Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Larm

  1. #1

    Larm

    Har nyligen blivit ägare av en Sportster 08,har ingen handbok ännu,kan någon förklara
    hur orginallarmet fungerar,,känner mig osäker på funktionen

  2. #2
    En ca 5 sekunder efter att du brutit tändningen så blinkar blinkersena 3 ggr sedan aktiveras larmet.

    För att sedan kunna starta hojen igen behöver du ha "pucken" i närheten, annars går det inte.

    Man kan även starta upp hojen om du har den femsiffriga koden.
    Live to ride, Ride to live.

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    På min -08 blinkar blinkersena två ggr ca 10-20 sek efter tändning slagits av,ljudbekräftelse kan väljas om man vill.
    Med den femsiffriga koden kan du starta hojen,
    tryck på båda blinkersknapparna inom 2 sek efter du slagit på tändningen.du trycker in koden med den högra knappen
    och bekräftar,flyttar fram ett "hack" i displayen med den vänstra.Det rekommenderas ett batteribyte varje år
    (lithium batteri CR2025 3V) i fobbarna.Bara att bryta isär dom vid uttaget och sen klämma ihop dom.
    Man kan även ställa in hur länge larmet är på när den är avställd en längre tid,har min på obegränsad tid tror jag de
    kallade det.Vi har tappat våra fobbar i golvet/marken nån gång och de har de inte funkat på ett tag,verkar vara känsliga för
    även lättare slag.Glöm inte att ta med fobben när du tar en tur Men alarmet har funkat bra tycker jag.

  4. #4
    Bytte batt till "pucken" precis, 25 sek/st på klasse olsson.
    Märkte att det va dax att byta när det tog längre tid för larmet att avaktiveras efter att tänd slogs på.
    Till slut avaktiverades inte larmet alls. Låter ganska högt,

  5. #5
    Behöver man den femsiffriga koden när man byter batteri? Fick inte med mig den. Hojen är importerad.
    Sen så kan jag starta min hoj utan att fobben är med.
    Det jag kan tänka mig är att dom har stängt av alarmet när den skulle transporteras över från USA.
    Det enda somsker är att när jag rör hojen o jag har aktiverat larmet är att blinkerserna blinkar i snabb takt.
    Hur sätter jag på larmet, det är en o3a jag har.
    TOlf

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Om det är en -03 du har så är det väl larmet som larmar på automatiskt 30 sek efter du vridit av tändningen.Skulle
    nog personligen skita i att aktivera detta eller byta TSSM modul om jag vill ha larm på hojen.Har haft en hoj med detta
    larmet tidigare och det var ingen höjdare.Lättast är väl att åka till en dealer så de kan koppla upp hojen och kolla.

    Kan du starta hojen utan fobben är nog larmet avaktiverat.Om transportläget är aktiverat kan man flytta hojen men ej
    starta den.

    Man kanske ska tillägga att man själv kan byta den femsiffriga koden till nåt man bara själv känner till men allt står i
    manualen hur man gör.
    Senast redigerat av Noyen den 2011-10-01 klockan 10:34.

Liknande ämnen

  1. Larm strul mmm!
    Av robbbull i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-08-28, 21:29
  2. Larm.
    Av Foffo i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 11:23

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •