Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Rockerbox

  1. #1

    Rockerbox

    Har sett att det dykt upp insatser för bultarna till rockerboxarna, ska visst hjälpa till att få Twicamen lite tystare.
    Nån som har erfarenhet av dessa? Bra eller anus?

  2. #2
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    685
    Tackad: 29

    Förmodligen Anus.

  3. #3
    Det är bra grejor, funnits i några år nu. Jag har monterat ett gäng och resultatet är betydligt tystare gång. Tar man sig tid och justerar in vipparmens axialspel så blir man förvånad
    över skillnaden i ljud.,har använt den sort som kom först ut på marknaden. www.rockout.biz rekommenderas då det funkar bra och är väl investerade småpengar. Mvh Anders

  4. #4
    Låter finfint Fez.klämmer dit ett par tackarobockar

  5. #5
    Det tycker jag du ska göra, lite jobb som gör stor skillnad. Betydligt mer pyssel om du ska fixa axialspelet på vipparmen då man slipar av på vipparmsbryggan och schimsar in spelet. Lycka till, det kommer att gå bra.

  6. #6
    Fez. Gjorde du ett eget verktyg för att slipa in vipparmen? Eller finns det att handla?
    Tog bort rockerboxarna nyss och spelet är ganska rejält,bör nog åtgärdas
    R

  7. #7
    Jag gjorde ett verktyg, kollade på Youtube och kopierade det . Viktigast är att få en styrning i nosen på verktyget.
    http://rockerlockers.com/wordpress/?page_id=176 i den här länken finns video och text hur du gör utan att ha ett verktyg och använder en bänkplanslip istället( betydligt enklare)

  8. #8
    här är en länk till ihopsättning av rockerboxes med vippor av Shane Conley, en av dom bästa när det gäller att göra Harley instruktionsfilmer

    - - - Uppdaterad - - -

    Bra om man tar med länken åxå https://www.youtube.com/watch?v=yR3FI66HINo

  9. #9
    Jag har monterad dessa och shimsat också behövde inte slipa något då spelet var samma både uppe och nere på vipparms bryggan. Köpte shims av Nostalgia i Göteborg. Monterade samtidigt S&S rullvippor och det blev mycket tystare nu.

  10. Följande användare tackar Pulare för detta inlägg:

    Jonasbaggen (2019-03-10)

  11. #10
    Inte för att säga "vad var det jag sa" men..
    Det är väl värt den lilla tid det tar
    bra jobbat där Pulare !

  12. Följande användare tackar fez för detta inlägg:

    Pulare (2019-03-12)

Liknande ämnen

  1. Byte packningar rockerbox
    Av jon46 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2017-02-20, 17:18

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •