Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Västergöte, 28 år, HD-ägare..

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    145
    Tackad: 0

    Västergöte, 28 år, HD-ägare..

    Tjenare forumet.

    Skaffade mig min första hoj i höstas, har inte hunnit köra så mycket ännu, och vad lagens långa arm betänker får jag ännu inte köra då kortet inte är taget.

    Det har nog varit en HD Softtail Custom´07 ifrån början, sitter en Ultima 127kubiktums motor med vad jag tror är orginal växellådan (gubben som sålde mig hojen är lite svår att tyda vokabulärt och papper fanns det inga).

    Men kär i hojen blev jag direkt vid provkörningen så jag slog till, och så här såg den ut i höstas:

    Nu står den i ett kallt garage där jag plockat av bakskärmen för omlackning så fort vädret tillåter och så finns det lite smågodis jag samlat på mig under vintern som ska skruvas dit för att få dit min prägel.

  2. #2
    Tjenare Jason och välkommen hit!!! Snygg Scoot!

    Det har slagit mig på senare tid att varför slänga på en massa trim på originalmotorn för xx.xxx,-, när man kan kasta in en helt ny motor för nästan samma pengar och då ha en till "ny" motor i garaget

  3. #3
    Måste bara säga, grymt snygg hoj!

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    145
    Tackad: 0
    Man tackar och bugar..

  5. #5
    Måste ju fråga, Det är inte en Deuce?

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    145
    Tackad: 0
    Eftersom du frågar ska jag vara ärlig och säga att jag är inte säker :P gubben jag köpte hojen utav är en aning stirrig och sluddrar. Men jag har gjort eftersökningar och funnit Softail customs med dom här färgerna som min har.

  7. #7
    Det bör du kunna kolla med hjälp av VIN-numret (Vehicle Identification Number / Chassinumnret)

    Skriv in numret här...

    http://www.harley-davidson.se/tjanster/fakta_om_din_mc

    http://www.motoverse.com/tools/vin/harley.asp

    Finns en guide här över VIN-koderna.

    http://www.harley-performance.com/harley-vin.html

  8. #8
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Välkommen Snygg hoj !

  9. #9
    Jason det var en snygg hoj!e; Du skrev inga papper!? Den är väl reggad? Har du kollat att den som sålde hojen verkligen var ägaren! Skynda dej med kortet nu
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  10. #10
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    145
    Tackad: 0
    Tackar.

    Sorry jag uttryckte mig klumpigt, dåligt med papper på den menade jag, jag vet därmed inte vilka delar som är bytta på den, ägarbeviset har jag skrivit på och den är överskriven och ett riktigt sletet inregistreringsbevis har jag som är skriven på hans fru.

    Jo, jag har känner allt gubben, vi jobbade ihop innan.

    Jojjomen, kortet kommer när det kommer, håller på att jaga nytt jobb för fulla muggar nu och dessutom står hojen utan bakskärm för tillfället, skaffade mig ett par nya Kellerman blinkers med bak/bromsljus (3-1 kombo) som jag måste dra ledningar åt.

  11. #11
    Då var det lungt Lycka till
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •