Visa resultat för omröstning: Är du medlem i HOG och/eller HDCS

Antal röster
128. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja, båda!

    13 10,16%
  • Endast H.O.G

    15 11,72%
  • Endast HDCS

    53 41,41%
  • Ingen

    47 36,72%
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 46

Ämne: Medlem i H.O.G och eller HDCS?

  1. #1

    Medlem i H.O.G och eller HDCS?

    Är du medlem i H.O.G (Harley Owners Group®) och eller HDCS (Harley-Davidson Club Sweden)

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    145
    Tackad: 0
    En fråga då, varför ska man vara med i någon utav dessa?

  3. #3
    Bra fråga

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Jason Brack Visa inlägg
    En fråga då, varför ska man vara med i någon utav dessa?
    Det undrar jag också! Man blir medlem 1 år på HOG gratis när man köpte ny HD, men vad nyttan är vet jag inte?!?

  5. #5
    Det är kul med föreningar! man är med i så många föreningar så att man tappat räkningarna det kostar säkert flera hundra om året
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  6. #6
    Men fortfarande fattar inte JAG nyttan...man vill ju ha nåt för alla dyra avgifterna man betalar, lite metallemblem och en kartbok hjälper föga.
    Nä, rabatter i butiker, billigare försäkringar etc. Annars begriper jag inte varför man ska vara med. Förr fick man bättre försäkring vill jag minnas om man var med i HDCS...

    2008 var jag i Portugal, besökte HD i Lissabon, där fick jag visa mitt HOG kort och fick rabatt! Kanon, men har aldrig sedan dess fått denna service. Provat i USA, Spanien, Tyskland, Sverige etc.. NEJ, blir svaret, gäller inte här.

  7. #7
    äää går nog inte med, är ju med här ju

  8. #8

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av tolfan Visa inlägg
    äää går nog inte med, är ju med här ju
    Så ska det låta! Gratis juh! Och jag håller faktiskt på att förhandla med ett par företag ang. rabatter för harleyforum.se medlemmar! e;

  9. #9
    Jag gick med i HDCS för att de hade samarbete med försäkringsbolag så man fick bra pris, men sen sket det sig visst. Är fortfarande med men bara av gammal vana...finns väl lite rabatter men inget jag utnyttjat. Får nog vara färdigbetalt nu tror jag

  10. #10
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Jag hör alltid detta från folk .. "Vad få du ut av det?" .. Jag tror att du får ut vad du sätter in, och det är samma med allt .
    Jag var medlem i HDC-S två år, sedan gick jag med i Hogs eftersom de verkade vara vara mer aktiv, särskilt chapteret jag gick i med och har varit i Hogs de senaste tre eller fyra år. Om du tror att det är dyrt tänka om .. Jag betalar Hogs internationell 600kr och 300kr till min Chapter per år.. det är billigt jämfört med kostnaden för mellan 6000-12000kr per år killar betalar till sin MC Club .. och vad får de för sina pengar ?
    Vad får jag ut av det ? Jag fick många goda vänner, kör mycket mc (vilket är hela anledningen till klubbarna.. är det inte )
    Jag kör också med andra vänner i små grupper eller med mc klubbar, delta i många mc träffar och fester och kör mestadels åretrunt ... Så tro vad man vill men inte alla Hoggies är rik eller strykjärn sina västar och polera krom på söndagar
    Senast redigerat av Bikebandit den 2011-03-11 klockan 15:39.

  11. #11
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    6
    Tackad: 0
    Medlem i HOG, mycket trevligt! Visst kostar det lite pengar att vara med, men vad är gratis idag? Vi har aktiviteter året runt med klubben och på vår dealer (AC-Cycle) får vi bra rabatt!

  12. #12
    Hej FXSTC och välkommen till forumet!

  13. #13
    Jag har varit medlem i båda. HOG blir man ju automatiskt medlem i ett år i när man köper en ny Harley. Jag köpte två så då vart jag medlem i två år. Sedan ville de ha två miljoner och en travhäst i medlemsavgift, så då fick det vara. HDCS gick jag in aktivt i, men glömde anmäla att jag flyttade så jag ramlade ur. Fördelen med HOG är ju deras världsomfattande HOG assistance (om den fortfarande finns kvar). Det är ju skitbra om man får ras någonstans i långtbortistan. Sedan är jag skeptisk till det där med chapters och ryggmärken och den biten. Inte så att jag dömer någon, för det finns bra folk i HOG, men generellt tycker jag att det är fel att man ska kunna köpa ett ryggmärke. I de "riktiga" mc-klubbarna går det inte riktigt till så utan man måste förtjäna att få bära ryggmärket och i många fall tar det flera år att visa sig värdig. Då tar man det där med ryggmärke ganska allvarligt och då känns det lite respektlöst med en "klubb" där man betalar medlemsavgift och köper sitt märke. Inte för att klanka ner på någon, men det känns lite som att man leker mc-klubb.
    HDCS gillar jag, även om det kan bli lite gubbigt ibland. Dom har i alla fall inte ryggmärken med HDCS på.

    En annan grej jag inte riktigt fattat med HOG är alla deras flaggor. När jag sett dom på vägen är det alltid en jävla massa flaggor på alla deras cyklar. Vad ska det vara bra för? Är det inte lite gay, typ som Yamaha custom club som måste ha fransar på allt -väldigt 80-tal!
    Ride hard or stay at home!


  14. #14
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    6
    Tackad: 0
    Jodå, HOG assistance finns kvar. Det som du nämner med de "riktiga" mc-klubbarna, är ju dom som går under den sk. Sverigemodellen och det är ju något helt annat. H.O.G. är en förkortning av Harley Owners Group som bildades 1983 av Harley-Davidson Motor Company i Millwaukee, USA.
    Tanken var att skapa lojalitet och stärka banden mellan fabriken, återförsäljaren och kunden. Det skulle också skapa möjligheter till motivation av medlemmarna till att gemensamt använda motorcyklarna och känna kamratskapet med övriga H-D entusiaster. Tilläggas kan också med tanke på den sk. Sverigemodellen är att Willie G. Davidson umgås med HA i Californien och som du vet så ingår HA i Sverigemodellen. Förövrigt så finns det 15 klubbar i Värmland som ingår i Sverigemodellen, varav 4 här i närområdet. Ha det bra, så kanske vi ses på vägarna!
    Senast redigerat av FXSTC den 2011-03-15 klockan 11:12.

  15. #15
    Tjänade en hygglig slant på försäkringen genom HDCS samarbete med Gjensidige. Så lite fick man ju tebax...

  16. #16
    Häller med Patrik151515, det känns väldigt fel att kunna köpa ett ryggmärke t.o.m life member märken m.m.
    Blev automatiskt medlem jag med men har valt att inte engagera mig i HOG av den anledningen.
    Men inget ont om HOG, trevligt med folk som engagerar sig och åker hoj, men någon klubb är det inte och kommer aldrig bli.....group=grupp.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av FXSTC Visa inlägg
    Jodå, HOG assistance finns kvar. Det som du nämner med de "riktiga" mc-klubbarna, är ju dom som går under den sk. Sverigemodellen och det är ju något helt annat. H.O.G. är en förkortning av Harley Owners Group som bildades 1983 av Harley-Davidson Motor Company i Millwaukee, USA.
    Tanken var att skapa lojalitet och stärka banden mellan fabriken, återförsäljaren och kunden. Det skulle också skapa möjligheter till motivation av medlemmarna till att gemensamt använda motorcyklarna och känna kamratskapet med övriga H-D entusiaster. Tilläggas kan också med tanke på den sk. Sverigemodellen är att Willie G. Davidson umgås med HA i Californien och som du vet så ingår HA i Sverigemodellen. Förövrigt så finns det 15 klubbar i Värmland som ingår i Sverigemodellen, varav 4 här i närområdet. Ha det bra, så kanske vi ses på vägarna!
    Måste rätta dig lite här det finns "riktiga" klubbar som inte är med i Sverigemodellen och som har funnits i 30-40 år i landet. Sofia Hogs t.e.x och i länt där jag bor har vi 4 klubbar som samtliga firat 30år eller mer.

  18. #18
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Så mycket som jag vet... det finns inte ens en lag i Sverige eller något annat land som förbjuder någon att ha en backpatch på sin jacka eller väst .. du kan patch up, märke upp eller måla på ryggen vad du vill .. det är den lilla "MC" patch som gör skillnaden .. Kanske har jag fel och någon kan upplysa mig

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Så mycket som jag vet... det finns inte ens en lag i Sverige eller något annat land som förbjuder någon att ha en backpatch på sin jacka eller väst .. du kan patch up, märke upp eller måla på ryggen vad du vill .. det är den lilla "MC" patch som gör skillnaden .. Kanske har jag fel och någon kan upplysa mig
    Det är helt rätt som du säger! Men det är ingen lag som säger att du inte får sätta dit MC på din jacka/väst heller. MEN om man vill undvika "problem" så skulle jag rekommendera att inte sätta dit MC. Och med problem menar jag att om du nu råkar träffa på fel person, en som anser att alla som har MC på jackan/västen måste vara med i Sv.modellen. Gå med i HOG eller sätt dit ett stort Harley märke om du nu vill ha något på ryggen. Jag har även sett att en del har Lone Wolf, No Club Patch på ryggen.

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Macke Visa inlägg
    Det är helt rätt som du säger! Men det är ingen lag som säger att du inte får sätta dit MC på din jacka/väst heller. MEN om man vill undvika "problem" så skulle jag rekommendera att inte sätta dit MC. Och med problem menar jag att om du nu råkar träffa på fel person, en som anser att alla som har MC på jackan/västen måste vara med i Sv.modellen. Gå med i HOG eller sätt dit ett stort Harley märke om du nu vill ha något på ryggen. Jag har även sett att en del har Lone Wolf, No Club Patch på ryggen.
    Du har rätt i vad du säger om detta, åker själv med rygg.Och är inte med i SBM! Men man kan skriva MCK,MCC eller liknande så tror jag inte att det blir problem med andra (MC-KLUBBAR)
    Sedan så leker vi ju nästan i samma sandlåda allihop eller hur!?
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •