Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Bästa elcykeln för pendling?

  1. #1
    Nykomling
    Reg.datum
    Sep 2018
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1
    Tackad: 0

    Bästa elcykeln för pendling?

    Nån här som tar elcykeln till jobbet? Är på jakt efter en prisvärd elcykel, helst någon som kommit 1'a i nått elcykel test ... Har dock aldrig ens provat en elcykel och är osäker vilka elmotorer som är bäst. Är mest sugen på en elcykel från Scott eller Haibike, helst under 25.000 kr. Då jag upptäckt att elcyklar från dessa märken brukar ranka högt i diverse tester. Är dock oavsett svårt att välja vilken modell man ska köpa... och Haibike verkar vara svåra att få tag på i Sverige?

    Finns det någon här som tar elcykeln till jobbet? Vilken modell har ni och blev ni nöjda med köpet?

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2019
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1
    Tackad: 0
    Jag pendlar till jobbet på en Lambretta Assiano som jag hittade genom Lantzen.se https://www.lantzen.se/elcykel-bast-i-test/.
    Riktigt fin cykel som både funkar att pendla på till jobbet och för en enklare cykeltur i skogen. Riktigt snygg och enkel design vilket är ett plus. Med mittmotorn slits kedjan väldigt mycket dock så det gäller att byta minst en gång per år. Bra bromsar och schysst dämpare fram. En dämpare bak hade varit det bästa absolut men då drar det iväg i pris. Jag har en mil till jobbet så jag brukar ladda batteriet 2 gånger per vecka.

    Min farsa håller på mycket med cyklar och han ser inga problem i att få tag i en Haibike. Men antar att dom inte är dom vanligaste.

  3. #3
    Har 1 polare vars garage brann opp tack vare batterierna till el cycklen Alla hojar å bilar hade frätskador å vart inlösta😔

  4. #4

  5. #5
    Finns ett stort gäng intressanta elcyklar på marknaden idag. För att få en bra översikt på vad som finns på marknaden kan jag tipsa om eldrivo.se

Liknande ämnen

  1. Bästa stället
    Av Engeri i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-07-09, 22:57
  2. Dragpipes, hur gör ni för att få bästa vridmoment i mellanregistret? Konor, bafflar eller lollipops?
    Av engmannen i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-04-23, 19:52
  3. bästa sätten att förbättra väghållningen
    Av Benny i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-08-22, 15:27
  4. Bästa produkterna för rengöring av hojen
    Av speffy i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2012-08-02, 19:08
  5. Bästa försäkringsbolag?
    Av Sheriffen i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 62
    Senaste inlägg: 2012-04-27, 17:39

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •