Visa resultat för omröstning: Kör ni med öronproppar?

Antal röster
95. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja

    42 44,21%
  • Nej

    53 55,79%
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 46

Ämne: Kör ni med öronproppar?

  1. #1

    Kör ni med öronproppar?

    Har själv skaffat ett par nu eftersom när jag är ute och kör mer än 2h känner jag av det på höger sida trots en tyst hjälm.

  2. #2
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Inte hela tiden men de flesta gånger jag kör jag använder dem,speciellt om jag kör långa turer. Redan lider lite av tinnitus från industriella arbete och vill inte att det ska bli värre . . . . .

  3. #3
    Alltid! Man kan kalla det att jag "blåst" min hörsel på grund av alldeles för många mil under alldeles för många år med en alldeles för dålig hjälm.
    D.F.W.T.B

  4. #4
    Kul..gjorde en omröstning av denna tråden!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #5
    Har gärna proppar, inte mot harleyljudet utan vinden.....den är skön att slippa


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Har gärna proppar, inte mot harleyljudet utan vinden.....den är skön att slippa
    Håller med, det är samma här!

  7. #7
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    Mot vinden, eftersom man kör med öppen hjälm! Men bara när man åker lite längre sträckor.
    Bobber 883 -06

  8. #8
    Hagis
    Guest
    Endast på längre turer! Tror dom flesta av oss lider av tinitus så man gör vad man kan för att minska problemen när man väl stannat! Viner i skallen i timmar om man åker långt utan proppar

  9. #9
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    EeeeH ! Vad sa du

  10. #10

  11. #11
    tycker man är betydligt "piggare" om man kört en stund med öronproppar, när man väl kliver av. Men jag måste säga att det nästan är enkom för att undvika vindbrusljudet som blir så sjungande liksom.

  12. #12
    V.I.B Easy Rider
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Stockholm/Haninge
    Inlägg
    127
    Tackad: 0
    Nästan alltid!

  13. #13
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Inte hela tiden men de flesta gånger jag kör jag använder dem,speciellt om jag kör långa turer. Redan lider lite av tinnitus från industriella arbete och vill inte att det ska bli värre . . . . .
    Samma här med tinnitus.Blev trött på brusiga hjämar och köpte en Arai med visir.Visserligen nära 4000:- men är värd
    varenda öre.Gillar inte att köra med proppar och det behövs inte med Arai,n heller,tyst och bekäm.

    Absolut bästa hjälmen jag haft nån gång faktiskt.

  14. #14
    För det mesta kör jag in-ear hörlurar med lite bakgrunds hårdrock (inte för högt så man inte missar motormullret!). Vetifan om det "skyddar" något men härligt när man är ute och glider ute i naturen. Kör mest på små och krokiga vägar så vindbruset blir inte direkt störande. Förr när jag körde sporthoj + gigantisk hjälm i ohälsosamma farter som kändes det som huvudet skulle sprängas utan proppar dock.

  15. #15
    borde nog börja använda öronproppar mer. Men som sagt mot vindbruset.

  16. #16
    Kör själv med en Shoei Qwest, en av de riktigt tysta hjälmarna. Men måste säga att ett öronproppar var inte helt fel, tror det har med bullrandet på höger sida att göra.

  17. #17
    Bara på längre resor, kör oxå med en Qwest och tycker att man kan köra typ 1 tim längre med den än min gamla Arai innan det det börjar vina i skallen.

  18. #18
    Åker alltid med proppar (Earphone) dyra formgjutna som jag fick genom jobbet (Tack chefen å 4500 kr)
    Dom är jävulskt dyra men funkar kanon tar bort allt brus men inte det sköna ljudet av TC i 130
    Lätta att hålla rena,vilket inte ger klåda i örat, dom förstörs inte heller som dom gula skummisarna gör efter en stund
    Och dom är ofärgade så frun ser inte om jag har dom inne när jag vill ha lite lugn o )
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  19. #19
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Mmmmm vinden stör som fa.....

    TC ljudet vill jag inte va utan

    Min hjälm är så bullrig så det känns som om man har en GB glass förpackning på hövvet

  20. #20
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    Kör med Simpson Super Bandit... inte den tystaste hjälmen på marknaden... snarare tvärtom.
    Körde med proppar förr men inte längre, vill höra trafiken.
    The Older I Get, The Better I Was..

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •