Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Mappa om?

  1. #1
    V.I.B pathags avatar
    Reg.datum
    Jul 2018
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    14
    Tackad: 1

    Mappa om?

    Hej,
    Håller på att montera framflytt av fotpinnarna på min streetbob och inser att klumpen till luftfilter jag har hamnar i vägen. Filtret är ett SE Chisel Extreme Billet Air Cleaner. Tänker att jag måste byta och då går tankarna till en SE Heavy breather. Hojen är mappad med supertuner för befintligt filter men frågan är om den behöver mappas om med ett annat filter? Spontant tänker jag att det kanske inte är nödvändigt då båda är high flow. Jag har inte en susning om hur man mappar om så då känns det som att jag måste lämna in. Och det vill man ju gärna slippa :-)



    Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

  2. #2
    Är den mappad med en standarmapp eller bänkkörd? Sannolikt kommer det inte göra någon större skillnad om du mappar om den.

  3. Följande användare tackar Erik Lundberg för detta inlägg:

    pathag (2019-01-21)

  4. #3
    V.I.B pathags avatar
    Reg.datum
    Jul 2018
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    14
    Tackad: 1
    Citat Ursprungligen postat av Erik Lundberg Visa inlägg
    Är den mappad med en standarmapp eller bänkkörd? Sannolikt kommer det inte göra någon större skillnad om du mappar om den.
    Tack. Då tror jag att jag lugnar mig med att mappa om tills nåt tillfälle ev dyker upp. Skulle gissa att det är en standardmapp, eller att den körts runt med supertunern inkopplad och sen mappad utifrån det. Bänkkörd tror jag knappast den är.

    Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

  5. #4
    Är den inte bänkad så kan det vara en idé att göra det när du vet att du har hojen som du vill ha den och inte ska byta eller modifiera något i motor/luft/avgasväg. När jag köpte min Fat Bob så lades det in en standardmapp via min Super Tuner. Körde på den i något år och lät sen bänka hojen. Det blev klart märkbar skillnad.


  6. #5
    V.I.B pathags avatar
    Reg.datum
    Jul 2018
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    14
    Tackad: 1
    Citat Ursprungligen postat av Erik Lundberg Visa inlägg
    Är den inte bänkad så kan det vara en idé att göra det när du vet att du har hojen som du vill ha den och inte ska byta eller modifiera något i motor/luft/avgasväg. När jag köpte min Fat Bob så lades det in en standardmapp via min Super Tuner. Körde på den i något år och lät sen bänka hojen. Det blev klart märkbar skillnad.

    Jo. Det är väl det bästa. Om nån vet nån som kan bänka och håller till uppe i norr/västerbotten så vore det kanon.

    Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

  7. #6
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    685
    Tackad: 29

    MecTec

  8. Följande användare tackar TCKalle för detta inlägg:

    pathag (2019-02-13)

Liknande ämnen

  1. raka rör utan och mappa
    Av vicke i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-06-28, 05:05
  2. mappa
    Av backyardbusiness i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-06-08, 22:36
  3. Mappa och bänka???
    Av uzck i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-02-03, 22:09
  4. Måste man mappa om ifall man byter slipondämpare och luftfilter?
    Av Niko i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-08-26, 00:56
  5. Kan man byta slipon-dämpare utan att mappa om hojen?
    Av Niko i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-08-03, 02:53

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •