Visa resultat för omröstning: Kör ni med öronproppar?

Antal röster
95. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja

    42 44,21%
  • Nej

    53 55,79%
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 46

Ämne: Kör ni med öronproppar?

  1. #21
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Kör med öppen hjälm o njuter av soundet från BigShots!
    There are no problemsonly solutions

  2. #22
    Vad kör ni med för proppar?
    Nån som vet var i Sthlm man kan gjuta proppar som inte är svindyra?
    "If everything seems under control, you´re just not going fast enough"

  3. #23
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Jag behöver inga... Ljudet stör mig inte alls, när jag har min integralhjälm på. Plus att det jag hör, vill jag gärna höra också...
    Värre att inte upptäcka saker i tid, om man säger som så...

  4. #24
    Jag har aldrig tänkt tänken att det skulle behövas. Jobbar på verkstad och går med proppar dagarna i ända för att ljudnivån är störande men har aldrig känt att varken vinden eller motorsången skulle vara det minsta jobbig. Har öppen Davida vid bra väder och AGV-ostkupa vid dåligt.

  5. #25
    Japp för vindbruset vid långkörning! Tonerna från en Harley skadar inte hörseln that`s free your soul

  6. #26
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Tidigare när jag hade V&H competition då hade jag proppar , nu endast vid långfärd

  7. #27
    V.I.B & Contributor Dragoss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Iggesund
    Inlägg
    345
    Tackad: 0

    Nej

  8. #28
    Alltid . Buller gör dig döv eller ger dig Tinnitus . Köpte stor pack på Jula , byter varje dag och slipper gul klet i lurarna .

  9. #29
    Ok. Blev ju inte direkt svaret på frågan men då vet jag att en del inte vill ha :-)
    Jag är intresserad av proppar för det känns som man blir trött i skallen av vindbruset. Harleyljudet lär nog höras ändå.
    "If everything seems under control, you´re just not going fast enough"

  10. #30
    Fattar nog inte riktigt frågan?

    Köp MC,n med världens bästa ljud och använd sedan öronproppar???????

  11. #31
    Var på mc mässa här o en kompis köpte silikon öronproppar som dom gjöt i öret på plats, gick på under 100$ (ca700) och är vldigt effektiva och hållbara
    Som svar på frågan så har jag oftast hörlurar i och lyssnar på musik

  12. #32
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Vid kortare turer kör jag utan, men vid långstyrningar har jag oftast proppar pga vindbruset...

  13. #33
    V.I.B tyskjävels avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Småland
    Inlägg
    190
    Tackad: 0
    Nej - inte jag.
    Men det gör oftast de som ligger bakom mig..;o)..
    Senast redigerat av tyskjävel den 2012-04-29 klockan 21:38.

  14. #34
    Jag kör med öppen hjälm och aldrig störts av vindljud. Har också lite ständigt pip, sorl i öronen så hörseln är nog redan lite skadad. Men eftersom frågan kom här nu så stör man väl sej som fan på det nästa gång man kör

  15. #35
    Jag kör med apotekets "granar" tar bort vindbrus men släpper igenom skönt muller...
    Nu Tundra Trotter så svarar du inget dumt...jag ska bygga insatser...(var tystast ifjol men INTE i år....)

  16. #36
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Åker man långt kan det vara gott att ha, ibland brukar någon vänlig själ dela ut innan man ska iväg..
    Ska testa Earphone då även jag har sådana genom ett fd-jobb

  17. #37
    Japp, men bara lite längre körningar. Kör med earfoon, köpte nytt för i år och hittils tycker jag de funkar bra (bara kört 3 ggr med dem än) Gillar inte att ha nåt i örona och hatar åka med gula skummgummibollar så dessa är helt klart det bästa jag provat och med lite tillvänjning så tror jag det blir riktigt bra.
    De dämpar både vindbrus och motorljud men iaf jag har ljud så det räcker.... hörs tydligt när motorn är igång, det bästa är att dessa inte förvränger ljudet vilket jag tycker att skumgummipropparna gör

  18. #38
    Citat Ursprungligen postat av Believerstefan Visa inlägg
    Jag kör med apotekets "granar" tar bort vindbrus men släpper igenom skönt muller...
    Nu Tundra Trotter så svarar du inget dumt...jag ska bygga insatser...(var tystast ifjol men INTE i år....)
    Blir väl som i sagan : Kejsarens nya kläder

  19. #39
    vindbruset runt min hjälm är ganska störande så jag har oftast proppar och då hör man twin musiken bättre

  20. #40
    Hagis
    Guest
    Efter 80-90 mil på polarens hoj idag och med en urusel intergral hjälm så ja jag kommer framöver köra med hörselproppar!

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •