Sidan 3 av 19 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 374

Ämne: pyssel för långa vinterkvällar. steg för steg

  1. #41
    Du oxså !

  2. #42
    jag med?
    Chop what u got

  3. #43
    Nä håll dig till byggtråden du! Är oerhört bekväm så det är bara drygt att klicka vidare

  4. #44
    Eller hur!! Det ska vara bekvämt. Lägger upp bilderna här så får man lite feedback av er pöjkar



  5. #45
    V.I.B Contributor LaDailles avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Mariefred
    Inlägg
    636
    Tackad: 0

    Jepp, det blir bra det, denna tråd alltså.

    Coolt bygge, snart dax för lack va?

    Vad svetsar du ihop allt med? TIG?

  6. #46
    Haha, kul kul :-) det är nog ett tag kvar innan jag behöver fundera över lack.

    Ja jag har bara en TIG där hemma. Dom vill ju hellst att man kör med det. Tycker att det är roligaste metoden oxå

  7. #47
    Jävligt spännande Rätt avis oxo..


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  8. #48
    Det har varit dåligt med uppdatering här. Har haft dåligt med tid, varit sjuk, tagit hand om dottern mm. Men idag va jag ute trots att jag inte är riktigt frisk än. Det är mycket jobb med att få alla passningar mellan rör att bli tighta och fina. Så jag har inte mycket coolt att visa.... Började lite smått på nedre delen av bakramen iaf


  9. #49
    Snål som jag är så får min gamla sportstertank gå hädan för att bli en ny, lite mer utdragen choppertank. Kapade i småbitar och sen är det bara att försöka börja lappa ihop skiten igen.



  10. #50
    Börjar likna något igen. Kanske inte som från fabrik. Men den kommer nog duga.



  11. #51
    Snyggt...du inspererar grymt mycket. Skoj att se dina ombyggnationer.

  12. #52
    Hur byggde du din jigg??

  13. #53
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Stockholm /Södra Roslagen
    Inlägg
    30
    Tackad: 0

    Grymt cool! Uppskattar att du lägger lite tid vid datorn, för att visa oss som bara kör "bolt on"-prylar...

  14. #54
    Jag är själv sån som lusläser byggtrådar så jag delar mer än gärna med mig. Kul att visa att man kan bygga om mycket av skräpet man har hemma och få till en ball och orginell hoj.

    Oj, hur jag gjorde jiggen? Det va en bra fråga. Du får nog precisera lite mer vad du undrar över

  15. #55
    Ha ha ha trodde jag gjorde det.....Nä men ärligt så är jag visserligen ny inom hojvärlden men drömmen är ju att kunna bygga allt själv (inom rimligheter). Vill ju kunna bygga en egen jigg och lära mig bygga egen ram med allt vad det innebär. Är ju metallarbetare i grunden men allt kan man ju inte.

  16. #56
    Citat Ursprungligen postat av skuggan55 Visa inlägg
    Ha ha ha trodde jag gjorde det.....Nä men ärligt så är jag visserligen ny inom hojvärlden men drömmen är ju att kunna bygga allt själv (inom rimligheter). Vill ju kunna bygga en egen jigg och lära mig bygga egen ram med allt vad det innebär. Är ju metallarbetare i grunden men allt kan man ju inte.
    När jag byggde min så ville jag ha en som gick att justera i höjder och vinklar. Jag svetsade i ihop 2 st 4kantsrör som en räls och sen har jag ett "torn" för styrhuvud och ett annat för balaxelplattorna. Sen är det bara att sätta igång och konstruera

  17. #57
    Jaha grabbar... Min soppatank blev ju inte alls som jag ville... Den blev alldeles för kort.... Eller vad tycker ni?


  18. #58
    Grejjade lite med bakramen för att få nåt vettigt gjort


  19. #59
    Kanske inte så mycket att visa. Men har kommit lite längre på bakramen


  20. #60
    Ser bra ut. Njae, Tycker tanken är bra. Du får labba med placeringen bara när helheten börjar synas.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


Sidan 3 av 19 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Byte munstycken i förgasare..förgasarsmällar??
    Av lpa1965 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-25, 22:54
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-21, 20:28
  3. problem med förgasarsmällar
    Av zeb.lovehell i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-05-07, 18:29

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •