Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Vad har hänt med Tolle.se?

  1. #1

    Vad har hänt med Tolle.se?

    Försöker gå in på http://www.tolle.se/ i flera dagar nu....?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  2. #2
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Tolle verkar ha konkat. Läste en kungörelse i DN i går som sa att Bromma Motocykeldelar AB (där Tolle är bolagsman) konkat.

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av TCKalle Visa inlägg
    Tolle verkar ha konkat. Läste en kungörelse i DN i går som sa att Bromma Motocykeldelar AB (där Tolle är bolagsman) konkat.
    Jävla tråkigt Tuffa tider för alla i branchen. Custom Chrome nämnde förra året att de märkt en drastisk minskning i nybyggarhojar. Flesta bygger om det dom har...

    OCC-bommen har avtagit...


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #5
    Även Bikeline har tappat siffror ordenligt 2010 mot 2009! (Källa http://www.allabolag.se )



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  6. #6
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Bikeline har för mycket skit på sina hyllor tycker jag.
    Lite biltema känns det som.
    Tolles grejer är ju proffsgrejer, men tyvätt köper fler o fler kinaskit.

  7. #7
    Min idé om Tolle och en hel del andra är att de "missat", bla Dyna-bommen. De skulle direkt tagit fram rejkade, svarta och breda kronor till 49mm, från 07 iallfall!
    Jag var på dom tidigt om de hade nåt brett och svart till Street Bob och 49mm.... men de kom försent och då hade andra redan haft kronor på hyllan ett tag. (Som holländska SJP)

    Nyare HD har ökat snabbt och då måste man hänga med! Problemet är att man inte varit medveten om internet och dess snabba informationsmöjligheter världen över. Och då missar man vad som är på gång....


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  8. #8
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Bikeline har för mycket skit på sina hyllor tycker jag.
    Lite biltema känns det som.
    Tolles grejer är ju proffsgrejer, men tyvätt köper fler o fler kinaskit.
    Bikeline är välsorterade tycker jag, Bra kvalitet blandat med skräp. Branchens problem är inte Kinagrejorna utan att vi handlar för lite och möjligen att det finns för många som håller på med samma sak.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av TCKalle Visa inlägg
    Branchens problem är inte Kinagrejorna utan att vi handlar för lite och möjligen att det finns för många som håller på med samma sak.
    Håller med! Blir som med OnOff, Siba och de andra... full priskrig tills man får lägga ner. Det är dessutom SÅ LÄTT idag att googla delar idag.. man köper där det är billigast, människan är snål av natur, alla vill göra "klipp".


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  10. #10
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Har haft problem med deras kopplingsvirar tex.
    När jag monterat första (74 tums) och fyllt på olja och servar den så gick kopplingen inte att justera.......
    Justeringen i mitten på vajerhöljet var för kort så OM det skulle bli ok så var den tvungen att delas.
    Såååå
    Ut med oljan ur växellådan igen under en hel del svärande, av med gaveln, demontera viren och dra ut den.
    Sen på med en stor mutter vid vajerfästetoch på med viren igen.
    DÅ funkade det precis.
    När jag påtalade det för dem så sa de: ja så brukar man få göra...................
    Köpte ett par risers av dem som kromet släppte på efter 6 månader=skit.
    Nääää, tacka vet jag Custom by kent och Gibson.
    Men det e ju bara min enkla uppfattning

  11. #11
    Man får ofta vad man betalar för, ett par risers för 299.- skulle jag inte köpa och sätta på en hoj för 200.000,-


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #12
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    Det är lotteri att handla delar det finns skit och guldkorn hos alla handlarna inklusive Kustom by KentG,Gibson och Biltema, även om du köper ett känt varumärke från USA eller Tyskland är det oftast tillverkat i Kina.

    Nu skulle tråden handla om Tolle , sorgligt om ett av de goda undantagen inte klarar sig

  13. #13
    Ska berätta en rolig grej gällande Kinagrejer jag råkade ut för.

    En tysk firma, Frank Kodlin http://www.kodlin.com/, hojbygggare och delbyggare har ett styre, Bonanza för jag tror 300€ där nånstans (2007).
    Jag hittade en Kinakopia i USA för 120$. Köpte Kinastyret, funkade bra och är helt även 5 år senare.

    Custom Chrome meddelar lite efter att Kodlin ÅTERKALLAR alla sina styren då de släpper i svetsarna!

    Bara en parentes



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  14. #14
    V.I.B Axmans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    201
    Tackad: 0

    Det är väl så att kinagrejer är exakt det som vi i europa beställer. Och oftast så betalar man i stort sett ingenting så då får man... ja ...

  15. #15
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Tolle är i gång igen, åtminstone funkar hemsidan och ny adress i Täby

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av TCKalle Visa inlägg
    Tolle är i gång igen, åtminstone funkar hemsidan och ny adress i Täby
    Ser så ut ja.


    Tolle Scandinavian Motorcycles blir Tolle Engineering

    Vi känner väl alla av en världsekonomi i obalans just nu, detta i kombination med hård konkurrens med Asiatiska lågprisprodukter gör att vi ombildar Tolle Scandinavian Motorcycles AB till Tolle Engineering för att klara nya utmaningar.

    Vi har flyttat från lokalen i Bromma till nya lokaler i Täby (nya kontaktuppgifter finns längst ner på den här sidan) och företaget ingår numera som en del i Autor koncernen. Genom att dela omkostnader och maskinpark med ett väletablerat verkstadsföretag samt att försäljning i egen butik upphör minskas omkostnaderna så att produktsortiment och kvalitet kan bibehållas. Försäljningen sker numera enbart genom återförsäljare och Web shop(separat rubrik i vänster kolumn).
    Det sägs ju att man får vad man betalar för och vi är övertygade om att Svenska produkter med hög kvalitet står sig väl i ett längre perspektiv. Vi är inte billigast men ungefär så här skulle en Amerikansk slogan låta: “we don’t just sell you a fork and whish you good luck”. Service, reservdelshållning och möjlighet till renovering/ modifiering gör oss unika.
    Ambitionen är att Tolle-produkter fortsatt ska vara ett attraktivt alternativ för hojåkare som vill förhöja värdet/ körglädjen på sin cykel med bibehållen kvalitet och säkerhet.
    P.S. Vi är intresserade att höra dina synpunkter eller frågor så skicka gärna ett mail till tolle@tolle.se
    Tolle


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •