Visa resultat för omröstning: Handlar du delar utomlands?

Antal röster
43. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja, ofta.

    29 67,44%
  • Ja, ibland.

    10 23,26%
  • Nej, köper bara i Sverige men gärna via nätet.

    3 6,98%
  • Nej, handlar bara i riktiga butiker.

    1 2,33%
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Fråga: Köper du HD-delar utomlands?

  1. #1

    Question Fråga: Köper du HD-delar utomlands?

    Fler och fler handlar utomlands via nätet, dock är det numera köpstopp för HD-delar utanför USA. Hur gör du? Hur kommer du att göra?

    PS: Detta gäller ALLA delar, inte bara H-D original.

    (Omröstningen ovan är anonym som vanligt)


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  2. #2
    Eftersom priserna i Sverige inte ligger i rimlighet till de Amerikanska, tänker jag handla så mycket jag kan från USA.
    Ligger just nu i upplärning av en släkting over there, så han kan beställa, köpa och skicka det jag behöver.

    Men egentligen skulle jag vilja stötta handlarna här hemma så att de faktiskt finns kvar i längden, frågan är bara hur fasen vi HD åkare i Europa skall påverka HD USA, att sätta rimliga priser även här.
    Det är ju inte svårt att se när HD redovisar växande vinst varje år, att de förmodligen inte tycker att en sänkning är aktuell.

  3. #3
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av sedaii Visa inlägg
    Eftersom priserna i Sverige inte ligger i rimlighet till de Amerikanska, tänker jag handla så mycket jag kan från USA.
    Ligger just nu i upplärning av en släkting over there, så han kan beställa, köpa och skicka det jag behöver.

    Men egentligen skulle jag vilja stötta handlarna här hemma så att de faktiskt finns kvar i längden, frågan är bara hur fasen vi HD åkare i Europa skall påverka HD USA, att sätta rimliga priser även här.
    Det är ju inte svårt att se när HD redovisar växande vinst varje år, att de förmodligen inte tycker att en sänkning är aktuell.
    Jo HD vill ju gå med vinst och det vill ju de europeiska handlarn oxå och därför måste dom slå på en hel del på sina inköpspriser och HD USA är väl knappast intresserade att ge europahandlarna större rebatter än vad till de amerikanska handlarna. Nej, lösningen är nog att i möjligaste mån köpa "pirat" så att "handelsstoppet" får minskad effekt. Vad jag förstår så har MC-branchen i Sverige problem med lönsamheten i största allmänhet oavsett märken.
    Jag läste nånstan att HD USA vänt sin negativa trend och börjat gå med vinst igen.
    Senast redigerat av TCKalle den 2011-08-19 klockan 13:04.

  4. #4

    Smile Deler

    Handler nesten alt på ebay i Usa,Uk, og Tyskland

Liknande ämnen

  1. Diverse Dyna delar SÄLJES vic;
    Av gasselurra i forum Säljes
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-09, 21:12
  2. Artikel: Staten är på väg att sälja delar av Svensk Bilprovning.
    Av admin i forum Artiklar från ForumBladet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 14:55
  3. Diverse HD delar
    Av Stefan i forum Säljes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-18, 14:03
  4. HD delar
    Av oggy69 i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-15, 13:00
  5. nya delar....
    Av jensa i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-19, 16:40

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •