Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 77

Ämne: Däcktråden - Priser, tips och länkar för Harleydäck!

  1. #1

    Däcktråden - Priser, tips och länkar för Harleydäck!

    http://www.dexon.se/dunlop-gt502br18...44-c-1136.aspx

    1595 för en baksula låter väl som ett bra pris eller?

    Läste i ett amerikanskt forum där man rekommenderade Dunlop, Avon och Metzeler.

    http://www.dexon.se/metzeler-me880-m...17-p-3213.aspx

    Metzeler kostar en 500-ing till.

  2. #2
    1595,- är ett superpris för det däcket! www.dackonline.se tar 1901,- för samma.
    (Detta däck EXAKT samma som HD har i sitt Dyna Wide Tire Kit, vet inte vad det kostar men säkert över 3000,-)

    MEN de tar bara 1314,- för ett Pirelli Night Dragon 180/60 B17 RF TL 81H M/C !

    http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.p...dsco=121&m_s=1

    Gällande Metzeler-däcket du visade, det funkar INTE på originalfälgen. Måste vara en 5.5" bred bana för 200mm. (original 4.5")

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Järna
    Inlägg
    28
    Tackad: 0
    Ett litet tips. Jag köpte ett begagnat däck på en MC skrot. Det var ett Avon som rullat ett tiotal mil.
    Kostade 500:- På Bikeline kostar ett likadant däck 2225:- Då kan man ju dricka ett par pilsner extra
    för dom 1725 kronorna.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av niclas88 Visa inlägg
    Ett litet tips. Jag köpte ett begagnat däck på en MC skrot. Det var ett Avon som rullat ett tiotal mil.
    Kostade 500:- På Bikeline kostar ett likadant däck 2225:- Då kan man ju dricka ett par pilsner extra
    för dom 1725 kronorna.
    Bra sätt att tänka tycker jag. Brukar också omvandla intjänade Kr i ölmängd.

  5. #5
    www.mcdackonline.com brukar jag köpa mina däck.
    Trägen vinner!

  6. #6
    Jag beställde Avon Cobra AV 71 och AV 72 till min Night train. http://www.mynetmoto.com/ är billigast.

  7. #7

    Exclamation Harley däcktråd!

    Det blev många tips och svar ang däck till våra Harleys. Så jag startade en DÄCKTRÅD! Flyttar hit passande inlägg

  8. #8
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Jag gillar inte Dunlops däck, originell 160 var skit .. GT180 var lite bättre..nu har jag Avon däck .. Avon Venom 110/90x19 fram och Avon Storm 170/60x17 bak,bra kombination på Street Bob men detta pris för GT180 låter bra..

  9. #9
    En stor skillnad på HD Original Dunlop och HFDunlop GT502 är att GT502 är ett radialdäck, original inte. Kan säkert göra nån skillnad. Dessutom är HD Dunlop originladäck fula!(mönstret)

  10. #10
    Tjena jag åkte på Avon venom både fram och bak på min gamla king och dessutom gasfyllda (nitrogen) och jag körde ca 1300 mil på bakdäcket innan byte!
    På min nya king sitter tyvärr ett nytt HD Dunlop fram och ett nytt Maxxis bak men det får duga under denna provsommar,ska bara byta till gas!
    Jag köper av min däckgubbe som sköter alla mina fordon, hojarna, bilarna, lastbilarna och släp!(bra rabbat)
    för dom sparade slantarna så dricker vi öl( jag och däckgubben)Tack Tobbe!
    Senast redigerat av Norrland den 2011-03-08 klockan 12:56.
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  11. #11
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Jag har provat gas i mina däck också, verkar för att hålla trycket lika bra i kallt och varmt väder..

  12. #12
    Japp den är tempstabil används i flygplan och allt inom racing om ni kollar så ser ni att man får en bredare anliggning mot underlaget vilket sparar däcket touringplatten blir bredare
    Senast redigerat av Norrland den 2011-03-08 klockan 13:27.
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  13. #13
    V.I.B Contributor
    zeb.lovehells avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    222
    Tackad: 0

    Vad rekomenderar ni för däck märke

    Jag satt o pratade med en polare o han rekomenderade dunlop hd orginal
    har ni några bättre däck att rekomendera

    Flyttat till däcktråden! /Admin
    Senast redigerat av admin den 2011-03-09 klockan 17:04. Anledning: Flyttad

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av zeb.lovehell Visa inlägg
    Jag satt o pratade med en polare o han rekomenderade dunlop hd orginal
    har ni några bättre däck att rekomendera

    Flyttat till däcktråden! /Admin
    Smaken är olika, men HD:s original gillar jag inte... Osnygga, ej radial, dåligt grepp....

    (UNDANTAGET Dunlop GT502 180/60-17)

  15. #15
    Minns ni denna: Glöm inte att byta luft i däcken varje vår.....

  16. #16
    V.I.B Contributor
    zeb.lovehells avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    222
    Tackad: 0

    Okej jag är intresserade utav ett däck med bra grepp i , har haft för många däck som varit hala

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av zeb.lovehell Visa inlägg
    Okej jag är intresserade utav ett däck med bra grepp i , har haft för många däck som varit hala
    Vad har du för fälgdimensioner fram och bak? Kan vara idé att kolla på lite "sportigare" däcksval om du föredrar aktivare körning.

  18. #18
    Avon venom funkar fint men kan ha lite sämmre grepp vid våt bana
    Metzeler funkar fint
    Maxxis vet jag inget om men jag ska prova det i sommar (ingick i köpet av hojen)
    Michelin Pilot 2 åker 2 st i klubben på(softail,superglide)och dom är nöjda
    Om du sedan fyller med nitrogengas så får du fler mil
    Lycka till!
    Senast redigerat av Norrland den 2011-03-10 klockan 11:11. Anledning: Ordblind!!!
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  19. #19
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    1595,- är ett superpris för det däcket! www.dackonline.se tar 1901,- för samma.
    (Detta däck EXAKT samma som HD har i sitt Dyna Wide Tire Kit, vet inte vad det kostar men säkert över 3000,-)

    MEN de tar bara 1314,- för ett Pirelli Night Dragon 180/60 B17 RF TL 81H M/C !

    http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.p...dsco=121&m_s=1

    Gällande Metzeler-däcket du visade, det funkar INTE på originalfälgen. Måste vara en 5.5" bred bana för 200mm. (original 4.5")
    FAAAAAAAAAAN !!! ... Dexon har ökat priset på Dunlop GT502 180/60X17 från 1595kr till 1950kr .. för det priset du kan få en 200 däck

  20. #20
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Bästkusten
    Inlägg
    338
    Tackad: 0
    Hur många mil brukar ni kunna få ut av ett däck?

Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •