Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Bytastyretråden - Hur byter man styre med eller TILL ett med internkablage?!

  1. #21
    Hej, har bytt styre på FLSTSB X-Bones -09 nu är det dags för besiktning och jag har ett problem som jag varit lat med, bromsljuset funkar inte (aldrig gjort bara på fotpedalen så man har lärt sig nudda den lite också vid handbromsning, dumt ja visst). När jag bytte så hade jag sönder gamla bromsljuskontakten så lödde på en ny kontakt. För att utesluta att det är kontakten så la jag en kabel mellan lödningarna, då borde bromsljuset lysa (men icke). Börjar fundera på om jag blandade ihop ngn färg när jag gjorde detta för två år sedan, men inte f-n har jag kvar de bilder jag tog den gången. Är det ngn som vet färgordningen vid deutch kontakterna respektive hur lödningen ska se ut ihop med kabelhärvan. När jag lödde detta gjorde jag precis som det såg ut innan men man vet ju inte ifall man var trött den gången. Tacksam för snabbt svar då jag ska besikta Måndag 8/7 så stressen i pannan ...

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av Banditen01 Visa inlägg
    Hej, har bytt styre på FLSTSB X-Bones -09 nu är det dags för besiktning och jag har ett problem som jag varit lat med, bromsljuset funkar inte (aldrig gjort bara på fotpedalen så man har lärt sig nudda den lite också vid handbromsning, dumt ja visst). När jag bytte så hade jag sönder gamla bromsljuskontakten så lödde på en ny kontakt. För att utesluta att det är kontakten så la jag en kabel mellan lödningarna, då borde bromsljuset lysa (men icke). Börjar fundera på om jag blandade ihop ngn färg när jag gjorde detta för två år sedan, men inte f-n har jag kvar de bilder jag tog den gången. Är det ngn som vet färgordningen vid deutch kontakterna respektive hur lödningen ska se ut ihop med kabelhärvan. När jag lödde detta gjorde jag precis som det såg ut innan men man vet ju inte ifall man var trött den gången. Tacksam för snabbt svar då jag ska besikta Måndag 8/7 så stressen i pannan ...
    Löste mitt eget problem på kopplingsschemat, gjort en skiss om ngn mer behöver :-)

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Softail 2009.jpg 
Visningar:	166 
Storlek:	53,5 KB 
Id:	12276

  3. #23
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	157 
Storlek:	76,6 KB 
Id:	15297Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	157 
Storlek:	76,6 KB 
Id:	15297

    Skulle påbörja byte av styre idag på en Road King 2008, lyfter av locket på tändningslåset. Där under ska finnas 2 stjärnskruvar enligt instruktionsfilm på nätet. Finner istället 2 stycken engångskruvar utan varken stjärn, spår eller annan möjlighet lossa dessa. Skruv skallen är alltså helt plan, man har från fabrik använt en skruv där skallen vrids av efter åtdragning. Vad ända i ..... gör man åt detta?

    Fick svar från annat håll, de är ett stöldskydd för tändningslåset. Skruvarna satt inte fast var lätta pilla upp med skruvmejsel å hammare. Så va de problemet löst, nästa är att löda kablarna för dom blev för korta.
    Senast redigerat av Lars-Göran Nilsson den 2014-07-20 klockan 17:13. Anledning: Problemet löst

  4. #24
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    16
    Tackad: 0

    Hur får man bort kablarna från elkontakterna då? Tacksam för svar. Jag har en Heritage -03.

  5. #25
    Nyttjar en gammal tråd till en fråga, jag letar fyra och sju-ledare 0,25 mm2 till styre och bakblinkers. Lättare sagt än gjort att hitta, var köper ni sånt? Tacksam för tips...
    The best diplomat I know is a fully activated phaserbank
    y62.se
    En udda tanke

  6. #26
    V.I.B dunzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2017
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    10
    Tackad: 1
    Citat Ursprungligen postat av Y62 Visa inlägg
    Nyttjar en gammal tråd till en fråga, jag letar fyra och sju-ledare 0,25 mm2 till styre och bakblinkers. Lättare sagt än gjort att hitta, var köper ni sånt? Tacksam för tips...
    Sju-ledare kommer du inte hitta... åtta-ledare dock. Skulle jag köpa kabel skulle jag kolla elektronikkomponent-återförsäljare, typ Elfa, Mouser, Digikey.
    Ett annat alternativ är ju att köpa sju olika färger av 0.25mm2-kabel och spirala ihop de med borrmaskin och sen linda med eltejp

  7. #27
    Jag är en lösning på spåren, återkommer med facit. Och sjuledare finns men är knepigt att köpa mindre än 100 eller 500 meter...
    The best diplomat I know is a fully activated phaserbank
    y62.se
    En udda tanke

  8. #28
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    343
    Tackad: 2

    släpvagnskabel på biltema.
    CHOPS OF THE DEAD
    deathtrap society.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •