Visa resultat för omröstning: Hur skulle du göra med säkerhetsväst?

Antal röster
96. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Köpa, ta på sig och gilla läget.

    11 11,46%
  • Aldrig i livet, tar jag hellre böterna.

    80 83,33%
  • Säljer hojen och köper bil.

    5 5,21%
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 63

Ämne: Gula/oranga västar, ett tvång?

  1. #41
    Hagis
    Guest
    Oavsett vilket så är vi nog alla överens om att det bör vara frivilligt! Men vi bor i Sverige, inte Frankrike eller något annat ställe där folk hade reagerat med högrepar och jagat politikerna ur stan! Jag skiter i vilket jag drar inte på mig en florerande väst vare sig lag eller inte! Jag har andra lösningar!
    - sätt väst på cyklister och moppedister. Då ser dom blinda bilisterna skillnad på moppe och hojåkare!
    - Kräv hälso och ögon kontroll vart annat och vart fjärde år efter en viss ålder för bilister! Få bort keps förarna som inte hör hemma i trafiken!
    - Släpp ut fler dårar så kanske dom rensar upp i maktens korridorer och håller asen på mattan!
    - Slutligen, kliv ur det "socialt accepterade samhället" och gå helhjärtat med i hoj kulturen med sina egna lagar och regler

    FTW

  2. #42
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Ja,vi bor i Sverige men faran är ju att skiten sprider sej inom EU! Det är som du skriver bättre att moppar o cyklister har västar!Och fotgängare utanför tätbygd!
    There are no problemsonly solutions

  3. #43
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    överens om att det ska vara frivilligt

  4. #44
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Klart att det ska vara frivilligt som det är än så länge!
    There are no problemsonly solutions

  5. #45
    Enligt initierade källor så är det bara en tidsfråga innan det blir krav på gul varningsväst. Samma källor meddelar också att frågan om obligatoriska gula varselljus ska ventileras igen. Förslaget är 4 st 143x70 gula varselljus som ska vara riktade framåt och som får användas tillsamman med halvljuset. Dessutom ska även en hjälmmonterad ”typ liten gul saftblandare” diskuteras.

    Källan fortsätter med att även fluoriscerande tape ska monteras på båda gaffelbenen i hela dess längd. Myndigheterna kommer därför samtidigt att fastställa en minimilängd på motorcykelgafflar. I dagsläget verkar det bli att gaffeln ska motsvara en 20,5” förlängd Harleygaffel. Alltså ju längre gaffel ju mer fluoriscerande tejp. Långgaffeln kommer att bli ett starkt trafiksäkerhetsargument inom hela EU.

    Källan avslutar med att avslöja att alla däcktillverkare blivit ”ålagda” att inom 6 månader ta fram fluoriscerande framdäck.
    D.F.W.T.B

  6. #46
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Oavsett vilket så är vi nog alla överens om att det bör vara frivilligt! Men vi bor i Sverige, inte Frankrike eller något annat ställe där folk hade reagerat med högrepar och jagat politikerna ur stan! Jag skiter i vilket jag drar inte på mig en florerande väst vare sig lag eller inte! Jag har andra lösningar!
    - sätt väst på cyklister och moppedister. Då ser dom blinda bilisterna skillnad på moppe och hojåkare!
    - Kräv hälso och ögon kontroll vart annat och vart fjärde år efter en viss ålder för bilister! Få bort keps förarna som inte hör hemma i trafiken!
    - Släpp ut fler dårar så kanske dom rensar upp i maktens korridorer och håller asen på mattan!
    - Slutligen, kliv ur det "socialt accepterade samhället" och gå helhjärtat med i hoj kulturen med sina egna lagar och regler

    FTW

  7. #47
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av IDI Visa inlägg
    Enligt initierade källor så är det bara en tidsfråga innan det blir krav på gul varningsväst. Samma källor meddelar också att frågan om obligatoriska gula varselljus ska ventileras igen. Förslaget är 4 st 143x70 gula varselljus som ska vara riktade framåt och som får användas tillsamman med halvljuset. Dessutom ska även en hjälmmonterad ”typ liten gul saftblandare” diskuteras.

    Källan fortsätter med att även fluoriscerande tape ska monteras på båda gaffelbenen i hela dess längd. Myndigheterna kommer därför samtidigt att fastställa en minimilängd på motorcykelgafflar. I dagsläget verkar det bli att gaffeln ska motsvara en 20,5” förlängd Harleygaffel. Alltså ju längre gaffel ju mer fluoriscerande tejp. Långgaffeln kommer att bli ett starkt trafiksäkerhetsargument inom hela EU.

    Källan avslutar med att avslöja att alla däcktillverkare blivit ”ålagda” att inom 6 månader ta fram fluoriscerande framdäck.
    Den var bra
    There are no problemsonly solutions

  8. #48
    Citat Ursprungligen postat av IDI Visa inlägg
    Enligt initierade källor så är det bara en tidsfråga innan det blir krav på gul varningsväst. Samma källor meddelar också att frågan om obligatoriska gula varselljus ska ventileras igen. Förslaget är 4 st 143x70 gula varselljus som ska vara riktade framåt och som får användas tillsamman med halvljuset. Dessutom ska även en hjälmmonterad ”typ liten gul saftblandare” diskuteras.

    Källan fortsätter med att även fluoriscerande tape ska monteras på båda gaffelbenen i hela dess längd. Myndigheterna kommer därför samtidigt att fastställa en minimilängd på motorcykelgafflar. I dagsläget verkar det bli att gaffeln ska motsvara en 20,5” förlängd Harleygaffel. Alltså ju längre gaffel ju mer fluoriscerande tejp. Långgaffeln kommer att bli ett starkt trafiksäkerhetsargument inom hela EU.

    Källan avslutar med att avslöja att alla däcktillverkare blivit ”ålagda” att inom 6 månader ta fram fluoriscerande framdäck.
    Och sen vaknade den initierade källan med ett ryck?

  9. #49
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Källan avslutar med att avslöja att alla däcktillverkare blivit ”ålagda” att inom 6 månader ta fram fluoriscerande framdäck.


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	10979668_Colored_Scooter_Tires.jpg 
Visningar:	20 
Storlek:	17,4 KB 
Id:	3820

    oohps allaredan här


    Hittade även mitt nya framdäck!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Color_Motorcycle_Tyre.jpg 
Visningar:	15 
Storlek:	21,1 KB 
Id:	3825

    Senast redigerat av JohnnyRocker den 2012-01-12 klockan 23:51.

  10. #50
    V.I.B Jsons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Limhamn, Skåne Län, Sweden, Sweden
    Inlägg
    180
    Tackad: 0

    Tror inte en sekund på att varselvästar skulle bidra till att göra Motorcyklister mer synliga. Det stora problemet tror jag är att många bilister misstar oss för mopeder som dom räknar med skall gå i 30 knyck och inte komma farande i gällande hastighet. Sätt på västarna på mopedisterna och tala om för bilisterna att dom som bär varselväst är mopedister. Moppepojkarna är ju ändå överrepresenterade i olycksstatistiken så det är nog bäst om dom bär västen ;-)

    //Json

  11. #51
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Json Visa inlägg
    Tror inte en sekund på att varselvästar skulle bidra till att göra Motorcyklister mer synliga. Det stora problemet tror jag är att många bilister misstar oss för mopeder som dom räknar med skall gå i 30 knyck och inte komma farande i gällande hastighet. Sätt på västarna på mopedisterna och tala om för bilisterna att dom som bär varselväst är mopedister. Moppepojkarna är ju ändå överrepresenterade i olycksstatistiken så det är nog bäst om dom bär västen ;-)

    //Json
    instämmer!
    There are no problemsonly solutions

  12. #52
    Hagis
    Guest
    Json, bra poäng där! Håller fullständigt med!

  13. #53
    Nu e dom fan inte kloka i Frankrike! Uppdatera min GPS idag, fr.o.m 1 januari i år är det olagligt med "fartkameravarnare" i Frankrike .......jösses.....

    PS. Min kartleverantör har dock tänkt till, snart kommer det ut en patch att tanka hem för varningar innan " farliga områden"....

  14. #54
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    västmanland
    Inlägg
    137
    Tackad: 0

    Istället för väst varför inte saftblandare på alla hojar,Fan vad coolt.hehe

  15. #55
    V.I.B chrille64s avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Hudiksvall Hälsingland
    Inlägg
    101
    Tackad: 0

    Helt rätt Sun- King och Axman, låt neonvästar vara för de som jobbar i trafiken, jag använder västen då jag utbildar nya hoj åkare. och ibland med livet som insatts då man måste skydda eleven mot tokiga bilister. ju fler som kör med dessa västar desto mindre kommer nytta gör den. Därför kommer aldrig köra med neonväst då jag nöjes åker. Om man tycker att det är så farligt att köra hoj så man känner att men måste ha neonväst, så kanske man ska överväga att sluta köra hoj och ta bilen istället.
    Nulla via invia est

  16. #56

  17. #57
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    99-land
    Inlägg
    218
    Tackad: 0
    Är det någon som vet om detta idiotiska förslag är konkret och framlagt för allas vår underbara riksdag? isf vem f-n har lagt det? låt oss då mail-bomba den personen

  18. #58

  19. #59
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Faan den var fin

  20. #60
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Då vill jag även se en lag om endast gula och orangea bilar!

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Tunga ryggmärkesvästar! :)
    Av admin i forum Off Topic
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-01-07, 19:52

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •