Visa resultat för omröstning: Hur skulle du göra med säkerhetsväst?

Antal röster
96. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Köpa, ta på sig och gilla läget.

    11 11,46%
  • Aldrig i livet, tar jag hellre böterna.

    80 83,33%
  • Säljer hojen och köper bil.

    5 5,21%
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 63

Ämne: Gula/oranga västar, ett tvång?

  1. #21
    Hagis
    Guest
    Jag tänker bara på sällskapsresan när skidinstruktörerna har samma kläder som sopgubbarna!

  2. #22
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    HAHA..Nöööööööööööööööfuuuuuuuuuuuu ckingway!!! Vad kommer härnäst .. Jävla rosa ballonger fram o bak på hojen

  3. #23
    Men va f-n !!
    Aldrig i livet att jag sätter på mig något så löjeväckande som en neonorange väst, va f-n ! Lär idioterna till pappskallar i bilarna att använda synen ! eller sluta köra bil.

    Vad är det för ett dj-vla tramsland vi lever i !

    För f-n ! - inrätta höger regeln på trottoarerna också och måla linjer hur vi ska gå på dessa samt linjer hur vi ska gå in och ut ur varuhus, hissar etc etc ...

    Man tar sig för pannan, suck !!

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av jale Visa inlägg
    Men va f-n !!
    Aldrig i livet att jag sätter på mig något så löjeväckande som en neonorange väst, va f-n ! Lär idioterna till pappskallar i bilarna att använda synen ! eller sluta köra bil.

    Vad är det för ett dj-vla tramsland vi lever i !

    För f-n ! - inrätta höger regeln på trottoarerna också och måla linjer hur vi ska gå på dessa samt linjer hur vi ska gå in och ut ur varuhus, hissar etc etc ...

    Man tar sig för pannan, suck !!
    Instämmer helt! Finns inte en chans att jag gör det!

  5. #25
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Då skall väl cyklister,fotgängare mm ha det också?
    There are no problemsonly solutions

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Då skall väl cyklister,fotgängare mm ha det också?
    Absolut, samtliga s.k. fotgängare, dvs gående trafikanter skall alltid, samt ffa innan de ämnar bruka den s.k. zebralagen, ovillkorligen påsätta sig orange-gul neonlysande varningsväst. Dessa kan mot en mindre summa kvitteras ut på närmaste kommunkontor samt i vissa fall under s.k. högsäsong ev. tillhandahållas av turistbyrån.
    Från politikerhåll ser man detta som ett första steg mot en bättre trafikmiljö och om det utfaller bra vilket man förmodar så kommer det att lagfaras samtliga medborgare fr o m att de lämnar BB .....
    Hej och hå med farbror blå ... va´vi är bra, hurra, hurra.

  7. #27
    Nu känner man sig väldigt ensam.
    Jag kör själv med en Harley-Davidson Men's High Visibility Vest i orange. Detta gör jag av samma anledning som att jag kör med all övrig säkerhets utrustning, för att ha en liten fördel då det behövs.

    Om en skelögd man/kvinna på 83 år med knappt ledsyn sätter sig i bilen och ger sig ut på vägarna kan jag inte förhindra detta. Däremot är chansen större att han/hon ser mig om jag nu lyser som ett tomtebloss när jag kommer åkande.

    För mig handlar mc körning om en fantastisk känsla, och det spelar ingen roll hur jag är klädd för att nå detta nirvana.

    Däremot tycker jag att detta med väst är något som man själv bestämmer över.
    Senast redigerat av Pontus den 2011-09-04 klockan 23:48.

  8. #28
    Orange klubbväst i läääder. Lite gay om man säger, men det blir väl och gilla läget. Håller med Pontus. Det viktiga är att jag får köra. Scerw it , let´s ride.

  9. #29
    Som sagt, var och en gör som han själv vill ! Det är det ev. tvånget jag vänder mig mot. Personligen så tar jag aldrig på mig en dagisväst.
    Att synas är såklart bra, jag kör ofta i grupp med min klubb och då syns vi bra ändå och när jag kör ensam så har jag ofta hellyset på och då syns man för det är väldigt många som blinkar till med sitt ljus mot en .... så visst syns man.
    Problemet är nog inte att vi inte syns utan problemet är slöa slappa ouppmärksamma bilister som inte kan köra bil ... dom är bara ute och åker bil ...

  10. #30

  11. #31
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Vajtan Visa inlägg
    Snart måste väl alla hojar vara Kawagröna
    There are no problemsonly solutions

  12. #32
    Men det är väl för fan lampor på motorcyklarna?!?!?? ...syns inte dom mer än en ful fladdrande tygbit???

    Jaja, inför lag på promenadhjälm oxå när dom ändå håller på... Å flytväst och fallskärm är nog rätt bra å ha med när man är ute i trafiken...

  13. #33
    Hagis
    Guest
    Jag förstår mig inte riktigt på det här landet.... Skiter fullständigt i vilket snart, för hur fan man än gör så är man ju olaglig! Men visst, är det dit Cosa nostra vill knuffa en så fine, vore det inte för två saker, jobbet och skatten, så hade jag inte haft ett skit med det "socialt accepterade samhället" att göra! Så förbannat less på alla nya lagar hit o dit! Snart stiftar dom väll en lag på hur mycket skithus papper vi får använda...

    FTW

  14. #34
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Tycker mig känna igen den här debatten från tidigt 90-tal typ, nä inte inom bikerkretsar utan från jägare, ingen ville ha orange väst och/eller hattband. Idag e de bara Knugen och andra "godsherrar" som jagar i tweed och gröna vadmalls rockar och vem vill va en relik . Det enda som kan vara vettigt är att hjälpa alla andra att inte ta livet av en själv, vare sig det handlar om i trafiken eller i jakten.

    Idag finns det rätt snygga jaktställ med lysande orange eller gula inslag och dessa är, vågar jag säga, allmännt vedertagna idag.

    Det borde därför inte dröja länge förrän någon tillverkare/affärsman vill vara först ut med en liknande snygg produktlinje som vänder sig till bikerkretsar, då är det kört.

    Förr jagade allmogen i blåställ eller militärakläder från ngt överskottslager, förr hojade bikers i jeans (till och med västarna faktiskt) och fårskinnsjackor från flygvapnet, i bästa fall.

    Fan nu får jag väl lov att skrota mina egna hojkläder å köra runt i jaktstället!

  15. #35
    Hagis
    Guest
    Måste ändå påvisa att det är en jäkla skillnad på att springa runt i skogen med skarpladdade vapen och köra hoj! En jägare i kammodräckt, kan kanske vara lite svårare att se än en hojåkare på vägen

    Nu vet jag att du bara refererade till den diskussionen

  16. #36
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Kör en del på natten och då åker neonvästen fram.
    Snyggt? Nej men jag både hörs och syns tydligt.

    Edit. Det ska givetvis vara frivilligt.
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  17. #37
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Tycker det verkar helt blåst att inte 125cc o moppar behöver ha väst! Vilken 125cc som helst gör ju en bit över 100knyck o moppar utan ljus ser man ganska ofta på landsvägar! För att inte tala om cyklister!!!
    Senast redigerat av xbones den 2012-01-11 klockan 23:03.
    There are no problemsonly solutions

  18. #38
    Höll inte lagstiftarna på att försöka få bort västfolket... Ska dom tvinga på oss västar nu? ...kommer vi in på krogen då??

  19. #39
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Måste ändå påvisa att det är en jäkla skillnad på att springa runt i skogen med skarpladdade vapen
    Absolut helt rätt Hagis, stora skillnader men också stora likheter,tex. i ett jaktsammanhang har du möjlighet att kolla vilka du har att göra med, det har du inte i trafiken en avgörande skillnad. En bil/lastbil vs. ett jaktvapen bägge potentiella "life takers", en avgörande likhet.

    Precis som du påpekar så är mitt inlägg avsett som en reflektion inte som ett inlägg mot eller för någon linje i denna debatt och absolut inget facit.

    Men min slutreplik är nog verklighet om denna lag går igenom, kan tänka mig hänga på jaktvästen (50% kammo å en massa fickor ) på det "sorte" hojtöjet, skinn/goretex brallorna har redan gjort tjänst på hojen, funkar bra utan lag.

    kommer vi in på krogen då??
    +1
    Senast redigerat av JohnnyRocker den 2012-01-11 klockan 23:17.

  20. #40
    HMMM men om man har alla clubbmärken, 1%märken eller fulpatch på den så måste man juh få ha den vart man vill typ MC mässan eller på krogen då det är lag att ha en...... En tanke bara

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Tunga ryggmärkesvästar! :)
    Av admin i forum Off Topic
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-01-07, 19:52

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •