Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ny och novis

  1. #1
    V.I.B ronfor0603s avatar
    Reg.datum
    Oct 2018
    Ort
    Partille
    Inlägg
    18
    Tackad: 0

    Ny och novis

    Tjena.
    Som sagt ny på forumet och novis på motorcyklar. 46år med familj i partille, fick mitt körkort för MC den 3 oktober i år :-) Lite av en pojkdröm som gick i uppfyllelse. Köpte mig en Harley Sportster (1998) som är lite omgjord.
    Har funderingar på att sälja den, men samtidgt skulle jag nog vilja bygga om den lite till. Anledning är att jag får på tok för ont i ryggen efter ett tag, och måste göra något åt detta.
    Körställningen måste göras om. Skulle detta bli för dyrt? Så får jag nog sälja den och köpa mig något annat. Men hoppas att kunna få lite tips här på forumet.
    Problemt är att jag inte har någon verkstad direkt, så vissa grejor får jag nog lämna in hojen så det blir ordentligt gjort.
    Men jag tycker hojen är så jäkla fin som den är nu, så jag önskar att jag skulle kunna fortsätta att köra den i det utförandet som den har nu. Vi får se helt enkelt.
    Ja de var ju en ganska lång introduktion av mig och mina planer för min hoj.
    Ha de gott så länge, och jag ser fram emot att få lära mig en massa utav er som har erfarenhet av detta.
    Mvh

  2. #2
    Behåll sportstern. Jättebra cykel. Massa själ å åkglädje. Byt bakstötdämpare å kanske skönare sadel.
    Framflyttade fotpinnar gör ju alltid illa för rygg oavsett hoj å modell. Mittplacerat e bättre.

  3. #3
    Ryggvärk e lätt ordnat. Lägg bara vitkålsbotar på ryggen så kryper latmasken ut avse självt😃Å mycke nöje m sportyn

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-02-08, 21:10
  2. Propipe ny och gammal...
    Av harly2006 i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-01, 16:09
  3. Ny Hojåkare, Ny Hoj och Ny forumit :-)
    Av Chili i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-09-29, 22:47
  4. Novis fråga
    Av Hagis i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 18:54
  5. Ny på forumet och relativt ny ägare av HD
    Av Peter N i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-28, 17:21

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •