Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Startspärrshelvete

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    Question Startspärrshelvete

    Snälla hjälp jag är desperat
    har en fatboy-03, efter att bytt styre startar inte hojjen
    Första försöket : alla knappar knappar funkar utom höger blinkersknapp. motorn går runt men startar inte?

    Jag trodde en kabel blivigt skadad inne i styret (frisco styre med skarpa svetsade hörn).Delade de 2 kablarna som går till blinkersknappen för att kunna mäta dem, allt verkade ok. Efter att löddat i hop igen provar jag igen.
    Andra försöket
    Illa har blivit värre, nu blinkar alla blinkers hela tiden och går inte att stänga hur jag än gör. startar gör den såklart inte häller.(går runt men ingen tändning)

    Käringen har get sitt stöd genom de tröstande orden -"vad fan skulle du på den och göra ,dessutom var den snyggare innan"
    Efter att ha klantat mig blir jag så förbannad på mig själv att jag inte kan tänka klart
    Mörka tankar snurrar i mitt huvud, har jag byggt Sveriges dyraste tvätthängare med inbyggt discoblink eller finns det en ljusning?

  2. #2
    Vad har du för blinkers? Original, eller en med bara 1 sladd, jorda i styret (dessa har problem att jorda i pulverlackade styren? Har du pillat runt tändningen nånting?
    Hur gjorde du med kontakterna som sitter under tanken, de sk deutchkontakterna? från styret, alla färger stämmer?

    Du har inte klämt en kabel under själva kontrollerhusen och hålet du borrat?ta loss kolla.

    Det är SKIT med strömmen i styret, ska själv aldrig göra det mer...


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Benny Visa inlägg
    har jag byggt Sveriges dyraste tvätthängare med inbyggt discoblink eller finns det en ljusning?
    Först vill jag bara beklaga ditt bekymmer! Men du har en jävligt skön kommentar i slutet av det hela!
    Det låter onekligen som du har kortis någonstans! El har jag bråkat med själv ett par gånger och det är ett helvete, man kan skilja sig och begrava kärringen när dom kommer med sitt "stöd"!

    Vi har haft en diskussion om just el problem under dagen här på forumet så jag ställer samma frågor som jag ställde tidigare, detta så man kan "felsöka" per distans. För det kan ju vara en massa saker som är galet när det gäller elen!
    har du kollat alla kablar från blinkersarna? Så det inte är någon kabel någonstans som ligger och kortsluter?

    Det är svårt som fan med el per distans men det enda jag kan rekommendera är att gå baklänges i det du har gjort! Har du gnista, om inte så kan det hjälpa med nya stift, funkar inte det så är det bara börja söka bakåt hela vägen! kolla kablarna så dom är hela. Är dom det så ja då är det bästa jag kan säga, skaffa el schema, fyll kylen i garaget med öl och börja felsöka! Jag lider verkligen med dig!

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    blinkers är inte original men fungerar ,styret är kromat men har pulverlackade risers , förhoppningsvis är du något på spåren, men hur får man stopp på startspärren, säg inte ,tro mig det har jag även om det är rätt klöddigt med all koder mm, jag skulle gärna skicka startspärren till ett ställe de är duktiga på ris-odling men just nu är det hormonerna som talar..

  5. #5
    Det skumma är att om startspärren gått in ska den inte ens gå runt på startmotorn!!!! Den dödar all el.
    Hör du insprutningen surra igång (OM DET ÄR EN INSPRUT såklart)


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  6. #6
    HUR fick du genom sladdarna? dvs klippte du kablarna eller plockade du loss kontakterna????
    Du har inte lossat kablarna INNE i själva kontollhusen?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    förgasare, kanske jag kör en variant av Hagis råd ; rensar systemet med hjälp av ett gäng öl ,därefter kan man börja om med nya friska tag.

    Om det ändå är startspärren som jävlas, hur blir man av med den?

  8. #8
    V.I.B Ravens avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    77
    Tackad: 2

    Kan det vara så att du råkat skada kabel/isoleringen i den del som går i höger del av styret. Så blinkers o Run/stop kabeln jordar genom styret.
    För visst är det så att motorn går runt fast man har Run/Stop knappen i läge Stop men tänder inte?(använder inte den kappen själv)
    Mät resistansen mellan styret och blinkers eller lossa styret från hojen och se om det verkar funka bättre.

    /J

  9. #9
    Hmmm..startspärr tolkar jag som IMMOBILIZER, alltså stöldskydd.. (tänker på att alla hans blinkers blinkade andra gången, som ett larm)

    Jag råkade ut för nåt likande på en Street Bob, betedde sig mycket märkligt, Det visade sig att en kontakt BAKOM tändningslåsen i styrhuvudet hoppat av. Mitt fel då jag pillat bakom när jag skulle ha ut kontaktena till styret.

    Nu är det inte samma system på Softail...


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  10. #10
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1

    Cool

    Kan du inte lossa styret och ha det hängande i (fria luften) då gör det ju ingenting om det är ett jordfel i det, och testa i det läget, samtidigt som du ser till att hunden inte leker med batterisyran.
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av indy 500 Visa inlägg
    samtidigt som du ser till att hunden inte leker med batterisyran.
    knast


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #12
    Men Benny, vill fortfarade vet HUR du gjorde med kablarna?! (se tidigare inlägg)


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  13. #13
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    Tack för all hjälp, Raven kom närmast, lyckats klämma kabeln när jag skulle spänna fast handtaget, idiotiskt och pinsamt ,men nu går den igen, om än med provisorisk koppling med sockerbitar och lösa kablar.

    Av detta lär jag mig; laga inte det som är helt (styrbytet), i vart fall inte förens hoj-säsongen är över..

  14. #14
    Gött! Mission NÄSTAN accomplished, nu vil vi ju se bilder! Ska bli intressant!

    Kul att ni hittade skiten till sist...


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •