när relät ska slå till blinkersen så känner den inte av att det är någon resistans... (en glödlampa har en viss resistans)... utan på en led är det i själva verket ett avbrott... på dom flesta hojar kan man åtgärda det med blinkersmotstånd eller ett nytt blinkrelä... men på harley verkar det vara knivigare...
    på part stop i upplands väsby så har dom nån liten grunka som ska åtgärda felet... pris för grunka från upplands väsby: ca 300:-

  3. #3
    Tror att det går att ta bort hela blinkgrunkan och koppla 2 blinkrelän i den kontakten.... Det tråkiga är att man får hålla inne knappen hela tiden. Gjorde så på min. Om led är problemet finns relän som klarar det eller löda dit motstånd

  4. #4
    Tjena.

    Lite beroende på din årsmodell o blinkrelät som används så blir det lite olika "fel" om man kopplat fel.
    T.ex du monterar nya led blinkers med motstånd separat för varje blinkers, som är vanligt
    om du tror dig gjort rätt med alla motstånd etc, men fortfarande så får du fast sken.
    1. Se till så att du kopplat IN ALLA blinkers. Har du t.ex bara kopplat in bak så blir moståndet fel o vice versa.

    2. Skaffa dig denna underbara grunka som omnämns: http://www.customnet.se/cgi-bin/ibut...kr&Visn=Lista1
    Den heter TURN SIGNAL LOAD EQUALIZER I , kostar runt 300 kr. Fördelen är att den är en central enhet och digital. Du behöver alltså inte längre koppla in alla blinkers, du behöver heller inga motstånd till varje blinkers. Denna superlåda fixar allting. Den t.om klarar av att "sluta blinka när du lutat klart hojjen i kurvan".

    3. Du har en nyare årsmodell med larm o fall-tilt skydd etc. Då behöver du den lite dyrare lådan , men den har även blinkrelä osv inbyggt istället för att bara rätta till motståndet. http://www.customnet.se/cgi-bin/ibut...kr&Visn=Lista1
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer E12690%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20.jpg  

  5. #5
    Tackar för inläggen!!
    det som är lite speciellt i mitt fall är att jag INTE har LED lampor utan helt orginal. Jag har inte ändrat på något alls. Hojen köpte jag med det här problemet men det hade uppstått utan vetskap av tidigare ägaren. Den hade kort innan gått igenom besiktningen utan anmärkningar så.... fan vet jag.
    Jag har som sagt inte bytt något alls, allt ska vara orginal. Jag känner ju inte för att börja med att byta relä, med tanke på vad det verkar kosta.

    Kanske jag behöver göra en allmän general genomgång av elsystemet och byta ut till LED så funkar det sen....

  6. #6
    Bra ide´. Larmet kan du va utan. En redig tjyv klarar Harleys Kalle Anka larm. Hellre en riktig kätting i fast föremål.

  7. #7
    Hagis
    Guest
    "Om du uppskattar livet lika mycket som jag uppskattar min hoj så ger du fan i att röra min hoj"
    Den etiketten på 4 olika språk bör funka lika bra vart man än bor

  8. #8
    DON`T EVEN THINK ABOUT IT!!! kan kanske också funka

  9. #9
    Om någon kommer på fler ideer om vad för fel som kan dölja sig i elsystemet och orsaka sånt här så är ni hjärtligt välkomna.
    Gissar väl att jag inte är helt ensam om problematiken, så varje inlägg kan hjälpa fler än bara mig.
    Stort tack hittils!!!

    mr.AxA

  10. #10
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    685
    Tackad: 29

    Jag tor du är inne på rätt spår själv -
    Kanske jag behöver göra en allmän general genomgång av elsystemet
    -
    Relät kan ju vara paj men lika troligt är det att det är oxider och dålig kontakt som är problemet.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av mr.AxA Visa inlägg
    Om någon kommer på fler ideer om vad för fel som kan dölja sig i elsystemet och orsaka sånt här så är ni hjärtligt välkomna.
    Gissar väl att jag inte är helt ensam om problematiken, så varje inlägg kan hjälpa fler än bara mig.
    Stort tack hittils!!!

    mr.AxA
    Har du igen i närheten som har ett relä att låna dig för att testa?
    Annars kan du ju testa ditt relä hos nån som har fungerande blinkers
    Hittar du ingen så får du skicka den till mig så provar jag relät på min hoj

  12. #12
    Det var ju schyst av dig! man tackar! Vi får se, har varit på Roffes i mellantiden och fick ett nummer till en kille som är bra på HD-el. Kollar med honom när jag har råd att ersätta lite grejer såsom alla blinkers, relä, strålkastare och hela kabelkalaset. Blir väl en slant gissar jag...

Liknande ämnen

  1. Byte av blinkers till mini blinkers
    Av harley i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-05-27, 14:07
  2. Problem med Blinkers
    Av Mats Andersson i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 20:02
  3. Galna blinkers
    Av redbull i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-08-27, 10:22
  4. Bak Blinkers 3 i 1
    Av harley i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-07-26, 21:37
  5. Blinkers...
    Av Kvidde i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2011-06-26, 23:39

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •