Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Blinkersproblem, lyser konstant

  1. #1

    Lightbulb Blinkersproblem, lyser konstant

    Jag har ett problem med mina blinkers. Killen som hade hojen innan mej tyckte att allt som var fult skulle man ta bort, så han tog bort backspeglar, blinkers och tuta bland annat... när jag köpte cykeln så tänkte jag att jag skulle montera dit lite sån skit igen så jag åtminstone slipper vifta med armarna som en väderkvarn i svängar och så det blir lite lättare att besikta den sen...
    så jag köpte blinkers från bikeline, både fram och bak, monterade dom och upptäckte att dom lyste konstant, på båda sidorna (alltså när jag slog på blinkersarna)...
    Började surfa runt för att kolla vad som var fel och hittade en hel del info om att man inte kunde montera led-blinkers hursomhelst utan man behövde byta blinkrelä oxå... jaja, jag åkte iväg och köpte ett nytt blinkrelä som skulle funka till led-blinkers, åkte hem och upptäckte att det fanns inget relä på min cykel... så jag letade i min clymer-bok och där stod det att min årsmodell inte hade något relä, den har nån slags processor under tanken... letade upp den och såg sen på nätet att en sån kostar skitmycket pengar... jaja, jag fick reda på att det kunde lösas med såna där blink-motstånd... så jag fick ett gäng såna av en kompis, provade montera dit dom och YAAAAY, den ena blinkersen blinkade faktiskt!!! men när jag slog på den andra så lyste den fortfarande konstant... hörde att man kunde mecka med olika många motstånd i serie och parallellt för att få olika ohm men utan resultat... på ena sidan blinkade det å på den andra lyste det konstant...

    någon som har erfarenhet av detta?? är det den där processor-grejjen som pajjat i alla fall så jag måste lägga mina surt förvärvade slantar på en ny sån eller finns det någon annan lösning?

    jag kan tillägga att bak-blinkersarna är led och framblinkersarna är "vanliga"...

  2. #2
    Yo

    Sollentuna... Åk ut till Tjocka Roffe på Parts-Stop så skakar han fram antingen ett Cheng-Lung blinkrelä (Ca 240:-)
    som klarar kombinationen orig fram och LED bak ELLER ett av Motogadgets nya mini-blinkrelän. (Ca 340:-)
    Kör Cheng på en hoj m KELLERMANN F/B och Motogadget på en annan m KELLERMANN Funkar

    Goda råd om montering o trevligt bemötande får du på köpet!

    Skit i å mickla med motstånd.... På en -98 Softail har du ingen TSSM-box som kan paja
    Senast redigerat av Broder Dalton den 2011-09-22 klockan 11:16.

  3. #3
    Kolla om Varningsblinkers funkar (båda knapparna på samma gång)

    Om du hade kopplat in originalblinkers kan jag nästan garantera att dessa kommer funka som de ska.

    Jag bytade vid ett tillfälle till andra blinkers fram på en Sportster 2001 (INTE ORIGINAL volt/watt). Samma fenomen, lyste konstant alla fyra. Men varningsblinkers funka (dessa går iof på egen slinga men borde använda samma relä??)

    Som onatop ovan nämner, in med en "motståndsbox" så ska denna få rätt på de olika volt/watt-värdena


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  4. #4
    V.I.B Contributor LaDailles avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Mariefred
    Inlägg
    636
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av DeaDSexY Visa inlägg
    ...monterade dom och upptäckte att dom lyste konstant, på båda sidorna (alltså när jag slog på blinkersarna)...
    Låter som ett "omvänt Lucas elsystem" för mig
    Annars var det ju Lucas som bl.a. "uppfann" intervalltorkare på bil m.m. EDIT: Pga av glappkontakt alltså
    Men han kallades ofta för "Mörkrets uppfinnare". Här är det liksom tvärtom
    Senast redigerat av LaDaille den 2011-09-22 klockan 22:51.

  5. #5
    tack för tipsen!

    @Onatop ska kolla upp den där grunkan på partstop... har handlat där en del tidigare... fast dom har juh så knepigt med öppet-tider så jag får försöka svänga förbi där nån dag när jag kör förbi i jobbet...

    @admin jag provade det där med varningsblinkersen idag och då blinkade alla fyra som dom skulle... men inte när jag slog på vänster vanliga blinkers... å tack förresten för att du sa hur man slår på varningsblinkers... har funderat lite tidigare på hur man slår på den eller om det ens fanns någon men inte tillräckligt för att söka upp hur man gör... hehe..

    @LaDaille haha... fast jag har inte haft några planer på vindrutetorkare på cykeln ännu... kanske skulle installera på hjälmvisiret?? :P

Liknande ämnen

  1. Byte av blinkers till mini blinkers
    Av harley i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-05-27, 14:07
  2. Problem med Blinkers
    Av Mats Andersson i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 20:02
  3. Bak Blinkers 3 i 1
    Av harley i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-07-26, 21:37
  4. Blinkers...
    Av Kvidde i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2011-06-26, 23:39
  5. Placera blinkers?
    Av sas550 i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 12:01

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •