Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vilken Sportster modell har jag, och var köper jag servicedelar?

  1. #1

    Vilken Sportster modell har jag, och var köper jag servicedelar?

    Hejsan

    Ny här på forumet, och skulle behöva lite vägledning! Har sen många år en Sportster 1200 1999 stående i garaget som jag nu till sommaren tänkte serva upp och använda.
    Den har bara gått 1500 mil sen ny, men stått i garaget senaste 10 åren oanvänd. Tänkte att det vore bra att byta alla vanliga serviceprylar och däcken, men även drivremmen.
    Är det nåt man gör själv ( är mer än normalhändig ?, och var köper man delar smidigast så allt blir rätt ? Köpte tidigare från Bikeline, men den firman verkar nerlagd vad jag kan se. Det verkar vara nån skillnad på vissa grejer mellan årsmodell 1999-2000. I varje fall vet jag att jag köpte ett bakljusglas till en -99 som inte passade min hoj.
    Jag vet inget direkt om vilken modell jag har, men enligt regpapper,servicebok och handbok ska det vara en Sporster 1200 1999 custom. Vet inte vad custom står för direkt,
    men den har inte ekerhjul utan alufälgar fram och bak och helkromad motor. Tacksam för tips av nån som vet !!!

  2. #2
    V.I.B minhojs avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Förort
    Inlägg
    270
    Tackad: 53

    Vi brukar handla på:

    https://blixtodunder.com/
    http://www.nostalgia.se/
    https://www.custombutiken.com/
    http://www.bikestation.se/

    Alla brukar vara bra


    Frugan har en Sportster 1200 -99 som vi haft sen -00 och kört mer än 10.000 mil med
    Skaffa en riktig HD servicemanual, kostar runt en tusing, värt varenda krona om man meckar själv
    Att byta rem på Sportster är lätt, superlätt om man jämför med BT...

  3. #3
    Tack för svar! Ska kolla dom länkarna du fixade. Är mer van att beställa delar till bilar då man kan uppge regnummer eller chassienummer för att beställa rätt delar.Jag har
    som jag skrev ingen aning om vad för modellbenämning min Sporster har.

  4. #4
    V.I.B minhojs avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Förort
    Inlägg
    270
    Tackad: 53

    Citat Ursprungligen postat av Mach11970 Visa inlägg
    Tack för svar! Ska kolla dom länkarna du fixade. Är mer van att beställa delar till bilar då man kan uppge regnummer eller chassienummer för att beställa rätt delar.Jag har
    som jag skrev ingen aning om vad för modellbenämning min Sporster har.
    Det finns ställen som har koll på vilka ramnummer som är vilka modeller, googla lite så hittar du, jag kan inte svara på rak arm.
    Om jag inte minns fel så finns -99: bara som Standard, Custom som ar luma utan keps och 21" fram, Sport har dubbla stift, andra stötdämpare bak, gjutna fälgar etc
    Men detta är bara som jag minns, andra Sportsterägare vet kanske bättre

    Sen kan du ju lägga upp några bilder så kanske vi ser vad det är...
    Säger det igen, skaffa en riktig servicemanual

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Alunda,Östhammars kommun
    Inlägg
    185
    Tackad: 2

    Jag skulle inte byta remmen om den inte ser dålig ut på nåt sätt. Dom brukar hålla hur länge som helst om den är rätt justerad.

  6. #6
    Okej! Ska kolla på remmen när jag tar fram den ur garaget! Är van att kolla på bilars kamrem och drivremmar när dom behövs bytas, men det vore dags nu!!
    Tycker att just denna typ av hoj känns som en trimmad moppe eftersom den är så sjukt lättkörd, men vill även kunna köra lite längre sträckor!!

Liknande ämnen

  1. Vilken S&S motor har jag?
    Av Navy36 i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-12-30, 02:45
  2. Vilken lämpas bäst för buskörning och vart hittar jag den?
    Av Snoken i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2015-02-25, 14:02
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-04-01, 14:04
  4. Och jag som trodde den var betald !
    Av cc storm i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 01:07
  5. Vilken ska jag köpa?
    Av Niko i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-07-01, 00:22

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •