Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Luft och buller?

  1. #1

    Luft och buller?

    Är på väg att köpa mig en Street Bob -08. Kommer att byta till Vanes & Hines Short shot och ett nytt luftfilter (nåt i stil med vad Admin hade på sin -07) Är detta så enkelt som jag tror, eller tillkommer det nåt krångligt? När jag kollar i olika kataloger, så har jag svårt för att få grepp på detta.

    Har förstått att man oxå bör köpa en Power Commander motsv. Är detta enkelt nog att motera, eller lämnar man in på verkstad för detta?

  2. #2
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Om du bara vill ha mer ljud, montera bara ett avgas system eller slip-ons, du behöver inte ändra något annat men om du lägger till ett free flow luftfilter som ett K & N eller SE då måste man lägga till en PC(Power Commander) eller SERT(Screamin' Eagle Race Tuner) sedan få det bänkkörd.Om du inte är mekaniskt sinnade eller smart med datorer skulle jag lämna det till en kvalificerad verkstad...

    ........... och välkommen till forumet

  3. #3
    Tack så mycket!
    Vad kan man räkna med för kostnad ungefär att få den bänkad?

  4. #4
    Short Shots är bra blås till vettiga pengar. Komplettera med en Power Commander eller V&H egna FuelPak, köp ett öppnare filter... BÖRJA MED DET.
    Skulle den INTE gå bra lämna in den på bänk. ca...3000,- (svårt att säga exakt)

    Exempel: Vi monterade på ett V&H ProPipe på polarens Fat-Bob 2008, öppet filter, V&H FuelPak som vi själva pillade in inställningarna på... den går skitbra. Sen KAN den säkert gå ännu bättre efter bänk, men han är hur nöjd som helst.

    Det finns massa trådar redan i ämnet och olika bud, men testa först och köp det blåset du vill ha.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


Liknande ämnen

  1. Luft och buller
    Av owenil i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-07-11, 23:22
  2. Buller i Norge?
    Av Dragos i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-08-25, 19:20
  3. Street-rod, buller
    Av PelleL i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-12, 14:43
  4. Färga K&N luft filter
    Av jimper i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-06, 20:27
  5. Luft och buller
    Av Ppll i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-10, 20:00

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •