Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Ingen gnista

  1. #1

    Ingen gnista

    Tja.

    Försöker starta upp hojen efter den stått typ ett år eller så
    Får inge gnista nu, ibland får jag en gnista på varje stift men sällan.
    Har gjort om elsystemet lite men bara kortat av kablar och alla skarvar ska vara OK.
    Nya stift har jag. Den har fungerat före ombygget.
    Finns ju nån brytare som ska döda hojen om man vurpar, kan man koppla förbi? Eller vilken väg ska den vara?
    Är en Sportster 883 -99.

  2. #2
    Hagis
    Guest
    Oj jag är inte avundsjuk på din situation!
    Elen är enligt egen åsikt ett helvete att få ordning på! Det kan vara precis vad som helst som gått galet!
    Kolla så du har ren jordning, tillräckligt med kräm genom hela systemet från början till slut, har du pillat på "dödaren" och har du i så fall satt kablarna rätt, har du kollat så du har okej "skor" till stiften så dom inte ärgat... .ja du ser listan går att göra lång! Fyll garagekylskåpet med lite stimulerande dryck och försök hitta en skiss över elen, sen är det nog bara låsa in sig i garaget och felsöka!

  3. #3
    Lagomt less när man fixat så länge så startar inte skiten
    Har 12v på tändspolen iaf, på båda sidorna.
    Enda jag "pillat" med elen är att jag kortat hela kabelhärvan. Kräm ska finnas, har haft kablar från bilen och alla kontaket till och från batteriet är kollade flera gånger.
    Ingen anna el är gjort nått med med den där "dödaren" skulle jag vilja veta hur man kopplar förbi eller veta vilken väg den ska sitta...du kanske kan kika på din?

  4. #4
    Ska fota elsystemet från servicemanualen imorgon, hoppas den kan hjälpa. Inte heller avis på situationen.
    Men visst, får du gnista ibland.... hmmmm

    Har du kortat och lödat sen krympslang? KOLLA EXAKT en och en att färgerna matchar!
    Har själv vänt på två färger en gång som var snarlika (dåligt ljus, trött eller bara gammal).


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #5
    Hagis
    Guest
    Jag hämtar Betty på fredag så före det kan jag tyvärr inte göra något för att hjälpa dig mer än verbalt!
    Hmmm det låter som spöken i kablarna!
    *tänker högt*
    alla kablar är endast avkortade, admin har en poäng med att löda och köra krympslang! Det kan vara någon koppling som inte är helt 100%.....
    Tändstift och själva stiftskon är kontrollerade, dom glappar inte, är inte ärgade och det är ström hela vägen fram men tänder ändå inte.....
    Jag hade nog köpt en handgranat, slängt in den i garaget och sprungit av bara helvete!

  6. #6
    Tog två nu. visserligen från 00-01 men kanske kan ge nån hjälp..

    PM:a din mailadress så ska jag mejla över bilderna, högre upplösning och zooma mycket mer.
    Eller mejla mig på admin@harleyforum.se





    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Ska fota elsystemet från servicemanualen imorgon, hoppas den kan hjälpa. Inte heller avis på situationen.
    Men visst, får du gnista ibland.... hmmmm

    Har du kortat och lödat sen krympslang? KOLLA EXAKT en och en att färgerna matchar!
    Har själv vänt på två färger en gång som var snarlika (dåligt ljus, trött eller bara gammal).
    Är lött med krympslang
    Kapade en åt gången för att det inte ska bli fel.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Tog två nu. visserligen från 00-01 men kanske kan ge nån hjälp..

    PM:a din mailadress så ska jag mejla över bilderna, högre upplösning och zooma mycket mer.
    Eller mejla mig på admin@harleyforum.se



    Dom bilderna har jag letat
    Pm:ar min ardress direkt så jag kan börja felsöka

  9. #9
    Hagis
    Guest
    Jag önskar dig en snabb lösning så du hinner ut i alla fall någon mil innan det är dags för snökedjor och vinterjacka! Återkom gärna under tiden med information om felsökningen och hur det löser sig! Intressant då jag kan garantera att någon annan lär sitta i samma sits....

  10. #10
    Slänger upp en bild på den färdig iaf, men sadeln är inte klädd så får ni kika lite

  11. #11
    Den ser skitbra ut, min stil absolut! PS. Din mailbox är full! töm och återkom. du behöver ta bort 6-7mb


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #12
    Var ut och kikade på gnistan i mörkret, den ser gul ut, ska den inte vara blå? Den ger en gnista på varje just när den börjar gå runt, men inte nå mer efter det.
    Ger inte vid varje tillfälle, oftast när man låtit den stå typ 30 sek och vevar igen.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Jag önskar dig en snabb lösning så du hinner ut i alla fall någon mil innan det är dags för snökedjor och vinterjacka! Återkom gärna under tiden med information om felsökningen och hur det löser sig! Intressant då jag kan garantera att någon annan lär sitta i samma sits....
    Var helt inne på att köra idag, till och med mina nya hd glasögon dök upp så hade fått ha på dom också

    Uppdaterar tills den är igång

  14. #14
    Hagis
    Guest
    Ja det är den där jävla Merphy o hans lagar! Kan något gå fel så gör det det!
    Såg att det var en till som satt i samma situation med elfel hoppas det inte smittar av sig bara.
    Ser dock fram emot att höra hur det går

  15. #15
    Nu är den igång e;
    Kopplade förbi "bank angle sensor" så startade den direkt...det är den givaren som dödar hojen när den lutar för mycket. Kom på sent igår att den har jag nog tappat 2 gånger i marken, kan ha varit en orsak eller så var den bara kaputt

    Nåja, snart ut på provtur om det inte börjar regna igen...

  16. #16
    Hagis
    Guest
    Det glädjer mig att höra!

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
    Nu är den igång e;
    Kopplade förbi "bank angle sensor" så startade den direkt...det är den givaren som dödar hojen när den lutar för mycket. Kom på sent igår att den har jag nog tappat 2 gånger i marken, kan ha varit en orsak eller så var den bara kaputt

    Nåja, snart ut på provtur om det inte börjar regna igen...
    Fan vad bra!! Skam den som ger sig. Och visst lärde du dig MASSOR under tiden?

    Får ta hjälp av dig senare när mitt projekt är där


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  18. #18
    Contributor

    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    86
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
    Nu är den igång e;
    Kopplade förbi "bank angle sensor" så startade den direkt...det är den givaren som dödar hojen när den lutar för mycket. Kom på sent igår att den har jag nog tappat 2 gånger i marken, kan ha varit en orsak eller så var den bara kaputt

    Nåja, snart ut på provtur om det inte börjar regna igen...
    Hej
    jag har nått liknande problem ((

    Lite info det är en night train 2004 som var omkull körd förra året sen iordning gjord och stått tills nu, den har varit upp startad efter omkull körningen säger dom som lagat den.
    Motorn går runt men det kommer ingen gnista så den tänder inte har gått igenom hela elsystemet det verkar vara ström över allt.
    Men den här "bank angle sensor" vart sitter den tänkte pröva att koppla förbi den o se om det fungerar?

    mvh jimmy

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av JimmyChopper Visa inlägg
    Hej
    jag har nått liknande problem ((

    Lite info det är en night train 2004 som var omkull körd förra året sen iordning gjord och stått tills nu, den har varit upp startad efter omkull körningen säger dom som lagat den.
    Motorn går runt men det kommer ingen gnista så den tänder inte har gått igenom hela elsystemet det verkar vara ström över allt.
    Men den här "bank angle sensor" vart sitter den tänkte pröva att koppla förbi den o se om det fungerar?

    mvh jimmy
    Hittade detta ang stänga av las. http://www.v-twinforum.com/forums/tw...le-sensor.html


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


Liknande ämnen

  1. Gnista o bränsle
    Av indy 500 i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-25, 20:04
  2. Ingen som köpt 2011 Softail FXS Blackline än?
    Av admin i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-07-02, 09:40
  3. Ingen reklam i inlägg, hur?
    Av Maffan i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-29, 17:35
  4. Ingen som har en gammal 20mm pulley liggandes?
    Av ETER242 i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-20, 23:41

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •