Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Springer

  1. #1

    Springer

    Nu jävlar gubbar!
    Håller ju på bygger på min bobber (bilder i garaget) och till hjälp har jag min kära kollega. Halv ett inatt ringde han,trodde han va pruttfull, men han ville bara snacka framgafflar. "Du, du tjatar ju jämt om att vi ska skita i genvägarna utan göra skiten rätt....varför bygger du inte egen springer?! Den där hydran som sitter är ju för modern!"

    Tack, nu kunde man ju inte somna om, så nu har jag suttit sen 01 inatt och klottrat på en gaffel!
    Nu till själva kärnan i pudeln. Ngn här som byggt en tidigare? Sett? Hört? Kollade lite youtube o grejer,men de mesta har mkt design-"fel" enligt min smak.
    Vi bygger hojen på vår smidesverkstad, så allt matrl och maskiner finns ju tillgängliga!

    "Backyard hereos, angry and tattoed, the sweetest boys around"

  2. #2
    Tjena Jocke och välkommen hit

    Kan inte påstå att jag har nån erfarenhet men jag tycker det låter som en bra idé. Håll den enkel och "nära" originalet, fast med din egna lilla twist! Lek med olika fjädrar, sätt i dämpare istället etc..olika material och färg...


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3
    ja absolut! den kommer följa tråden i bygget som lyder "enkelt-som-fan-men-rå-och-svart-men-med-mässing-här-och-där"
    Fint som fan o va här


    "Backyard hereos, angry and tattoed, the sweetest boys around"

  4. #4
    Tjena jocke. Fick tipset att snacka med dig om att bygga min egna framgaffel. Har du några tips o trix? Har köpt ett eget exemplar av SFRO boken. mvh jonas

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Bästkusten
    Inlägg
    338
    Tackad: 0
    Jag har sett åtminstonde en här som har byggt sin egna springer gaffel, Ska se om jag kommer på vem det var.
    //W


    Där var han:
    http://www.harleyforum.se/showthread...steg-för-steg

    Lycka till
    Senast redigerat av Wallis den 2011-11-13 klockan 19:20.

  6. #6
    Jag byggde min med 0 garader i kronan och justerade försprånget med nedre länkarna. Det finns bra ritningar att hitta på nätet.
    Har en rätt bra pdf men vet inte hur man stoppar in den här dessvärre!

  7. #7
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    Springer är så jävla snyggt!
    Bobber 883 -06

  8. #8
    Springer är riktigt snyggt på rätt hoj...Men det är nåt visst med bladfjäder gaffel.

  9. #9

  10. #10
    ja som sagt så bygger jag min egna version av springer. det är lite pyssel och om man ska göra allt själv så lär man ha tillgång till lite maskiner. men det är kul och spännande. jag vet inte om jag skulle ha köpt delar av bitterend om jag inte va helt säker på att jag visste vad för matrial dom använder. det duger inte med bonnjärn när man kommer till SFRO.
    Chop what u got

Liknande ämnen

  1. Dyna med Springer Gaffel....
    Av Bikebandit i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 13:49
  2. Springer trenger hjelp
    Av garbergsgarage i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-26, 19:56
  3. Custom Hardtail/Springer
    Av Bikebandit i forum Custom & Byggen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-18, 09:08

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •