Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Night Rod går varm.

  1. #1

    Night Rod går varm.

    Teststartade just min night Rod 07 som stått still några månader och körde ca 4 min på tongång, men fick snabbt stänga av då det började ryka och lukta bränt. Röken kom från höger sida precis framför ”tank”-kåpan. Verkar inte funka alls med kylning. Nån som har idéer om felsökning?

  2. #2
    Har du gjort något med den under tiden den har stått, eller har den stått orörd?

  3. #3
    Har stått orörd, förutom tagit upp ”tankkåpan” och laddat batterierna, samt fylt på glykol. Kan det vara någon pump till vattenkylningen som inte går?

  4. #4
    OK.
    Ja, frågan är ju om motorn verkligen blir för varm, eller om det är något som ligger emot och bränns.
    Det första jag skulle göra vore att se om där är cirkulation i kylsystemet.
    Jag har aldrig haft med dessa att göra, men kan du se om du har återcirkulation i kylartanken?

  5. #5
    Ser ingen cirkulation, ingen varningslampa tänds. Kanske var det något som låg på någonstans första gången när den gick på tomgång. Körde ett litet varv nu (5 min) och allt var normalt. Möjligen att det luktade lite bränt när jag sniffade ordentligt, men nu känns det också som man börjar bli nojig. Får väl köra några varv till och se hur det funkar. Synd att det inte finns temp.mätare. Tack för ditt svar.

Liknande ämnen

  1. Shovelhead-79 går varm
    Av AntonElectra79 i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-08-15, 09:47
  2. går taskigt när den blir varm
    Av backyardbusiness i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-06-02, 20:31
  3. Framflytt på V-Rod 2006 Night Rod, går det?
    Av admin i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-04-24, 00:33
  4. Progressive 430 11" V-rod, Night Rod mm
    Av jonais i forum Säljes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-10-25, 18:09
  5. Lackfråga night rod
    Av whiskeythrottle i forum Lack, Plåt, Metall och Läder
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-02, 14:33

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •