Hej.

Kan någon klok människa hjälpa mig?

Jag har bytt till lägre risers från original på min HD 883 C 2005. Jag har gjort om mätarhuset så att det ser ut som på en vanlig Sportster och i samband med det sänkt till 2" risers. Styret är original. Efter bytet upplever jag att min koppling spjärnar emot/ är trög/seg när jag ska frikoppla. Det går att frikoppla (men det går inte lika lätt som tidigare) och växla problemfritt till viss del. Jag upplever också att ju högre växel jag lägger i desto trögare/svårare blir det att växla.

Jag har pratat med flera mekaniker hos auktoriserade HD-försäljare och samtliga har sagt att jag inte ska behöva en kortare vajer och jag ska heller inte behöva göra någon justering av vajern. Jag har därför inte gjort någon justering av vajern.

Jag kan heller inte se att kopplingsvajern är böjd/krökt någonstans till den grad att vajern ska ha blivit klämd.

Jag har inte testat att smörja vajern då allt fungerade bra och frikoppling (innan byte av risers) gick mjukt och fint.


1) Är det någon som har varit med om något liknande?
2) Hur löser jag detta?
3) Har någonting gått sönder efter bytet?

PS. Jag kan inte gör en "quick-check" genom att sätta tillbaka originalrisers för att se om problemet har med höjden att göra. Detta då jag måste fippla en massa med mätren och alla lampor på instrumentrampen osv. DS.

Tack på förhand!