Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Problem, startar inte... :(

  1. #1

    Problem, startar inte... :(

    Tjena, har problem med hojen, en Night rod special -08, den vill inte med mig längre. Fick tillbaka den efter ett långt verkstadsbesök för en vecka sen. Efter det gick den bra fram till i torsdags, då skulle jag åka iväg på lunchen. Startmotorn gick ett varv sen ”knapprade” det om elen. Köpte nytt batteri (original H-D) i fredags. Efter det går startmotorn hela tiden men den hoppar inte igång. Jag är helt färsk när det gäller H-D och motorcyklar öht. Ja, det finns bensin... Tänkte bifoga ett filmklipp men det gick inte. Finns det några basic-grejer som jag kan testa innan jag kontaktar verkstan så tas det tacksamt emot. Är rädd att om jag lämnar in den så tar det 6-7 veckor till innan den är klar och då är ju säsongen över.

  2. #2
    Viner det bara om startmotorn när du startar `? eller drar den runt motorn - alltså belastas den ?
    ... är det bara startmotorn som snurrar så är det nog samma fel som jag nyss haft - starterclutchen är slut ( sitter inne i startmotorn och gör att deen kopplar in till motordrivningen för att dra runt motorn ) - i s f måste den bytas ut.

  3. #3
    Nej den drar runt motorn som vanligt men den vill liksom inte starta, det är som om det vore soppatorsk ungefär. Eller som när man startar en gammal motor utan att dra ut choken...

  4. #4
    V.I.B minhojs avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Förort
    Inlägg
    270
    Tackad: 53

    kolla vakumslangen till bensinkranen, inget vakum så stänger soppakranen av sej
    kommer det soppa lr inte

  5. #5
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    685
    Tackad: 29

    Soppapumpen?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av TCKalle Visa inlägg
    Soppapumpen?
    Det hörs ett svagt "tjutande" i några sekunder när jag slår på Run-knappen, det är väl soppapumpen som startar?
    Jag ska kolla om det kan vara någon säkring kanske.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av minhoj Visa inlägg
    kolla vakumslangen till bensinkranen, inget vakum så stänger soppakranen av sej
    kommer det soppa lr inte
    Det där känns lite som överkurs.
    Eller är det lätt att kolla?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av minhoj Visa inlägg
    kolla vakumslangen till bensinkranen, inget vakum så stänger soppakranen av sej
    kommer det soppa lr inte
    Inte finns det väl nån bensinkran på så ny hoj...?
    Min Softail -05 är med insprutning och -05 var sista årsmodellen i usa med förgasare,Europa hojarna var i.a.f redan -05 med insprutning.

  9. #9
    V.I.B minhojs avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Förort
    Inlägg
    270
    Tackad: 53

    Citat Ursprungligen postat av mosse Visa inlägg
    Inte finns det väl nån bensinkran på så ny hoj...?
    Min Softail -05 är med insprutning och -05 var sista årsmodellen i usa med förgasare,Europa hojarna var i.a.f redan -05 med insprutning.
    Sorry, ingen aning om nyare hojar har...Det var bara ett tips
    Och vet att det kan krångla med vakumkranar ibland, vi har rivit bort det på frugans Sportster -99 som jag "tycker är en ny hoj" :-)

    Jag vet en hel del om hojar men om insprutning, nada...

  10. #10
    Nu har jag kollat säkringar och det jag kan kolla men den vill inte starta.
    Det blir nog ett besök hos ProBike ändå.
    Tack för ideèr och förslag!

  11. #11
    Har du kollat hur det är med tändningen/stiften?

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Jensa018 Visa inlägg
    Har du kollat hur det är med tändningen/stiften?
    Nej. Men efter att ha kollat var stiften sitter så skulle jag ha gjort det när jag bytte batteri. Fan vad dumt att jag inte tänkte på det.

  13. #13
    Liten uppdatering ifall det är någon som googlar/söker om att deras hoj inte startar.
    Det var inte pumpen eller stiften eller något i motorn.
    Förra ägaren hade fixat lite luft&buller och mappat den.
    Men hade en databox(?) som inte var optimal för Harley, så det blev nåt knas med den och då startade inte motorn, så mitt råd från Probike var att köpa en Powervision.

  14. #14
    Funkar hojen bra med Powervision?

  15. #15
    Har inte fixat Powervision än, ville köra ända till säsongen var slut. Tänkte göra det nu under vintern. Någon som fixat Powervision hos Probike?

Liknande ämnen

  1. Road King startar inte
    Av hunky i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-06-22, 00:03
  2. startar inte!
    Av Jimmy87 i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2016-08-01, 23:02
  3. Hojen startar inte.
    Av Paulus i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-05-14, 00:05
  4. V-Rod 2005 startar inte
    Av svesse03 i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-05-04, 10:28
  5. Startar inte.........
    Av Lars Nilsson i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2012-08-15, 12:47

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •