Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 104

Ämne: Mappningar, bänkningar

  1. #41
    Ja, egentligen är det väl bara ett fabrikat som kan kallas "vanligt".... Skulle gissa att 90% av bänkarna i landet är DynoJet-bänkar..... Admin's andra kvitto är från en DynoJet-bänk, alltså den med 100hk.
    Det är ju bara nummer på ett papper vi pratar om. Skillnaden är ju den som är viktigast och framför allt att cykeln mår bra och levererar vad den tänkt att leverera. Sen skall man vara klar över att hur man upplever cykeln beror väldigt mycket på hur vridkurvan ser ut. En riktigt bra flack vridkurva tenderar att kännas tråkig. Man får ju aldrig den där känslan att "nu j*vlar kommer effekten", utan den matar ju bara på jämnt och snyggt.... så ibland är det svårt att avgöra med "byxbaken" hur den går


    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Untamed: Bara en tanke, hur många mil har din hoj? Har hört om folk som fått sin hoj bänkad efter första servicen redan! Låter väl inte som en superidé då motorn ännu inte jobbat in sig än. Är jag helt fel ute Båging (eller nån annan?) Bäst är väl att bänka iallfall efter 800mil nånstans?
    Helt rätt. Säkert miltal kan jag inte säga, men minst 150-200 mil innan allting tätnat ordentligt. Ser det hela tiden på nybyggda motorer. Har helt slutat lägga massor av tid på initiala mappningen eftersom den blir totalt fel efter 100 mil nånstans.
    Brukar lägga på en grov map för inkörningen och sen ta tillbaka kunden för en seriös mappning efter att man lagt lite mil på cykeln...

  2. #42
    Tja!
    Hojen fick racetuner på vid leverans, antagligen mappad då oxå med standard mapp. Jag köpte hojen med 600mil bytte alla oljor fast att dom var bytta nov -11, sedan bänkades den för första gången och mappades om..

  3. #43
    Här är mitt från igår bra resultat som slutade med en krökt ventil när den stod och gick på tomgång?Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Dynojet TC124.jpg 
Visningar:	205 
Storlek:	103,2 KB 
Id:	6404

  4. #44
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Här är mitt från igår bra resultat som slutade med en krökt ventil när den stod och gick på tomgång?Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Dynojet TC124.jpg 
Visningar:	205 
Storlek:	103,2 KB 
Id:	6404

    Hur kan det vara möjligt..något måste ju hänt, skuren ventilstyrning, stötstång som gängat upp sig eller liknande..
    har du felsökt??

  5. #45
    Ser ut som en skuren ventilstyrning för stötstängerna satt som dom skulle. Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01625.jpg 
Visningar:	124 
Storlek:	37,4 KB 
Id:	6405Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01620.jpg 
Visningar:	125 
Storlek:	36,3 KB 
Id:	6406Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01622.jpg 
Visningar:	120 
Storlek:	68,1 KB 
Id:	6407

  6. #46
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Ser ut som en skuren ventilstyrning för stötstängerna satt som dom skulle. Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01625.jpg 
Visningar:	124 
Storlek:	37,4 KB 
Id:	6405Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01620.jpg 
Visningar:	125 
Storlek:	36,3 KB 
Id:	6406Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01622.jpg 
Visningar:	120 
Storlek:	68,1 KB 
Id:	6407
    Tur i oturen att det hände på tomgång, vad tror du om kolv o lager, vågar du bara byta styrning o ventil??

  7. #47
    Kolven har klarat sig. Får ringa Ove på Motospeed imorgon och hoppas dom inte bara kör med runt hörnet garanti på jobben.

  8. #48
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Det får vi väl inte hoppas, dom hade inte blivit så stora om dom inte tog hand om sina kunder...

  9. #49

    Post

    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Här är mitt från igår bra resultat som slutade med en krökt ventil när den stod och gick på tomgång?Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Dynojet TC124.jpg 
Visningar:	205 
Storlek:	103,2 KB 
Id:	6404
    Siffrorna ser ju kanon ut..... skit med styrningen bara... som sagt, lite flax att det hände på tomgång i alla fall
    Mats som gjort jobbet ser jag

  10. #50
    Ja Mats är verkligen en kunnig kille på finjusteringar och han är ju lite närmre för mig att åka till. Annars har du med ett bra rykte men lite långt att åka.
    Pratade precis med Mats och han trodde att detta hade hänt.

    Min terori blir att styrningen kasat ner o när ventilen ska stänga "nitar" den styrningen som blir konisk , sen är det ju kört....
    Ventilen når inte sätet & tar i kolven.

    Och det låter väldigt troligt. Motospeed bytte ändå styrningarna till mig då jag bad dem om det då CVO 110cu" topparna hade problem med lösa styrningar.

  11. #51
    En mappning som lades upp idag av MC-Konsult i Lidköping.

    VRSCDX med Vance & Hines Competition series, K&N-filter och PCV. Före och efter justering. — på "nya" Mc-konsult




    STOR BILD HÄR:


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #52
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    En mappning som lades upp idag av MC-Konsult i Lidköping.

    VRSCDX med Vance & Hines Competition series, K&N-filter och PCV. Före och efter justering. — på "nya" Mc-konsult




    STOR BILD HÄR:
    Vilken hoj är det på?

  13. #53
    Har bara den infon som står, VRSCDX, kontakta MC-Konsult annars.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  14. #54
    Fick mina toppar igår. Bytt avgasventiler till Black Diamond. Verkligen snabbt jobbat av Motospeed

    Lite bilder på ventilen som hade skurit i styrningen och sedan blivet lite krökt när den drog i kolven.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20120505_093010.jpg 
Visningar:	91 
Storlek:	28,5 KB 
Id:	6645Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20120505_093040.jpg 
Visningar:	97 
Storlek:	31,0 KB 
Id:	6646

  15. #55
    V.I.B Bikermans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Stockholm/nomad
    Inlägg
    34
    Tackad: 0

    Street Glide -07 med Screamin eagle heavy breather, pro-pipe hi output samt pover vision, 87hk 133nm.

  16. #56
    Bikerman: Va det inte ANDREWS 48or åxå? LOL

  17. #57
    2011 NightRod. Tab performance slip-on's och Screamin Eagle SuperTuner. Lock på luftboxen bortplockat.
    Svarta kurvorna innan mappning, dock med luft och buller, röda kurvorna efter....

  18. #58
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Shit vilken bra tråd för en som inte bänkat hojen/motorn ännu Som att man kanske måste fråga efter få med blandnings kurvan?
    Har ju haft lite strull med min 124" som ventilstyrnings byte i vintras mm.
    Men nu är bänk tid bokad för översyn,grovmapp eller vad man ska kalla det när det inte är färdig inkört med flera hundra mil.Har ju blivit lite nojig över att inte gå för snålt nu så det går varmt vid inkörning efter ventilraset sennast.
    Vet inte om det är så intressant visa vad resultat siffror blir nu. Är mest ute efter att se så den får bra låg o mellan blandning överlag eller ialf så bra det nu kan bli med superG och 1 7/8 rakarör (jaaa vet att det är värdelöst skit!)
    Räknar även med återbesök efter lång inkörning för mer exaktare mapp typ som Båging beskriver.

  19. #59
    Citat Ursprungligen postat av racechopper Visa inlägg
    Shit vilken bra tråd för en som inte bänkat hojen/motorn ännu Som att man kanske måste fråga efter få med blandnings kurvan?
    Har ju haft lite strull med min 124" som ventilstyrnings byte i vintras mm.
    Men nu är bänk tid bokad för översyn,grovmapp eller vad man ska kalla det när det inte är färdig inkört med flera hundra mil.Har ju blivit lite nojig över att inte gå för snålt nu så det går varmt vid inkörning efter ventilraset sennast.
    Vet inte om det är så intressant visa vad resultat siffror blir nu. Är mest ute efter att se så den får bra låg o mellan blandning överlag eller ialf så bra det nu kan bli med superG och 1 7/8 rakarör (jaaa vet att det är värdelöst skit!)
    Räknar även med återbesök efter lång inkörning för mer exaktare mapp typ som Båging beskriver.
    Han lät ju bra vid besöket i dag i alla fall

  20. #60
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Bara intresserad och vill ställa en fråga..Jag funderar på att ha SE204 kammar i min 2007 street bob, kan ni leverera och montera dem ? ..och kan hojen blir bänkat direkt efter eller behöver man köra in kammarna lite innan ?? Vilka förbättringar kan man förvänta sig?

    Min SB HAR se luftfilter, v&h big radius 2-2 och S.E.R.T.

Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •