Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: 95 oktan med ny 10% inblandning av Etanol fr.o.m. 1 maj 2011 !

  1. #1

    Exclamation 95 oktan med ny 10% inblandning av Etanol fr.o.m. 1 maj 2011 !

    Är det någon som vet om den nya etanolblandningen är skadlig för en nyare HD motor ?

  2. #2
    Kolla stiften . Rena kristall kulan när det gäller att kolla hur spisen mår . Noguat bruna och allt är ok . 5 by 5 .

  3. #3
    Det är bara att gasa!
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  4. #4
    http://www.e10bensiini.fi/files/189/...04.01.2011.pdf
    Där finns alla fordon som funkar med e-10
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  5. #5
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    95e10 bensin införs i Sverige den 1 maj .. det kommer att ersätta 95.
    Det kommer också att vara 98e5 och 98, jag tror jag ska använda 98tills det är bevisat att 95e10 till 100% inte skada min motor. Jag kan inte tro att detta bränsle införs i hela Europa utan långsiktiga prov och undersökningar men det verkar så .
    Jag har läst lite om det .. för de mest negativa rapporter som den minskar hästkrafter på hojen, använder mer per mil, kan skada packningar och kan inte vara kvar i bensintanken under långa perioder på grund av vatten i bränslet som oxså blandar sig i den motor olja som i sin tur kräver att du måste byta olja oftare. Den bör inte heller användas i trimmade motorer.

    Innan jag använder det jag vill ha en skriftlig garanti från HD att detta nya biobränsle är ok !

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Innan jag använder det jag vill ha en skriftlig garanti från HD att detta nya biobränsle är ok !
    Amen! till det.

  7. #7
    Jag slår i en sup tvåtaktsolja dåodå!Det rådet gav en till mig när jag kör min b.s.a sidventilare, så jag gör det på sporren också en nightster 1200 08!

  8. #8
    Mineral eller syntet:confused:
    Och vilket fabrikat
    Skämtar bara!
    det funkar säkert bra för jag brukar slå i en skvätt i lastbilen då å då för att smörja pumpen!
    Senast redigerat av Norrland den 2011-03-16 klockan 09:24.
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •