Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 104

Ämne: Mappningar, bänkningar

  1. #1

    Post Mappningar, bänkningar

    Här kan ni dela med er med era MAPPNINGAR när ni utfört bänkning på era järnmoppar.

    Så mycket info som möjligt kan vara bra såsom årsmodell, vilka delar, trim, m.m

    (Har du problem att lägga upp bilder, PDF så maila mig grejerna så hjälper jag till, PM eller admin@harleyforum.se)

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Bästkusten
    Inlägg
    338
    Tackad: 0
    Mycket bra tråd, Trim & resultat är väldigt intressant, Hoppas det blir lite fart här =)

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Wallis Visa inlägg
    Mycket bra tråd, Trim & resultat är väldigt intressant, Hoppas det blir lite fart här =)
    Ja, fick tipset om denna tråd av medlemmen Daniel här inne.. Han har nog en mappning i rockärmen han vill visa upp på sin Sportster 1250

  4. #4
    V.I.B Daniels avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    100
    Tackad: 0

    Ok Jag har en sportster 00:a med 1250 kit. 883 toppar med stage 2 som är gjort av nrhs. HurricaneFlow luftfilter. Se insug. Se 536 kammar. Dyna 2000i tändning. Supertrapp 2:1 avgassystem. Mikuni hsr 42 förgasare.


  5. #5
    Bra siffror Hade jag inte ens på min 103ci Street Bob + 100kg järn till....

  6. #6
    Grymt viktigt med bra avgassystem där funktion måste gå före utseende. Annars är det totalt bortkastade pengar på trim och/eller stor motor.

  7. #7
    Instämmer med Carl-Inge
    Sett en ULTIMA 120" på bänken med smala dragpipes 95 hästar.......

  8. #8
    Jag har också sett nåt liknande, en S&S 124" som skall lämna runt 135 hästar lämnade 90 hästar...

  9. #9
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    685
    Tackad: 29

    Softail-02 1550

    Kolvar: Wiseco 10,5:1
    Toppar: Mectecportat - orginal ventilstorlek
    Kammar: Andrews TW55
    Avgassystem: VH Propipe
    Förgaseri: CV 40 m SE Filter
    Tändning: SE Adjustable Map

    Nöjd - Ja och nej, Ja - räcker till vid omkörningar, Nej - måste ha 98 oktan, jobbigt på semestrar då det i Danmark t.ex endast finns 98 på mackarna efter motorvägarna och hur kul är de att åka motorväg på en skala.
    Senast redigerat av TCKalle den 2012-10-14 klockan 15:44.

  10. #10
    V.I.B Easy Rider
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Stockholm/Haninge
    Inlägg
    127
    Tackad: 0
    Har en Nighttrain 08:a med porker pipes 2-1, luftintag från Thundermfg och powwer commander tunad och bänkad av Erik på Pro Service
    MaxHP 81,02
    Max Nm 132,56
    Maxrpm 5484
    Ganska nöjd med tanke på att jag gjort så lite med hojen.

  11. #11

    Dynojet-kurva XL1200 2008

    Så hära ser kurvan ut när min hoj, Sporster XL 1200C 2008:a, bänkkördes och mappades vid 160-milaservicen.

    Har Power Commander V, Rusch slipon samt ett öppnare luftfilter.

    Är det fler som bänkkört sina hojar? Hur ser era effektsiffror ut? Min hoj har med luft och buller 68,15 hästar och 96,72 Nm på bakhjulet.


  12. #12
    AFR-kurva? (Air/Fuel Ratio (AFR))

  13. #13
    Nej, konstigt nog fick jag inte med någon sådan. När jag bänkade en Dragstar 1100 så fick jag med en sådan längst ner på papperet. Skall dubbelkolla så det inte hamnat utanför bild.

  14. #14
    Nix, har kollat på papperet och något AFR finns inte med.

  15. #15
    Har en Road King 08 med SE filter och V/H wide ovals. Provar en Terry Components TV-3 som styr bränsle efter lamba sonderna, den mappar sig själv liksom. Men den går bara på soppan, styr inte tändning så för att ta ur det sista så är det fel grejer. Det gjordes alltså ingen justering i bänk utan bara tre raka drag för att stilla nyfikenheten. 72,8 HK och 116,7 Nm rätt ur kartongerna. Den går fint så än så länge duger det åt mig, men det är ju f*n när man får smak på det där med hk......

  16. #16
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	skanna0003.jpg 
Visningar:	317 
Storlek:	50,2 KB 
Id:	2994 Har en WG 06 , 1550 portade toppar s&s kammar 585 med pys Bsl supertrapp 2-1

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Nix, har kollat på papperet och något AFR finns inte med.
    Det där med AF på papperet är lite halvhemligt ibland om man säger.... du kan ju som bänkare hittat ett förhållande som levererar aningen bättre än alla andra och då är det ju "synd" att ge konkurrenterna gratis info
    Våran utskrift visar inte A/F automatiskt, men vill du ha det, får du självklart det.....

  18. #18
    Hagis
    Guest
    Varför skulle AFR kurvorna vara "hemliga"?

  19. #19
    Beror på..... alla svarar inte lika på "bestämda" AF om man uttrycka sej så.... en del ger mer effekt vid 12.5 än vid 13.2 t.ex. Att testa alla olika AF-förhållanden på en SERT/SEST tar en herrejösses massa tid och känslan jag får är att man inte vill dela med sej infon om inställningarna "gratis" till sina konkurrenter....
    Det finns t.o.m. snack om att en del behåller den färdiga mappen... Vet inte om det är rykten/snack, så man kanske inte skall lägga för stor vikt vid det.
    Misstänker dock att det är anledningen till att man väljer att inte publicera AF.....

  20. #20
    Bara för att röra om lite i grytan lägger jag upp ett av våra bänkkvitton från en Nightrod 07
    Orkar inte skriva om all text igen, så jag kopierar från vår facebooksida

    Luft & Buller, dvs K&N-filter och V&H Widow slip-on's

    Skillnaden mellan pålagd "korrekt" Screamin Eagle map och justering i bänk. Dvs den map som rekommenderas av SE.
    Observera att detta bara är fullgaskörningen. Skillnaden på delgas var ännu större och vad värre var, växlade brutalt mellan rejält snål och rejält fett. Såpass att endcaps'en var kolsvarta av sot....
    Svart är före och röd är efter justering.
    Visar väl ännu en gång att snacket om att det räcker med att lägga på en färdig SE-map inte har någon som helst substans....

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	300695_263258380376741_182446648457915_680541_1728858422_n.jpg 
Visningar:	357 
Storlek:	60,3 KB 
Id:	3323

Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •