Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 59 av 59

Ämne: Vilket avgassystem passar?

  1. #41
    Du skall vika på den ändan som är längst bakåt, så bollarna inte flyger ur när du gasar.

  2. #42
    Ska ta fram vinkelslipen i vinter då! Tackar!

  3. #43
    V.I.B Contributor LaDailles avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Mariefred
    Inlägg
    636
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Ozzy Visa inlägg
    Ska ta fram vinkelslipen i vinter då! Tackar!
    Mycket klokt, vinkelslipen är det bästa verktyget i verkstan

  4. #44
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Kolla med Hoj-Åke i Uddevalla.Tror att han har bra insatser.
    There are no problemsonly solutions

  5. #45
    När ni pluggat i insatserna för besiktning, chansar ni med örat på att det är ok eller går ni så långt så ni mäter ljudet innan?

  6. #46
    V.I.B Contributor LaDailles avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Mariefred
    Inlägg
    636
    Tackad: 0

    Örat, har ju en -73 så den kan bullra lite mer...

  7. #47
    Ja jag såg ju en skylt med 96 på grr. Men någon hade vart och skrapat lite på den också Äh får väl åka till grannbyn där dom brukar vara lite mindre finkänsliga på hojar. Åkte med svärgubben dit med hans gamla 73:a superglide, han hade insater med svarvspån i, den gick inte direkt bra ner men det blev godkänt, sen var det depå stopp vid närmsta mack och rycka ur.

  8. #48
    V.I.B Contributor LaDailles avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Mariefred
    Inlägg
    636
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Ozzy Visa inlägg
    Ja jag såg ju en skylt med 96 på grr. Men någon hade vart och skrapat lite på den också Äh får väl åka till grannbyn där dom brukar vara lite mindre finkänsliga på hojar. Åkte med svärgubben dit med hans gamla 73:a superglide, han hade insater med svarvspån i, den gick inte direkt bra ner men det blev godkänt, sen var det depå stopp vid närmsta mack och rycka ur.
    Hehe, samma sak här, insatser med ull runt som jag plockade bort innan jag åkte från bilprovningen

  9. #49



    Fortsätter väl i den här tråden då, fick just veta att insatserna jag plockade ur mina longshots var originaltillbehör som var placerade där vid försäljning av V&H själva. Syftet ska visst vara att dämpa ljudet en liten aning, men också att skapa baktryck, utan dom påstås det att effekten blir sämre i "low and mid range performance". Det kanske säger sig självt, men jag har inte en susning så jag frågar er. Är det nåt jag kommer lida av ute på vägarna? Jag tycker det är en jäkla sprutt i den, men "sliter" det mer på motorn på nåt vis utan baktrycket?

  10. #50
    Bumpar min fråga lite, någon som har koll på hur viktigt motståndet är? Tydligen ska det vara något som behövs på evo motorer, men det lär väl inte bara vara jag som kört med tomma pipor på en evo? Jag kan ju testa mig fram osv, men har väl kanske inte riktigt den där feelingen i själen än om det blir att tappa några hästar hit o dit.

  11. #51
    V.I.B Contributor LaDailles avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Mariefred
    Inlägg
    636
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Ozzy Visa inlägg
    Bumpar min fråga lite, någon som har koll på hur viktigt motståndet är? Tydligen ska det vara något som behövs på evo motorer, men det lär väl inte bara vara jag som kört med tomma pipor på en evo? Jag kan ju testa mig fram osv, men har väl kanske inte riktigt den där feelingen i själen än om det blir att tappa några hästar hit o dit.
    Tjena, fråga Onatop om detta. Han brukar ha koll på bitarna

  12. #52
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Tack för tipset med stålullsbollar Jag har min besigtningen våren och förmodade jag skulle behöva ta av min V + H Big Radius och montera det original systemet. Som jag förstår, det bara är ljudnivån de kollar inte vilken avgas system man har på....

    stålullsbollar köpt

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01226.jpg 
Visningar:	8 
Storlek:	98,2 KB 
Id:	2932

  13. #53
    Mr Onatop where are u! Ja stålbollarna verkar fint, om jag behöver mina bafflers trots allt så gör jag nya av ett par rörstumpar med lite balls of steel i.

  14. #54
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Bara Harley Owners kör med Balls of Steel

  15. #55
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    685
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av Ozzy Visa inlägg



    Fortsätter väl i den här tråden då, fick just veta att insatserna jag plockade ur mina longshots var originaltillbehör som var placerade där vid försäljning av V&H själva. Syftet ska visst vara att dämpa ljudet en liten aning, men också att skapa baktryck, utan dom påstås det att effekten blir sämre i "low and mid range performance". Det kanske säger sig självt, men jag har inte en susning så jag frågar er. Är det nåt jag kommer lida av ute på vägarna? Jag tycker det är en jäkla sprutt i den, men "sliter" det mer på motorn på nåt vis utan baktrycket?
    Det sliter inte på motorn. Du får en ketchupeffekt utan motryck och det kan ibland misstas för att den går utav bara h-e men i praktiken så har du kanske marginellt högre effekt på topp men avsevärt sämre effekt/vrid på låg och mellan. Men det hela kokar ner till - är nöjd med karaktären och kan leva med det?

  16. #56
    Ok tack för svaret. Kanske ska skruva i dom igen då, är inte ute efter att ligga med rullen i bott utan gillar mer glidandet, så det kan ju vara vettigt att ha lite mer vrid på låga varv då. Vad gjorde jag och min damp utan er!

  17. #57
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Stockholm /Södra Roslagen
    Inlägg
    30
    Tackad: 0

    V&H har även ett annat par insatser som heter något med Q.... (quiet). Vilka är betydligt tystare i början, men efter några mil så är glasullen tunnare och efter en säsong så är det ingen större skillnad mot de som är i bilden ovan. Dock har du en viktig skillnad i form av bättre mottryck på låg och mellanregister.

  18. #58
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    685
    Tackad: 29

    Att dragpipes/raka rör gav bäst effekt var en oomstridd sanning innan man började bänka hojarna och fick svart på vitt vad olika modifieringar gav för utslag.

  19. #59
    Tystare vill jag inte ha den, det ska bröla när jag kommer . Men ljudet dämpas väl å andra sidan inte så mycket av dom där heller, mest jag som tyckte det lät ännu trevligare utan dom. Men om effekten ryker så kan det ju vara värt att ha dom i kanske..

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande ämnen

  1. Passar en XR1200 motor i en customram?
    Av admin i forum Custom & Byggen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-11, 15:53
  2. Kromad verktygslåda (Teardrop)som passar till FLSTC 2001
    Av Tompa i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 20:12
  3. Iron 883, vilket avgassystem?
    Av Redclay i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 09:21
  4. Power Commander V, passar äldre än 2009?
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-08-09, 23:12
  5. Billet handtag ock gasrulle passar ej i hop
    Av Terminator i forum Custom & Byggen
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 19:26

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •