Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Däckbyte 1200c

  1. #1

    Question Däckbyte 1200c

    Bakdäcket är slut och framdäcket fullt med sprickor runt om, så jag behöver byta.
    Det står MH90-21 56H Metzeler på framdäcket, mäter jag bredden så är det 85mm.
    Fick inte med någon instruktionsbok men jag tror att fälgen är 2,75" bred och jag har 117mm på det bredaste stället så det borde gå att få dit ett 110mm brett däck, skulle vilja sätta på ett 120 däck men då krävs väl 3" fälg och att göra något åt skärmen?

    Bak sitter det ett 130/90-16 67H Maxxis och är 130mm brett, mäter jag mot belten så har jag 7mm, får man plats med ett 140/90 lr 140/80(85) eller tar det i?

    Hur blir det med framskärmen om man byter från 85mm till 110mm, ser det konstigt ut?

    Har sökt lite på forat men det står mest hur man skall få dit 150mm lr bredare i bak och byte av gaffel för att få dit bredare i fram, så jag hoppas ni ursäktar mina enklare frågor
    Sen har jag bara haft den drygt en månad och inte kört så många mil, vill inte kapa å skära innan jag vet hur jag vill ha den

  2. #2
    Hallå! Har samma fråga som du hade 2011!
    Hur löste det sig? Vilket var maxbredden på framdäcket utan att behöva byta fälg osv?

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •